וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר: לא תאמינו איזה מרכיבים נמצאים בתוך הרול-אפס

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 16:03

גם במשרד הבריאות לא יכלו להשאר אדישים לטרנד שסוחף את ילדי ישראל ובפוסט שהוציאו פירטו את כל המרכיבים בממתק הוויראלי. תתכוננו, זה הולך להיות ארוך

משרד הבריאות מזהיר: המרכיבים המסוכנים ברול אפס/מערכת וואלה

כמעט חודשיים חלפו מאז עלה לאוויר בטיקטוק הסרטון הראשון שפתח את טרנד ה"רול-אפס" בישראל - משתמשים מעלים סרטון שלהם טועמים את ממתק הגומי שמתקשה במגע עם קור, ואם עוטפים בעזרתו גלידה - מקבלים חטיף קריספי במיוחד שכיף לנגיסה.

הנהירה לסופרים ולמכולות בניסיון לרכוש את הממתק רוקנו לגמרי את המלאים תוך זמן קצר והביקוש רק עלה. גם החנויות שהזמינו מלאים חדשים נתקלו בהתייקרויות מהייבואנים והבהלה ל"רול-אפס" החלה גם בשוק השחור. כשהביקוש כל כך גבוה, יש מי שמוכן לקנות יחידה אחת של המוצר ב-40 שקלים.

במשרד הבריאות הישראלי לא מתעלמים מהטרנד והיום הם ביקשו להבהיר בפוסט שפירסמו מה בדיוק מסתתר בתוך הממתק:

הברחות לא חוקיות של רולאפס. רשות המיסים, אתר רשמי
הברחות לא חוקיות של רולאפס/אתר רשמי, רשות המיסים

"מי לא שמע על הממתק הזה וראה סרטונים ויראליים שלו עוטף גלידה, חורך ומציף את הרשתות החברתיות, ואפילו שמענו אתמול שניסו להבריח כמות גדולה שלו בנתב"ג", נכתב בפוסט. "אז על מה כל הטירוף? לפני שמצטרפים לטרנד ומשלמים מחירים מופרכים על ממתק שעוטף גלידה, אולי כדאי שתכירו כמה מהרכיבים שהוא מכיל:

גלוקוז, סירופ תירס וסירופ תירס מיובש הם כולם סוכר - המון סוכר ומסוגים שונים.
צריכת סוכר נמצאה קשורה בעליה במשקל. אל צריכת סוכר מיוחסות מגוון תחלואות נלוות כגון מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, כבד שומני, סרטן, עששת ועוד. בנוסף כל הסוכרים עלולים להחמיר תסמינים של ADHD ולהשפיע על דפוס התזונה ובחירת מזונות.

עקב כך, כבר ב-2015 ההמלצות התזונתיות לציבור מטעם גופים ממשלתיים וארגוני בריאות רבים כללו הפחתה משמעותית של צריכת סוכר.

שמן דקלים ושומן שעבר הידרוגנציה מכילים רמות גבוהות של שומנים רוויים, המעלים את הכולסטרול הרע ואת הסיכון למחלות לב וכלי הדם. זאת בנוסף לבירוא היערות לצורך הפקת השמן, שזו השפעה שלילית עצומה על הסביבה.

חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים המקנים פרופיל טעמים לא טבעי ושעשוי להשפיע על דפוס אכילה, בחירת מזונות ותחושות רעב ושובע".

הם סיכמו - "אז זיכרו - זה שזה מצטלם טוב, מעורר באזז ושיח ברשת - לא אומר שזה בריא לכם ולילדים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully