וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הרגלים שנראים בריאים, אבל הורסים לכם את הגוף

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 9:54

כן, באימונים יש דבר כזה "יותר מדי" וגם ממש לא חייבים להמשיך כשקשה, או לעבור דרך הכאב. הנה כמה אזהרות שחשוב להבין בהקשר של פעילות גופנית, כדי להבטיח שהפעולה הכל כך בריאה הזאת לא תגרום לכם להיות מרותקים למיטה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

אמבר עושה כושר בעירום/amburfit

כשמבצעים פעילות גופנית, יש איזו אמונה רווחת שבכל מקרה, אנחנו עושים טוב לגוף שלנו, אבל בפועל, יש כל כך הרבה פעולות ואמונות בתוך שגרת האימונים שלפעמים הופכות דווקא את הפעולה הכל כך בריאה הזאת למזיקה ואפילו מסוכנת. הנה כמה מהטעויות שאנחנו רואים איך הן חוזרות שוב ושוב בקרב מתאמנים ומתאמנות - ועלולות להגביר במידה דרמטית את הסיכון לפציעות, כאבים כרוניים ונזקים בריאותיים לגוף בטווח הארוך.

1. אתם מוותרים על מתיחות

אם שלב המתיחות הוא מובן מאליו מבחינתכם בשגרת האימונים, אתם יכולים לדלג לסעיף הבא. אם לא, בואו נדבר קצת יותר על ההרגל הבסיסי והחשוב הזה. במרכז הרפואי Mayo Clinic, שנחשב למקור מרכזי וחשוב למידע רפואי, מדגישים את חשיבות המתיחות לשיפור הגמישות, למניעת פציעות ולשיפור הביצועים בפעילות הגופנית. במאמר שנכתב שם בנושא צוין כי מי שמוותרים על התענוג הזה, מגבירים במידה ניכרת את הסיכויים לנוקשות במפרקים, למגבלות בתנועה ולבעיות רפואיות שיכולות להתעורר אצל כל ספורטאי ובוודאי באימונים אינטנסיביים יותר.

הסיבה לכך היא ששגרת המתיחות הפשוטה עוזרת לשפר את זרימת הדם לאיברים שעובדים מאוד קשה באימון וזקוקים בצורה נואשת לחמצן ולחומרים מזינים. כן, אנחנו יודעים שמדובר בבסיס של הבסיס, אבל מתאמנים רבים מדי עדיין מוותרים עליו ובגלל זה עדיין חשוב לחדד את הנקודה הזאת.

2. אתם ממשיכים גם כשכואב

קשה יש רק בלחם וגם אותו אתם אוכלים? אז לא, בואו, אתם לא טירונים בצבא ולא באמת אמורים לעשות דברים שכואבים לכם. כן, לפעמים זה מרגיש טוב ואפילו הכרחי לדחוף את עצמנו עד קצה גבול היכולת, אבל לא מעבר לזה, אף פעם, גם אם אתם רוצים להוכיח לעצמכם שאתם גיבורי על.

בקרב כל הספורטאים ובעיקר בקרב מפתחי הגוף במכוני הכושר, יש יצר תחרותי טבעי, בין אם מול אחרים ובין אם מול עצמנו. זה יצר מבורך וחיוני ביותר לשיפור ולהתפתחות, אבל גם הכאב הוא רגש חיוני שמאותת שמשהו לא בסדר, שהגוף צריך הפסקה, שאנחנו לא זזים נכון, או שהתרגיל פשוט קשה מדי, בנקודת הזמן הספציפית הזאת. מי שלא יודעים להקשיב לתמרור האזהרה הזה ולהתייחס אליו - גם יסבלו מתקופות ארוכות יותר של פציעות, כאבים כרוניים ובעיות רפואיות חמורות בהמשך הדרך.

עוד בוואלה!

6 מתיחות שכולם צריכים לדעת איך לעשות

לכתבה המלאה
אישה מרימה משקולות. ShutterStock
כואב? תפסיקו/ShutterStock

3. אתם ממשיכים גם כשלא נוח

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אנחנו יודעים מה אתם חושבים, אימון גופני לא אמור להיות נוח - הוא אמור לאתגר ולהקשות יותר ויותר עם הזמן. ובכן, אתם צודקים, אימון אכן לא תמיד יהיה נעים ומהנה, אבל אם תרגיל שאתם עושים גורם לכם אי נוחות משמעותית, שוב, זה הגוף שלכם שמנסה לאותת שמשהו פשוט לא עובד כמו שצריך.

אנשים שמתאמנים בעזרת מכשירים מסוימים בחדר הכושר, שמגרים קבוצות ספציפיות של שרירים ומבצעים תנועה שלא מרגישה טבעית, עלולים לגרום עם הזמן לפיתוח לא טבעי של קבוצות שריר מסוימות, בעוד שקבוצות אחרות, שהן אולי חיוניות יותר, לא יקבלו את אותה תשומת הלב. כך, הגוף אמנם יתחזק, אבל בצורה מאוד ספציפית ולא בהכרח כזאת שדרושה לו כדי באמת להיות בריא וחזק יותר. אז בקיצור, אם אתם מבצעים תרגיל שפשוט מרגיש לא נוח ולא טבעי, אולי כדאי להחליף אותו בתרגיל אחר, שעובד על כמה קבוצות שרירים ומגרה אותם בצורה טבעית יותר, בעזרת גומיות ומשקל גוף לדוגמה.

4. אתם מסתפקים בסוג אחד של אימונים

את כל אימוני הכושר מכל הסוגים, אפשר לחלק לשתי קבוצות מרכזיות. מצד אחד יש את אימוני הסיבולת (אימונים אירוביים), כמו ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים או קפיצה בחבל. מהצד השני יש אימוני כוח כמו הרמת משקולות, TRX ואחרים. וכמובן יש אימוני הפוגות (אינטרוולים) שמשלבים סיבולת וכוח.

לכל אחד מאיתנו, מטבע הדברים, יש סוג מסוים של אימון שהוא אוהב יותר, אבל אם אתם מוותרים על אחד מהמרכיבים האלו, אתם לא רק מוותרים על שיפור הכושר, אלא אף יכולים לפגוע בבריאות, לא פחות. לדוגמה, מי שרק רצים בלי לבצע אימוני כוח, יכולים לסבול מירידה במסת השריר ולהגביר את הסיכון לפציעות. מנגד, מי שרק מרימים משקולות בלי לרוץ, עלולים גם הם לסבול מבעיות כמו עיוותים בשרירים, חילוף חומרים איטי ועוד.

5. אתם מתאמנים יותר מדי

כן, אנחנו מודים שיש בנו קנאה נסתרת לאלו שקמים בכל בוקר עם דחף בלתי נשלט להתאמן ולא מסוגלים להעביר יום אחד בלי לבקר במכון הכושר, אבל באותה הנשימה, חשוב להבין שהאנשים האלו מציבים את עצמם בסיכון שגדול לא פחות, ואולי אפילו יותר, מאלו שלא מתאמנים בכלל.

מדוח מיוחד שפורסם בארצות הברית עולה כי אנשים שמתאמנים בלי לקחת מרווחים של לפחות יום אחד בין האימונים, מגבירים משמעותית את הסיכון לפציעות חמורות ולתפקוד לקוי באימונים. הסיבה לכך, מטבע הדברים, היא שהגוף זקוק למנוחה לא פחות משהוא זקוק לאימון, על מנת להחלים, להתפתח ולהשתפר.

באופן כללי, אנשים שמודעים יותר למה שעובר על הגוף שלהם, שמקשיבים לו, שמתייחסים לסימני האזהרה ומקפידים לתת לו את מה שבאמת דרוש לו - הם גם אלו שעל פי כל הנתונים ייהנו בסבירות גבוהה יותר מאורח חיים בריא יותר, שיאפשר להם להתעמל, ליהנות ולהישאר חזקים ובריאים יותר גם בשנים שבהם הגנטיקה תהיה פחות אדיבה וסלחנית בהמשך הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully