וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל איבד את שני הוריו בפחות משנה. הארגון הזה דאג לו אז, וגם היום

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 11:13

עמנואל איבד את שני הוריו תוך שנה, ליאורה הגיעה למעון משפחתי עם שקית ובה כמה פריטים ובובה. היום כשהם כבר בוגרים הם מספרים על הארגון שליווה אותם כל השנים, גם עכשיו, ושצריך את עזרתכם כדי לעזור לעוד ילדים ובוגרים כאלה

עמנואל - "אור שלום". באדיבות המצולמים
איבד את שני הוריו בשנה. עמנואל/באדיבות המצולמים

בישראל 2023 ישנם אלפי ילדים נוער בסיכון והסטטיסטיקה לא מעודדת. המגמה של מקרי האלימות במשפחה, תקיפות מיניות, הזנחת ילדים וחוסר המוגנות נמצאת בעלייה ורשויות הרווחה קורסות. דווקא התקופה האחרונה מאפשרת לנו כחברה, הזדמנות להאיר בזרקור את החלק הטוב, היפה והמעודד במציאות הזו. ילדים שהיו בסיכון קיבלו הזדמנות חדשה עוד בילדותם לצאת ממעגל המצוקה שנגזר עליהם, והודות לתוכנית ייחודית בארץ של ארגון "אור שלום" המטפל בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מחזקת הוריהם על ידי רשויות הרווחה, שממשיכה ללוות אותם במסירות עד גיל 27 עם עזרה ותמיכה בכל תחומי החיים, הם עלו על דרך המלך והפכו להיות אזרחים נורמטיביים התורמים לחברה ולקהילה עם עתיד מבטיח.

עמנואל (23) נולד וגדל למשפחה נורמטיבית. כשהיה צעיר, נפטרה אימו ממחלת הסרטן. חודשים ספורים לאחר פטירת האם התגלתה המחלה גם אצל אביו שנפטר זמן קצר לאחר מכן. עמנואל איבד תוך פחות משנה את שני הוריו ולמעשה נותר עם אחיו לבד בעולם. סיפורה של ליאורה (26) התחיל בהגיעה לגיל 14, אחרי שהמצב בבית החמיר, ניגשה ליאורה למשרדי הרווחה וביקשה לדבר עם עובדת סוציאלית לצאת מהבית. מטרתה הייתה שיהיו לה חיים טובים יותר. אל המעון המשפחתי הגיעה ליאורה עם שקית ובתוכה מספר פריטים בודדים ובובה.

ליאורה אור שלום. באדיבות המצולמים
רצתה חיים טובים יותר מחוץ לבית. ליאורה/באדיבות המצולמים

ממשיכים בליווי גם אחרי

עמנואל וליאורה הועברו בילדותם, כל אחד בנפרד, למעונות המשפחתיים של ארגון 'אור שלום' בהם מגדלים זוג הורים יחד עם ילדיהם הביולוגיים בביתם עוד 12 ילדים ונוער בסיכון. במעונות המשפחתיים זכו ליאורה ועמנואל לחום ואהבה, שם הרגישו בית במלוא מובן המילה. "אומנם זה היה קצר מוזר להגיע לבית עם הרבה ילדים, אבל החום והאהבה והאחיות החדשות שקיבלתי הדהימו אותי מהרגע הראשון" משתפת אותנו ליאורה. "זה לא פשוט לחיות בבית עם כל כך הרבה נפשות, אבל זה מה שהופך את זה ליותר משפחתי, אף פעם לא משעמם" הוסיפה.

בהגיעם לגיל 18, עזבו השניים את המעון המשפחתי ויצאו לחיים עצמאיים תחת ליווי של תוכנית הבוגרים של "אור שלום", תוכנית ייעודית וייחודית בארץ המציינת השנה עשור לפעילותה. התוכנית ממשיכה ללוות גם כיום, את עמנואל וליאורה, ועוד 350 מבוגרי הארגון במתן תמיכה וסיוע המתחיל עוד בהוצאת רישיון נהיגה, ליווי והכנה לשירות הצבאי, מציאת דירה וסיוע במימונה, סיוע בקבלת הכשרה מקצועית, מציאת עבודה והשתלבות בלימודים אקדמיים. התוכנית הוקמה לאחר שבארגון הבינו שקיים צורך ליצר עבור בוגרי מסגרות חוץ ביתיות (אומנה, מעונות משפחתיים ופנימיות) רצף חשוב והכרחי של תמיכה ושירותים לאחר גיל 18, הגיל שהם אמורים לצאת על פי חוק לחיים עצמאיים, אתגר קשה מנשוא.

עוד בוואלה!

מלאכים: הזוג שגידל מעל 50 ילדים ונוער בסיכון במשך 20 שנה

לכתבה המלאה

עמנואל חולם על קונדיטוריה, ליאורה סטודנטית

בימים אלו, מתגורר עמנואל בדירת בוגרים של הארגון יחד עם עוד שנים מבוגרי הארגון וחולם ללמוד קונדיטוריה כדי לפתוח קונדיטוריה על שם אימו, שלא הספיקה להגשים את חלומה בתחום הזה. "אני עד היום שומר על קשר עם הורי הבית שליווי אותי כשגדלתי. אני מרגיש שקיבלתי הזדמנות שווה שאפשרה לי לצלוח את האתגרים בחיי הבוגרים, כמעט בכל החלטה שאני רוצה לקחת".

ליאורה ובן זוגה, נישאו לפני כחודש. בחתונה המרגשת השתתפו והתרגשו אמה הביולוגית, הורי המעון המשפחתי וכל צוות תוכנית הבוגרים של "אור שלום" המלווה אותה מאז גיל 18. כיום ליאורה סגרה מעגל היא סטודנטית לעבודה סוציאלית, עובדת בתור עוזרת וטרינרית, מתנדבת באור שלום ובמשטרה, וחלומה הגדול הוא לעבוד בתחום החברתי-טיפולי ולתרום בחזרה: "אני מודה בכל יום לארגון שתומך ומלווה אותי לאורך כל הדרך, זה בכלל לא מובן מאליו כל הסיוע והתמיכה וזה שעובדי הארגון ממש הפכו למשפחה השנייה שלי"

כל משפחות האומנה, מלוות על ידי גופי אומנה המפוקחים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי.

השבוע ארגון "אור שלום" יצא לראשונה בקמפיין שגרירים לקמפיין גיוס המונים למשך שבוע. מוזמנים להיכנס לאתר הקמפיין ולתמוך בארגון. בנוסף, משפחות המעוניינות לקבל מידע על משפחת אומנת מוזמנות לקבל פרטים באתר אור שלום בטלפון 8936*, בוואטסאפ 051-2400312 או באתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully