וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קנאביס כל כך מסוכן לילדים? רופאת ילדים עונה

ד״ר נסרין אלעתאמין

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 15:07

שני האחים שאושפזו אחרי שאכלו עוגיות קנאביס עדיין מטופלים בבית החולים. רופאת ילדים מסבירה למה צריכה מוגברת של קנאביס, או כל תרופה אחרת, מסוכנת עוד יותר לילדים, מה התסמינים וממה חשוב להמנע?

עוגיות שוקולד צ'יפס. ShutterStock
עוגיות שוקולד צ'יפס/ShutterStock

אמש דווחנו כי תינוק בן שנה וחצי מאושפז במצב קשה יחד עם אחיו, בן ה-6, שמאושפז במצב בינוני אחרי שאכלו עוגיות קנאביס. הורי האחים הביאו אותם לבית החולים לאחר שהפעוט היה מסוחרר בבית ונפל על הרהיטים, אחרי כמה זמן תופעות דומות החלו גם אצל בן ה-6. לטענת האם, השניים אכלו את העוגיות בטעות. מבירור המקרה עולה כי התינוק אכל חצי עוגייה, בעוד בן ה-6 אכל עוגייה שלמה.

כשאנחנו מדברים על הרעלה של קנאביס, או בכלל, הכוונה היא פגיעה לרעה בגוף, כאשר הפגיעה בדרך כלל היא כימית שמזיקה לגופנו ואף עלולה לגרום לסיבוכים ובמקרים קיצוניים - לסכן חיים.

למה קנאביס כל כך מסוכן לילדים?

הקנאביס הרפואי נחשב לתרופה שמסייעת במצבים רפואיים מסויימים, וכמו כל תרופה אחרת, במידה ונוטלים מינון מעבר למומלץ, נוצר מצב של הרעלה. אצל ילדים, ההרעלה עלולה להופיע גם במינונים קטנים שעלולים להיות חריפים יותר בהשוואה למבוגרים, הן בגלל המשקל הנמוך אצל הילד (עקב כך ההרעלה נוצרת מהר) והן בגלל שמערכת העצבים המרכזית שונה אצל ילד בהשוואה למבוגר. זו הסיבה שקל מאוד להגיע למצב של הרעלה אצל ילדים.

חשוב לציין שכאשר ילד אוכל עוגייה שמכילה קנאביס, הוא יכול לצרוך כמויות גדולות עד שההשפעה תתחיל להופיע.

מה התסמינים?

התסמינים בדרך כלל נובעים מפגיעה ממערכת העצבים המרכזית. התסמינים כוללים: הליכה לא יציבה, ישנוניות יתר, שינויים בהכרה ובמצבים קיצוניים הפסקות נשימה, כחלון, ירידה בדופק וחולשת שרירים כללית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קנאביס רפואי. ShutterStock
קנאביס רפואי/ShutterStock

האם קיים טיפול?

אין טיפול ספציפי להרעלת קנאביס וחשוב לדעת שהטיפול במצבי הרעלה הוא תומך לפי רמת ההרעלה, זה יכול להיות טיפול במחלקת ילדים ועד אשפוז בטיפול נמרץ. הטיפול בדרך כלל נמשך עד שההרעלה חולפת.

חשוב מאוד להרחיק תרופות מסוג זה מהישג ידם של ילדים, ובעיקר כשמדובר בעוגיות ובממתקים שמכילים קנאביס. כמו כן, במידה ואחד ההורים נוטל תרופה מסוג זה עליו לקבל הדרכה מסודרת שתכלול גם הוראות לאחסון בטוח.

הכותבת היא ד"ר נסרין אלעתאמין, מומחית ברפואת ילדים, מכבי שירותי בריאות במחוז הדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully