וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכיב הטעים הזה יכול להוריד לכם את לחץ הדם

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 8:14

בין אם אתם מחובבי או משונאי הפטריות - יש עובדה אחת ברורה - הן בריאות לכם. מחקר חדש מצא עוד גילוי לגוף העדויות הקיימות

ידיים אוחזות בארגז עם כל מיני סוגים של פטריות. ShutterStock
ידיים אוחזות בארגז עם כל מיני סוגים של פטריות/ShutterStock

מחקרים אחרונים הראו ששילוב פטריות בתזונה שלכם יכולים לעזור לשלוט ברמות לחץ הדם. וזה יכול להציל חיים של לא מעט אנשים.

לחץ דם גבוה הוא מצב שכיח שבו הכוח שמופעל על ידי הדם כנגד הדפנות של העורקים בגוף הוא גבוה מדי. לאורך זמן עליה בלחץ הדם עלולה לגרום לבעיות בריאותיות, כגון מחלות לב, מבלי שהאדם שסובל, גם אם לאורך שנים, ירגיש. גם בהיעדר תסמינים בולטים לעין, הנזק שגורם יתר לחץ דם ללב ולכלי הדם נמשך, ומכיוון שהתהליך מתפתח באיטיות לאורך שנים, ניתן לזהות אותו יחסית בקלות באמצעות מדידות לחץ דם פשוטות.

המחקר שפורסם ב-Phytotherapy Research חשף כעת כי פטריות הן מרכיב תזונתי שיכול לסייע באיזון לחץ דם גבוה. החוקרים גילו שתרכובות ביו-אקטיביות מסוימות שנמצאו בפטריות, כולל קורדיצפין, לווסטטין, אריטדנין וארגוסטרול, חולקות דמיון מבני לאדנוזין, חומר הידוע בהשפעותיו להורדת לחץ הדם. דמיון זה מצביע על כך שתרכובות אלו עשויות להשפיע על תפקוד הלב וכלי הדם על ידי השפעה על ביטוי גנים.

איך זה קורה?

מחקרים הוכיחו קודם לכן שפטריות מאכל הן מקור לתרכובות ביו-אקטיביות שונות שאינן נפוץ במקורות מזון אחרים. מחקר זה מציין במיוחד כי פטריות מהוות תוספת בריאה לתכניות תזונה בריאה ללב (כמו תזונה ים תיכוניות או דיאטת DASH) מכיוון שהן מכילות תרכובות ביו-אקטיביות מועילות כמו חלבונים, סטרולים, ויטמינים, מינרלים, סיבים וחומצות אמיניות.

דנה אליס האנס, מומחית בתחום התזונה ודיאטנית קלינית בכירה במרכז הרפואי UCLA, שלא הייתה חלק מהמחקר, תמכה בממצאים ואמרה לאתר health שלפטריות יש כמות טובה של אשלגן בכל מנה. המשמעות היא שהן יכולות לספק כ-11 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת, שהיא בין 300 ל-400 מ"ג. אשלגן עוזר לשלוט בלחץ הדם, וזה בתורו, יכול להוריד את הסיכון להתקפי לב ושבץ.

הונס אמרה כי החומרים המזינים בפטריות (סיבים תזונתיים, ריבופלבין, אשלגן, ניאצין, נחושת וויטמין D) ותרכובות ביו-אקטיביות משפיעים על חילוף החומרים ומסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב. "הרכיבים התזונתיים והמרכיבים הביו-אקטיביים הללו ממלאים תפקיד בחילוף החומרים התאי, ומעבירים רמות של מיקרונוטריינטים מסוימים שעשויים להוריד את הסיכון למחלות לב, שבץ ולחץ דם, כמו אשלגן", אמרה. "ישנן גם מספר תרכובות - שלרבות מהן אולי אפילו אין שם עדיין - שתורמות ליתרונות הבריאותיים של פטריות על המיקרוביום ו/או לחץ הדם", הוסיפה האנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully