וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאכים: הזוג שגידל מעל 50 ילדים ונוער בסיכון במשך 20 שנה

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 8:57

כשהיו בשנות העשרים המאוחרות לחייהם החליטו עפרה ואהוד מנצור לשמש בית אומנה לילדים בסיכון בעמותת "אור שלום", ומאז עברו בביתם עשרות ילדים שבגרו, התחתנו והקימו חיים חדשים. הכירו את זוג המלאכים

וידיאוקסט הזירה המקומית עם טלי חלף, מנכלית ארגון 'אור שלום'/וואלה

זה סיפור על אישה שלא פוגשים כל יום. עופרה נולדה למשפחה מרובת ילדים, יש לה ששה אחיות ואחיות. "מאז שאני זוכרת את עצמי, לקחתי פיקוד על הבית. הייתי אחראית על הניקיון, וטיפלתי וגידלתי את ששת אחיי הקטנים, כי אבא שלי היה חולה ואמא שלי הייתה איתו רוב הזמן", מספרת עופרה. בשנת 1984 התחתנה עם אהוד והם עברו יחד לגור באילת.

בגיל 28 בלבד, החליטה יחד עם בעלה אהוד לפתוח את ביתם ולשמש כהורי אומנת חירום. כאשר בית המשפט קובע שיש להוציא פעוטות/ ילדים מבית הוריהם באופן מיידי בשל סכנה מוחשית הנשקפת לחייהם, נוצר צורך דחוף במציאת מסגרת חלופית ובטוחה עבורם שתספק להם בית חם באופן זמני. הורי אומנת חירום ערוכים עם מיטות, מזון לתינוקות ובגדי ילדים ומוכנים לקבל את הילדים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

השבוע יעברו עפרה ואהוד מנצור, יחד עם ילדיהם ו-12 ילדי המעון המשפחתי שהם מנהלים, לבית חדש. "אין מרגש כמו לעבור לבית חדש, שעבור הילדים שלנו מהווה הרבה מעבר לכמה קירות וגג, אלא מעטפת של חום, אהבה ותמיכה שהם זקוקים לה מדי יום", אומרת בהתרגשות עפרה שכבר גידלה וחינכה מעל 50 ילדים וילדות בסיכון.

"ילדים שזקוקים לבית, חום ואהבה בסופי השבוע"

"עבדתי כחדרנית בבית מלון, אבל כל הזמן בער בי הרצון לסייע ולטפל בילדים שאין להם מי שישמור ויגן עליהם. יכול להיות שזה בגלל שלא הצלחתי להכניס להיריון כמה שנים או בגלל העבר שלי ושגידלתי את האחים שלי, אבל הרגשתי שזה הייעוד שלנו בחיים. אני זוכרת שהמשכתי לעבוד כחדרנית, ומנכ"ל המלון היה קורא לי 'מלאכית'. הוא כל כך התרשם והתרגש ממה שעשיתי שהיה עוזר לי מאוד עם ציוד, מיטות ואוכל לילדים", היא מספרת.

במקביל פתחו את לבם כמשפחה מארחת בסופי שבוע ובחופשות לילדים חסרי עורף משפחתי, אותם ילדים ונוער בסיכון שנמצאים במסגרות, אך אין להם לאן ללכת בחגים ובחופשות. "כך הכרנו את ארגון 'אור שלום', המטפל בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מחזקת הוריהם על ידי רשויות הרווחה בשל חוסר מוגנות קיצונית וקשיים בתפקוד ההורי. הם חיברו אותנו לילדים שזקוקים לבית, חום ואהבה בסופי השבוע והחגים".

עפרה ואהוד מנצור "אור שלום". "אור שלום",
זוג מלאכים. עפרה ואהוד מנצור/"אור שלום"

כעבור תקופה הבינה עפרה שחיבור לילדים שצריכים בית ומשפחה זה הדבר שהיא עושה הכי טוב ושהיא רוצה להפוך את ביתה למעון משפחתי ויחד עם אהוד להציל כמה שיותר ילדים. "בעודי אמא ל-3 ילדים שלי ו-3 ילדי אומנת חירום, קיבלנו את האישור, עברנו לבית חדש וגדול בבאר שבע והפכנו להורים ל-12 ילדים\ות ונערים\ות בגילאי 8-18", מספרת עופרה, "ילדים שברגע אחד הפכנו להיות כל עולמם והם הפכו להיות כל עולמנו. ילדים שכל מה שהם היו זקוקים לו זה בית, הורים שיאמינו בהם, צוות שלם שיסייע להם ומסגרת".

"לאט לאט מוצאים את הדרך להגיע ללב שלהם"

מאז ועד היום, כבר 22 שנה יצאו מביתם יותר מ-50 בוגרים, חלקם כבר נשואים עם ילדים בעצמם. עפרה ואהוד חיתנו לא מעט בוגרים ובוגרות ואף שימשו כסנדקים לילדיהם, "גם הילדים הביולוגיים שלי, שגדלו לתוך מודל ייחודי כזה של משפחה, מרגישים שיש להם 50 אחים ואחיות והם חלק בלתי נפרד מהמשפחה".

במשך כל השנים הללו מקבלים עופרה ואהוד באופן שוטף תמיכה והדרכה מהצוות המקצועי של ארגון "אור שלום" (עו"ס, פסיכולוגים, מדריכים, רכזים, בנות שירות וכו'). גם הילדים מקבלים עזרה סביב השעון החל מסיוע בלימודים ועד לטיפולים רגשיים שבועיים מאנשי מקצוע. בנוסף, כל משפחות האומנה מלוות על ידי גופי אומנה המפוקחים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי.

הסוד של עופרה לגידול ילדים הוא ש"צריך לדעת להקשיב ולקבל כל ילד, כל אחד מגיע עם החבילה שלו, אבל לאט לאט מוצאים את הדרך להגיע ללב שלהם. כשאת אוהבת את העבודה שלך ועושה אותה מכל הלב, אי אפשר לשחק או לזייף רגשות".

משפחות המעוניינות לשמש משפחות אומנה או כהורי בית במעונות המשפחתיים של אור שלום מוזמנות להיכנס לאתר של 'אור שלום' ולהירשם לקבלת פרטים נוספים. ניתן גם להתקשר לטלפון: 8936*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully