וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לשרוף יותר שומן? יש לנו טיפ מהיר ומעולה בשבילכם

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 7:42

חשיפה לטמפרטורות קרות בבוקר עשויה לסייע בשריפה של יותר שומן, אבל בעיקר אצל גברים. ככה זה עובד

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

הקיץ הישראלי אומנם כבר כאן, אבל אפשר לחשוב על כמה דרכים יצירתיות להתקרר בבוקר, כי לפי מחקר חדש, לגברים המעוניינים לרדת במשקל כדאי להיחשף לקור בבוקר כי זה עשוי לעזור להם להגביר את שריפת השומנים.החוקרים שמאחורי המחקר למדו שבעוד שגברים נוטים יותר לשרוף שומן כשהם נחשפים לטמפרטורות קרות בבוקר מאשר בערב, זה לא המקרה אצל נשים.

המחקר התמקד כיצד חשיפה לקור מעוררת שריפת רקמת שומן חומה או שומן חום לצורך ויסות טמפרטורה ושריפת קלוריות. שומן חום הוא סוג של שומן גוף המסייע בוויסות טמפרטורת הגוף אשר מופעל ממש לפני שאדם מרגיש את הצמרמורת בטמפרטורה קרה.

החוקרים העריכו גם אם שריפת השומן עוקבת אחר מקצב הגוף הפנימי וכיצד הדפוס שונה אצל גברים ונשים. ממצאי המחקר הוצגו בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר (ECO) בדבלין, אירלנד השבוע.

אמבטיית קרח פרנק ריברי. AP
טבילה קטנה על הבוקר/AP

"המחקר שלנו מצביע על כך שיש זמן אופטימלי לעבור חשיפה לקור בנקודה ספציפית במחזור 24 השעות של הגוף", אמרה מחברת המחקר, מריה בון, מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ליידן בהולנד. "ייתכן גם שיש הבדל בין המינים באופן שבו הגוף מגיב לחשיפה לקור ביחס להגברת חילוף החומרים בנקודת זמן מסוימת, ונראה כי מתן טיפולי חשיפה לקור בבוקר עשוי להיות מועיל יותר לגברים", הוסיפה בון.

במחקר ראשוני שנערך בעכברים, חוקרים מצאו שפעילות חילוף החומרים של שומן חום משתנה לאורך היום. הפעילות מגיעה לשיאה ממש לפני ההתעוררות כשהגוף צריך להעלות את טמפרטורת הליבה שיורדת בלילה.

לאחר מכן העריכו החוקרים 24 משתתפים רזים שהורכבו מגברים ונשים שגילם נע בין 18 ל-31. במהלך ההערכה, המשתתפים שכבו על מזרונים מלאי מים שצוננו בהדרגה עד שהטמפרטורה הגיעה ל--8 מעלות צלזיוס או כשהם חשו צמרמורת. הם נחשפו לקור יציב במשך 90 דקות לאחר מכן, הוצאת האנרגיה שלהם וטמפרטורות העור נמדדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צעד ראשון

החוקרים מצאו שלגברים היו הבדלים משמעותיים בבוקר בעוד שההוצאה האנרגטית הנגרמת על ידי קור וטמפרטורת העור לא הייתה שונה בהרבה בין הבוקר לערב אצל נשים.

החוקרים מאמינים כי המחקר הוא "צעד ראשון חשוב לחקור את ההשפעות של קצב יממה על ההשפעות של חשיפה לקור על חילוף החומרים (השומן). בינתיים, הם מנסים לחקור אם התקפים חוזרים ונשנים של חשיפה לקור בבוקר יכולים לשפר את הבריאות הקרדיו-מטבולית בגברים שמנים.

"לכל הפחות, הממצאים שלנו מצביעים על כך שיש לשקול מתן התערבויות בזמנים ספציפיים כאשר מכוונים לחילוף החומרים של שומנים", הוסיף בון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully