וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפה שלכם יבש כבר תקופה? זה יכול להיות סימן מסוכן

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 7:52

רבים מאיתנו נתעלם מפה יבש, גם אם זה ימשיך למשך שבועות, אבל האמת היא שזה יכול להיות דגל אדום למחלות כרוניות לא פשוטות

אישה מוציאה לשון. ShutterStock
יבש לכם בפה?/ShutterStock

יובש בפה הוא אומנם סימפטום נפוץ, וכזה שרובנו יכולים לעתים קרובות להתעלם ממנו, אבל למרות זאת הוא יכול להיות דגל אדום לכמה מחלות קשות שצריך לשים לב אליהן.

פה יבש יכול להיות קשור לבעיות כמו נחירות, נטילת תרופות, טיפולי הקרנות לאזור הראש-צוואר בחולים אונקולוגיים, עישון או יותר מדי אלכוהול. עם זאת, בריאות פה לקויה יכולה גם להוות דגל אדום למחלות קשות, שעלולות להיות מסכנות חיים, כמו סוכרת, שבץ ואפילו HIV. ד"ר אזדאיירומלו אמר לאתר המטרו כי יובש בפה מתמשך יכול לעתים קרובות להיות סימן למשהו שהשתבש במקומות אחרים בגוף.

סימן למקומות אחרים בגוף

"פה יבש יכול להיות סימן שמשהו לא בסדר במקומות אחרים בגוף. זה יכול להתבטא בתסמינים כמו תחושת דביקות בפה, יובש או כאב גרון, קושי בלעיסה או בליעה או אפילו ריח רע מהפה". מתוך כך, עלולים להיווצר חסרים תזונתיים ובעיות במערכת העיכול, קושי בדיבור שעלול לגרום לקשיים חברתיים או תעסוקתיים, זיהומים חוזרים בחלל הפה ועלייה בסיכון לעששת ולמחלות חניכיים.

"מצבים בריאותיים מסוכנים כמו שבץ מוחי, סוכרת או מחלת אלצהיימר יכולים גם הם להראות את עצמם בדרך זו, ותסמינים אלה יכולים להיות גם אינדיקטור להפרעה אוטואימונית כמו HIV או תסמונת סיוגרן", אמר. תסמונת אוטואימונית זאת גורמת לתפקוד לקוי של בלוטות ההפרשה בגוף ולירידה משמעותית בהפרשת רוק ודמעות.

"כשאתה מבקר אצל רופא שיניים, אנחנו לא דואגים רק לבריאות הפה. אנו מאומנים גם כיצד לזהות בעיות מסוימות רחבות יותר בבריאות הכללית. זה חיוני לפקוח עין מקרוב על הבריאות ואם אתם מבחינים בסימפטומים מתמשכים של יובש בפה, עליכם לגשת לרופא המשפחה".

יובש בפה יכול להיות דגל אדום למחלות האלה

  • סוכרת בלתי מאוזנת
  • שבץ
  • מחלות זיהומיות כמו הפטיטיס C או HIV
  • מחלת אלצהיימר
  • תסמונת סיוגרן (קרויה גם תסמונות סיקה או מחלת מיקוליץ)
  • דלקת מפרקים שיגרונית וזאבת
  • פרקינסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully