וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקרים מראים שהטסטוסטרון צונח בקרב צעירים - והפורנו הוא כנראה האשם העיקרי בזה

8.6.2023 / 0:08

ההורמון הזכרי שמסייע בהעלאת מסת השריר, עיבוי העצם, יצירת תאי הזרע והדחף המיני נמצא בירידה אצל גברים צעירים ויתכן שזו הצפייה המרובה בפורנו שגורמת לכך

סיבות בגללן צריך להפסיק לצפות בפורנו/Minjae Cho

הטסטוסטרון צונח בקרב גברים צעירים - ונראה שזו הצפייה האינטנסיבית בפורנו שגורמת לכך. ההורמון הזכרי אחראי בין היתר על שׂיעור הפנים והחזה, העלאת מסת השריר, עיבוי העצם, יצירת תאי זרע והדחף המיני. על פי מרפאת קליבלנד, טסטוסטרון נמוך משפיע על כ-2% מהגברים, עם תסמינים הנעים מדיכאון, אובדן שיער גוף וירידה בחשק המיני ועד לבעיות זיקפה וספירת זרע נמוכה.

לפי מידע שפורסם ב-Sun, רמת הטסטוסטרון אצל גברים צעירים יורדת עקב צפייה מוגזמת בפורנו ו/או גיימינג. מחקר משנת 2017 מצא שלגברים ששיחקו במשחקי וידאו יש חשק מיני נמוך יותר מאלה שלא משחקים. למעשה, החוקרים הציעו שעיסוק במשחקי וידאו משחרר דופמין - אותו "הורמון הנאה" המשתחרר במהלך אורגזמה - מה שעלול לתרום לחוסר הרצון/צורך באינטימיות. משחק במשחקי וידאו הוא מהנה - אך הוא גם מלחיץ, מה שעלול להוביל לעלייה בהורמון הפרולקטין ולירידה בטסטוסטרון. רמות פרולקטין גבוהות אצל גברים יכולות לגרום לאימפוטנציה.

באופן דומה, צפייה בלתי פוסקת בפורנוגרפיה יכולה לתרום גם להפחתת הדחפים המיניים, אם כי עדיין אין הסכמה רווחת בנושא הזה. מחקר משנת 2016 מצא כי "שימוש כרוני בפורנוגרפיה באינטרנט הביא להפרעות זיקפה ולעיכוב בשפיכה". אולם, כמה מומחים מצאו שהצפייה בסרטונים לא בהכרח מורידה את רמות הטסטוסטרון, אלא מרסנת את התשוקה.

פורנו. ShutterStock
תפסיקו לצפות בפורנו - זה עשוי להוריד לכם את רמות הטסטוסטרון/ShutterStock

"התמכרות לפורנו יכולה להוביל לחוסר רגישות לגירויים מיניים, שיכולה להפחית את העוררות המינית ולהוביל לקשיים בהשגה ובשמירה על זקפה", אמר ד"ר רוב וייס, סקסולוג קליני ופסיכותרפיסט, ל-Post בחודש שעבר.

זה הפתרון?

המרכז הישראלי להתמכרויות: טיפול בהתמכרות לפורנוגרפיה ומין

לכתבה המלאה

מספר גברים צעירים סיפרו בפתיחות על מצוקותיהם המיניות: הם לא יכלו להגיע לזקפה עם אישה לאחר שנים של צפייה בפורנו. למעשה, מחקר משנת 2020 מצא קשר בין צפייה בסרטונים למבוגרים לזמן המרובה שלוקח לגבר להגיע לאורזמה עם בת/בן הזוג.

לפי ה-Sun, פורנוגרפיה ומשחקי וידאו עלולים גם לפגוע במחזור השינה, מה שעלול, בתורו, להוריד את רמות הטסטוסטרון.

עוד בנושא:

גיימר חוגג ניצחון. ShutterStock
פורנוגרפיה ומשחקי וידאו עלולים לפגוע במחזור השינה, מה שעלול, בתורו, להוריד את רמות הטסטוסטרון/ShutterStock

תזונה יכולה גם היא להשפיע על רמות הטסטוסטרון - כלומר לחם, מאפים, מוצרי חלב וקינוחים עלולים להוות בעיה. מחקר משנת 2018 מצא כי מזונות אלו, בנוסף לאכילה בחוץ, תרמו להורדת רמות הטסטוסטרון ולהרכב גוף לא בריא.

ישנן דרכים להגביר את רמות הטסטוסטרון ולקצור את היתרונות שלו. Healthline ממליצה על פעילות גופנית, הרמת משקולות, מזעור מתחים, הגדלת צריכת ויטמין D, שינה טובה, הימנעות מאלכוהול ותזונה מאוזנת של שומנים, חלבונים ופחמימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully