וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורולוג מפריך את המיתוסים הכי מעניינים על סקס בגיל מבוגר

ד"ר שמואל רויזמן

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 7:58

אין אונות, בעיות זקפה וגם ויאגרה הם מילים שנזרקות לאוויר כשמדברים על סקס בגיל 50 פלוס. אבל האם זה באמת מה שקורה בחדר המיטות?

"שידרתי בטעות בשידור חי בפייסבק סקס עם בעלי"/@rroberson16

מאז שחר ההיסטוריה סקס תמיד עניין אותנו וזה טבעי ואפילו בריא. אבל למרות השיח הבריא שהתעורר בעיקר בשנים האחרונות סביב נושאי המיניות, בקרב גברים ובעיקר (ולא, לא נושאי "הגודל") עדיין נשארים נושא שלא מדברים עליו.

הנה כמה מיתוסים בולטים שעדיין נשמעים בקליניקות של אורולוגים, כן גם בשנת 2023.

מיתוס: לגברים כבר קשה יותר לעשות סקס אחרי גיל 50

עובדה: זה אומנם נכון שלפחות מחצית מהגברים מעל גיל 50 חווים מידה מסוימת של הפרעות זיקפה, אבל גבר בריא יכול להמשיך להיות מגורה עד שלב מאוחר בחייו. הבעיה היא שהזקפה שלו לא תהיה חזקה או מתמשכת כפי שהייתה כשהיה בשנות ה-20 וה-30 לחייו. בעיות בזיקפה ניתנות לטיפול באמצעות טיפול בגלי הלם, תרופות מרשם, טיפול בהזרקה, מכשירים ואפילו תותב.

זוג מקיים יחסי מין במיטה. ShutterStock
זוג מקיים יחסי מין במיטה/ShutterStock

מיתוס: סקס יכול להיות מסוכן לבריאותו של אדם מבוגר

עובדה: ההיפך הוא הנכון, לפעילות מינית יש תכונות משפרות בריאות. בנוסף להעלאת קצב הלב, שיא מיני (אורגזמה) משחרר את הורמון האוקסיטוצין, שמקל על מתחים ותומך בחשיבה חיובית. אם יש מגבלות פיזיות כמו כאבי מפרקים או שרירים, זוגות יכולים לחקור תנוחות חדשות ולהשתמש בכריות לתמיכה. אגב, 45 אחוזים מאנשים בגילאי 65 עד 80 שנמצאים במצב בריאותי טוב אומרים שהם פעילים מינית.

מיתוס: אני לא יכול לדבר עם רופא המשפחה שלי על הפרעות הזקפה שלי. הם יהיו נבוכים ולא יכולים לעשות שום דבר בנידון.

עובדה: הרופאים היום מאומנים מאוד בבריאות המינית של גברים ובבעיות זיקפה ומבינים שאין אונות וקושי בזיקפה הם מצבים רגישים ולעיתים אף מלחיצים. החשש לא במקומו, לרופאים נוח
לדבר על הפרעות זיקפה והם כאן כדי לעזור. כצעד ראשון בדרך להחלמה, המטפל שלך יקשיב לדאגותיך, יפעל להבנת הסימפטומים והבריאות הכללית שלך, ויפתח תוכנית טיפול מותאמת אישית
שתעבוד עבורך. כשזה מגיע לבריאות המינית שלך, שום דבר אינו טאבו בטח ובטח כאשר אתם מגיעים אל האורולוג שלכם.

מיתוס: הפתרון היחיד לבעיות בזיקפה הוא ויאגרה.

עובדה: בעוד שתרופות נפוצות דרך הפה כמו ויאגרה וסיאליס הפכו למפורסמות, הן אינן אפשרות הטיפול היחידה לבעיות זיקפה. לתרופות דרך הפה, אף שהן נחשבות כגלולת הקסם על ידי גברים רבים עם בעיות בזיקפה, יכולות להיות גם תופעות לוואי לא נעימות. הכדורים הם אמנם לעתים קרובות מקום טוב להתחיל בו כשמדובר בטיפול בבעיות בזיקפה והגברת זרימת הדם לפין, אך אפשרויות טיפול אחרות כגון מכשיר ואקום זיקפה, זריקות והשתל תותב לפין עשויות להיות מתאימות יותר בהתאם למספר גורמים פיזיים ורפואיים. בכל מקרה כדאי להתייעץ עם הרופא שלך שיעבוד איתך כדי לפתח תוכנית טיפול המותאמת אישית לצרכיך ולבריאותך הכללית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גבר לוקח כדור ויאגרה לפני סקס. Photoroyalty, ShutterStock
גבר לוקח כדור ויאגרה לפני סקס/ShutterStock, Photoroyalty

מיתוס: בדיוק עברתי כריתה רדיקלית של הערמונית כדי לטפל בסרטן הערמונית שלי. ככל הנראה
אצטרך לחיות עם בעיות בזיקפה כתוצאה של הניתוח לשארית חיי.


עובדה: בעוד שבעיות בזיקפה היא תופעת לוואי שכיחה של כריתת ערמונית רדיקלית וטיפולים אחרים בסרטן הערמונית, גברים רבים משחזרים את תפקוד הזקפה שלהם לאורך זמן הודות לפרוטוקולים יעילים לטיפול בנושא. למעשה, הרופאים שלנו משתמשים במספר פרוטוקולי טיפול מוצלחים, מבוססי ראיות, עבור גברים שחווים הפרעות זיקפה בעקבות כריתה רדיקלית של הערמונית.

מיתוס: תוספי טסטוסטרון מרפאים אין אונות

עובדה: החזר טסטוסטרון עוזר לטפל בחשק מיני ירוד ואף יכול לשפר את יעילות הטיפול התרופתי אך לא לרפא אין אונות. רק איש מקצוע רפואי יכול להעריך במדויק את רמות הטסטוסטרון שלך. החזר טסטסטרון משפר היבטים בריאותים נוספים כמו :יכולת חשיבה ,זכרון ,מצב רוח ,מסת שריר.

תפקוד לקוי של הזקפה עצמו משתנה בין המקרים, כך שאמנם גבר אחד לא יוכל להשיג זקפה כלל, יתכן שלגבר אחר יש בעיה עם זקפה שבאה והולכת, והשלישי יתקשה להגיע לחדירה מספקת בלקיום יחסי מין מלאים. הגדרת ספר הלימוד של בעיות בזיקפה היא חוסר היכולת לקבל ולשמור על זקפה שמספיקה לעסוק במין כך, כפי שאתה יכול לראות, שמכסה מגוון רחב של מצבים. אם אתה שם לב שהזקפה שלך לא חזקה כמו פעם, אולי כדאי שתגיע למעקב אצל אורולוג.

ד"ר שמואל רויזמן הוא מומחה לכירורגיה אורולוגית תפקודית ושחזורית בבית החולים רפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully