וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום הזה התפשט בבית החולים. זה מה שקרה למטופלים

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 8:07

חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה הם מהסיכונים הגדולים ביותר לבריאות הציבור. מקרה של בית חולים אחד בסין מוכיח את הטענה הזאת

בית חולים, פנים, אילוסטרציה. ShutterStock
סכנה בבתי החולים/ShutterStock

היחידה לטיפול נמרץ בבית חולים היא לעתים קרובות המקום שבו המטופלים הפגיעים ביותר מגיעים לטיפול. למרות שאנחנו נוטים לחשוב שזהו מיקום בטוח, הרחק ממחלות וזיהומים, מחקר חדש מגלה שחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה עדיין יכולים לעשות את דרכם למחלקה הרגישה הזו. חוקרים אומרים כי מחלקת, טיפול נמרץ בהאנגג'ואו, סין הייתה מזוהמת כולה בזן אלים שהדביק אחד מכל שלושה חולים.

חיידק Acinetobacter baumannii (CRAB) עמיד ל-Carbapenem (קרבפנם - אנטיביוטיקה רחבת טווח) עשה את דרכו אל תוך טיפול נמרץ זה באמצעות אשפוזים מרובים של חולים והמשיך להתפשט באמצעות זרימת אוויר, צוות, ציוד משותף וצנרת, מסביר צוות מבריטניה. המחקר התפרסם בכתב העת היוקרתי The Lancet.

גורם למחלות קשות

"CRAB מהווה סיכון רציני לחולים מאושפזים ועלול לגרום למחלות קשות כולל דלקת ריאות, דלקת בדרכי השתן, בקטרמיה, דלקת קרום המוח וזיהומים של רקמות רכות - כל אלו עלולים להיות קשים מאוד לטיפול בשל העמידות הרב-תרופתית של החיידק", מסביר החוקר, פרופסור אלן מקנאלי מאוניברסיטת ברמינגהם.

אריזות של תרופות וכדורים. ShutterStock
חיידקים עמידים לתרופות/ShutterStock

החוקרים דגמו את כל הטיפול הנמרץ ומצאו 35 חולים חיוביים ל-CRAB, מתוכם 14 נדבקו בו במהלך שהותם בטיפול נמרץ. לא רק שהמטופלים נמצאו חיוביים, אלא שגם מיטותיהם וציוד בית החולים שלהם היו מזוהמים. החוקרים מצאו את החיידקים מכסים יחידות מיטה (54.6%) בתדירות גבוהה יותר מאשר מצאו שהם מדביקים חולים (24.1%). בסך הכל, מכשירי הנשמה ועגלות חלוקה היו החפצים הסבירים ביותר לבדיקה חיובית עבור CRAB.

"כמות ה-CRAB שנמצאה בטיפול נמרץ זה מדגישה את הצורך הדחוף באמצעי מניעה ובקרה ממוקדים של זיהומים במתקני בריאות שבהם צפויות הצטברויות כה גדולות של החיידקים, כדי שנוכל לעצור את ההתפשטות העולמית של הפתוגן הזה", מוסיף פרופ' מקנלי.

איום קטלני

עמידות לאנטיביוטיקה היא איום על בריאות הציבור ועל פי הערכות, עד שנת 2050 חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה יהיו קטלניים יותר מסרטן. בעוד שחולים צריכים להיות בטוחים שטיפולים אנטיביוטיים יפעלו נגד החיידקים שהם נוצרו כדי להילחם בהם, יותר ויותר זנים מביסים את התרופות שנועדו להשמיד אותם. בנוסף, CRAB יכול להישאר על משטחים וציוד לפרקי זמן ממושכים ולהתפשט למטופלים תוך 48 שעות. התפרצויות כאלה דורשות שינויים נרחבים ברמה התשתיתית שעלולים להזיק לטיפול קליני, תפקודים לוגיסטיים ותכנון פיננסי, כך על פי מחברי המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully