וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה החלק הכי חשוב בבננה שאתם לא אוכלים, וחבל

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 9:39

רובנו מורידים את החוטים של הבננה בעת הקילוף שלה, חלק בגלל אסתטיקה אחרים בגלל טעם, אבל אם מדובר בבריאות - כדאי מאוד דווקא שתאכלו אותם

הטרנד הבריאותי המפתיע: אכילת קליפה של בננה/מערכת וואלה! News

חובבי בננות רבים ממהרים לסלק את החוטים המוזרים על הבננה כשהם מקלפים אותה, אבל יש כמה סיבות טובות שדווקא תשמרו עליהן ותאכלו אותן. והחלק הכי חמוד - יש להן שם בעברית - שִׁיפָה.

"החוטים האלה ממלאים תפקיד חשוב בהובלת חומרים מזינים לפרי, כמו סוכרים, חומצות אמינו ותרכובות חיוניות לחלקים השונים של הבננה", מסבירה הנטורפתית יפעת אביקסיס. "חוטי הבננה (שיפה) הם למעשה המערכת שמשנעת את החומרים המעורבים בתהליך הבשלת הבננה ומסייעים בתנועת אנזימים והורמונים, הפיכת עמילנים לסוכרים שאחראים על תהליך ההבשלה של הפרי. החוטים מכילים סיבים תזונתיים ותורמים לשמירה על מערכת עיכול בריאה ויציאות סדירות".

כמובן שלא חייבים לאכול את החוטים האלה, ובננה לכשעצמה היא פרי שנוי במחלוקת יש שאוהבים ממש ויש שנרתעים מהמרקם. מי שאוהב, מרוויח ערכים תזונתיים נפלאים.

"בננות עשירות באשלגן, ויטמין C, וויטמיני B, מגנזיום וסיבים תזונתיים החיוניים לתפקוד ובריאות הגוף. בבננה עצמה ולא רק בחוטים ישנם סיבים תזונתיים שמסייעים לעיכול בריא, לוויסות תנועת המעיים ובניגוד למיתוס, מסייעים גם במניעת עצירות", מסבירה אביקסיס.

"האשלגן שבבננה חיוני לשמירה על רמות לחץ דם, על בריאות הלב ועוד. צריכה נאותה של אשלגן יכולה לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי. בננה מצוינת גם לאכילה לפני אימון גופני בגלל שהיא קלה לעיכול ויש בה אנרגיה זמינה, ובמקביל עונה על הצורך במתוק (מי אמר "זה לא רקוב זה דבש" ולא קיבל)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לאכול גם את הקליפות?

אגב חוטי הבננה, הדבר נכון גם לגבי קליפות בננה. למרות שהן מאוד קשות ומרירות, הן אכילות וגם עשירות במספר רכיבי תזונה מרכזיים. הקליפה מכילה חומרים מזינים כמו ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B, לוטאין - נוגד חימצון שתורם לבריאות העין - נוגדי חימצון אחרים וכמויות גדולות של סיבים מסיסים ובלתי מסיסים. כמו הבננה, גם הקליפה מאטה את העיכול, מגבירה את תחושת המלאות, עוזרת בהורדת כולסטרול ובגדול - טובה לשמירה על המשקל.

אם כבר החלטתם לזרום עם הטרנד, דעו לכם שלמרות שקליפות של בננות צהובות מכילות תכונות אנטי סרטניות, קליפות של בננות ירוקות הן בריאות יותר. הקליפות הירוקות מכילות כמות יפה של פרוביוטיקה ועמילן עמיד, שהוא סוג של פחמימה שמתפקדת כמו סיבים תזונתיים, עוזרת לשלוט ברמות הסוכר בדם ותורמת לתחושת שובע לאורך זמן. בשל העובדה שעמילן עמיד לא יכול להיספג לחלוטין על ידי הגוף, אנחנו מקבלים פחות קלוריות ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully