וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקאות פריים: השיגעון החדש של הילדים *ממש* מסוכן להם

שוב טרנד תזונתי לילדים, שוב הם משגעים אתכם, ושוב זה מאוד לא בריא להם. אבל הפעם לא מדובר על כמויות סוכר, אלא על קפאין, וזה כבר סיפור אחר

לוגאן פול בפרסומת למשקה PRIME/drinkprime

אם אתם הורים לילדים קטנים, בטח שמעתם על משקה הפריים (Prime) אנרג'י. באותה הזדמנות בטח כבר נשבר לכם מכל הטרנדים התזונתיים של הילדים, שעולים לכם בהרבה סבלנות וכסף. אז אחרי הקראנצ' קורנפלקס והרול אפס, הגיע תורו של משקה הפריים אנרג'י ולפי איך שזה נראה הוא הולך לעלות לכם הרבה מאוד כסף, אבל הוא יכול לעלות גם בבריאות של הילדים.

לישראל המשקה אומנם רק הגיע לאחרונה, אבל ברחבי העולם הועלו חששות שמשקאות פריים אנרג'י אינם מציגים אזהרות צריכה מספיק ברורות, כמו למשל של נוכחות קפאין, כדי להזהיר שהם אינם מתאימים לילדים. פריים אנרג'י מכיל 140 מ"ג קפאין לפחית, שזה שווה ערך לשתי כוסות קפה או אספרסו כפול.

אזהרה בחלק התחתון בגב הפחית מציינת כי המשקה אינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 18, לנשים בהריון או מניקות או לאנשים הרגישים לקפאין.

משקאות פריים. פייסבוק, צילום מסך
משקאות פריים/צילום מסך, פייסבוק

אשלינג פיגוט, דיאטנית באוניברסיטת קרדיף באנגליה, אמרה לאתר ה-BBC: "אנחנו יודעים שצריכה גבוהה של קפאין אינה מומלצת לילדים ולצעירים". לדבריה, "ישנן הנחיות שונות לגבי צריכה בטוחה, שהיא בדרך כלל בסביבות 3 מ"ג קפאין לכל ק"ג משקל גוף. אז עבור רוב הילדים, פחית פריים אנרג'י תעלה על הצריכה ה'בטוחה'.

בשנים האחרונות דווחה עלייה במקרים בהם מטופלים מגיעים לחדר המיון עם מנת יתר של קפאין, מצב שבאופן נדיר יכול להוביל לסכנה אמיתית, בעיקר כאשר הקפאין מגיע במינונים גבוהים במיוחד.

תופעות לוואי שכיחות של קפאין מגוונות וכולל בין היתר אי שקט ועצבנות, כאבי בטן, עלייה בלחץ הדם ובקצב הלב, נדודי שינה וקשיי ריכוז. תסמינים חמורים יותר יכולים להופיע לאחר מנת יתר של קפאין וכוללים חוסר שקט קיצוני, פנים סמוקות, מתן שתן מרובה, פגיעה בחשיבה, עלייה מסוכנת בקצב הלב עד כדי הפרעות בקצב הלב. חשוב להסביר כי קפאין עשוי להשפיע באופן חזק יותר על ילדים מתחת לגיל 12, מכיוון שהם נוטים לשקול פחות.

אגב, אם כוס קפה נמס מכילה כ-70 מ"ג קפאין, כוס תה ירוק מכילה כ-28 מ"ג קפאין ותה שחור 47 מ"ג. כוס קולה מכילה כ-33 מ"ג קפאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully