וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדילן מצוי: הצמח הישראלי שנמצא בכל פינה תורם לניקוי הגוף

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 7:51

הוא אולי נראה כמו סתם קוץ, אבל האמת היא שמדובר באחד הצמחים הכי עוצמתיים בטבע והוא יעיל לטיפול נגד מחלות שונות. הנה כל הפרטים על הגדילן

גדילן מצוי. ShutterStock
רק נראה כמו קוץ פשוט. גדילן/ShutterStock

הגדילן המצוי הוא צמח קוצני הנפוץ מאוד באזורנו. תפרחת הצמח והעלים נפוצים במטבח הערבי. ברפואת הצמחים המסורתית הוא ידוע כתורם לתהליכי ניקוי הגוף. רכיביו של הצמח יכולים לסייע בשיקום ובהגנה על רקמות הכבד, האיבר שאחראי בין היתר על חילוף חומרים בגוף וסינונם. מלבד התמיכה בפעילויות מגוונות שבכבד, לגדילן המצוי איכויות נוגדות דלקת והוא מסייע בין היתר בהפחתת כולסטרול, שומנים וסוכרים בגוף.

הגדילן עשיר בנוגדי חמצון ואנזימים חשובים, 10 סוגי חומצות אמינו וחומצות השומן. תכולת המינרלים שבו, כמו סידן, מגנזיום ונוגדי החמצון המגוונים תורמים אף הם לערכו התזונתי.

מנגנון הפעולה של גדילן מצוי

  • הגנה מפני מצבי רעילות ופגיעה ברקמות הכבד
  • שיקום רקמות כבד פגועות והגברת תהליכי פירוק והפרשה בכבד
  • פעילות נוגדת חימצון עוצמתית
  • ויסות רמות הסוכר בדם
  • המרצת תהליכיים מטבוליים

התוויות טיפוליות של גדילן מצוי

  • כחלק מטיפול במחלת הכבד
  • חולשת מערכת עיכול, עצירות ונטייה לגזים ונפיחות בטנית
  • כחלק מניקוי כבד ודם והורדת עומסים מטאבוליים
  • כחלק מטיפול בסכרת
  • סיוע באיזון הורמונלי על ידי הגברת תהליכי פירוק ופינוי הורמונים
  • תמיכה בחולים אונקולוגיים והגנה על הכבד מפני נזקי כימותרפיה
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

זרעי הגדילן מגינים על תאי הכבד מפני סוגים שונים של פגיעה וביכולתם לשקם רקמות כבד פגועות כתוצאה מגורמים כגון זיהום הפטיטיס, שחמת הכבד, כבד אלכוהולי, כבד שומני, סרטן הכבד, חשיפה לרעלים וטיפול תרופתי. בנוסף, משמש הגדילן כצמח מטהר דם והוא פועל כתומך בתהליכי ניקוי הכבד, ממריץ של ייצור נוזל מרה, משפר תהליכי עיכול וספיגה, נוגד דלקת ותהליכי חמצון עוצמתי.

הרכיב הפעיל העיקרי בזרעי הגדילן הוא הסילימרין: קומפלקס של כשבעה פלבונו ליגננים בעלי פעילות רפואית מגוונת. הפלבונו ליגנן ידוע כרכיב האקטיבי ביולוגית עיקרית בתרכובת הסילימרין. מנגנוני הפעולה בהגנה ובשיקום הכבד מערבים המרצת ייצור חלבון בתאי הכבד ואת פעילותה של תרכובת הסילמרין כרכיב אנטי פיברוטי בכבד.

מחקרים קליניים מבוקרים הדגימו את יעילותו של הסילימרין בטיפול בכבד אלכוהולי, תוך שיפור ברמות אנזימי הכבד בדם ותוצאות סקירה סיסטמטית של מחקרים קליניים הראו יעילות בטיפול בשחמת הכבד.
לגדילן תפקיד חשוב באיזון מטבולי הודות ליכולתו להגביר ניקוז וסילוק פסולת מטבולית, איזון רמות השומנים והסוכר בדם ושיפור התנגודת לאינסולין - הגדילן הוא צמח מרפא חשוב גם בטיפול בסוכרת: מנגנון הפעילות בעיכוב אנזימטי של סינתזת כולסטרול, פעילות כנגד תנגודת לאינסולין בחולי סכרת 2, פעילות כנגד סחרור חלבון וסטרס חמצוני המהווים את הנזקים העיקריים של מחלת הסוכרת.

יעיל גם נגד סרטן?

בשנים האחרונות נחקרו התכונות האנטי סרטניות של זרעי הגדילן במודלים שונים של סרטן הערמונית, סרטן צוואר הרחם, סרטן הכבד, סרטן שלפוחית השתן, סרטן המעי הגס וסרטן ריאות. במחקרים שונים נמצא שמיצוי זרעי גדילן גורם לעיכוב קצב הכפלת התאים, הורדת חיות התאים הסרטניים, מוות תאי ואף מגן על הכבד מנזקי הטיפול הכימותרפי.

שימוש באבקה טחונה של זרעי גדילן, נוחה לשילוב בזונה היום יומית ומעלה את הערך התזונתי של המזון. באופן זה, ניתן לשמור על בריאות מיטבית, למנוע מצבי חולי ולסייע לכבד בהתמודדות עם העומסים המטבוליים האופייניים לתקופתנו.

ייעוץ מקצועי: ברא צמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully