וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוברית סבלה מבעיה במוח, האימא לא היססה ונכנסה לניתוח

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 9:00

כששומעים על ניתוח מוח, ועד כזה שנערך על עוברית בת כמה שבועות, ובתוך הרחם - זה נשמע כמו משהו בלתי אפשרי. מזל שהיום הרבה דברים אפשריים בעולם הרפואה. הנה הסיפור של התינוקת דנבר

תינוק מוחא כפיים ברחם/יו טיוב

כשקניאטה קולמן מלואיזיאנה הלכה לבדיקת אולטרסאונד כשהיא בהריון בשבוע ה-30 עם הבת דנבר, היא קיוותה שזו תהיה בדיקה שגרתית, כמו הקודמות. עם זאת, מה שהבחינו הרופאים בביקור ההוא, הוביל למה שנראה כניתוח המוח הראשון בארצות הברית בתינוק שעדיין ברחם. למרות החששות, שבעה שבועות לאחר מכן, התינוקת כאן ומסתדרת מצוין.

לפי חדשות CBS, לקולמן, בת ה-36, נאמר באותו פגישה של 30 שבועות שלדנבר יש מצב הקרוי וריד של מום גלן (VOGM). מדובר על סוג של חריגה נדירה בכלי דם בתוך המוח. ב-VOGM, עורקים מעוותים במוח מתחברים ישירות לוורידים, במקום להתחבר לנימים, שעוזרים להאט את זרימת הדם. זה גורם לזרימה של דם בלחץ גבוה לתוך הוורידים.

למרות שניתוחים ברחם משמשים למצבים רפואיים אחרים, זה שבוצע בדנבר ושתועד ביום חמישי בכתב העת Stroke, הוא בין הראשונים מסוגו ברחבי העולם עבור VOGM.

תמונות אולטרסאונד של עובר עם היקף ראש חריג. ShutterStock
תמונות אולטרסאונד של עובר עם היקף ראש חריג/ShutterStock

הצוות הרפואי של קולמן גילה שללבה של דנבר כבר היו בעיות, ולכן היא ובעלה דרק החליטו להשתתף בניסוי קליני שנוהל על ידי בתי החולים של בוסטון לילדים ובריגהם ולנשים, שבו הרופאים יבצעו ניתוח ברחם כדי להכניס סלילים זעירים לתוך כלי הדם המעוותים של התינוקת כדי להאט את זרימת הדם.

ד"ר דארן אורבך, רדיולוג בבית החולים לילדים בבוסטון שהוביל את ההליך, אומר שההליך נעשה לעתים קרובות לאחר לידת התינוק, אבל לפעמים זה מאוחר מדי. הוא אומר ל-CNN כי "50 עד 60% מכלל התינוקות עם המצב הזה יחלו מיד לאחר הלידה. ומתוך אותה תת-קבוצה, נראה שיש תמותה של כ-40%".

ב-15 במרץ, קולמן עברה את הניתוח, עם רופאים נוספים כדי לוודא שהעוברית נשארת באותו מיקום אופטימלי לאורך כל ההליך. דנבר הגיעה לעולם יומיים לאחר הניתוח שלה, כשקולמן הייתה בשבוע ה-34.

ההורים מספרים כי התינוקת מסתדרת טוב בבית, ללא תרופות, עם הוריה ושלושת האחים הגדולים. "היינו נרגשים לראות שהירידה האגרסיבית שנראית בדרך כלל לאחר הלידה פשוט לא הופיעה", אמר אורבך בהצהרה. "אין סימנים להשפעות שליליות על המוח של התינוקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully