וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגנזיום: המינרל שיותר ממחצית מהישראלים לא מקבלים ממנו מספיק

ד"ר דלית דרימן מדינה

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 7:39

הוא חשוב לבריאות הלב, העצם, המוח והמטבוליזם (ולא רק), אז איך זה שלרבים מאיתנו חסר ממנו. וגם איך משיגים אותו מהמזון ולמה חשוב לשים לב כשנוטלים תוסף שלו?

מאכלים עם מגנזיום. ShutterStock
מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר לבריאות/ShutterStock

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר לבריאות. יש לו חשיבות בפעילות תאי הגוף, במבנה הדנא והרנא, ובבריאות העצם. אך מחקרים מראים שמרבית האוכלוסיה סובלת מחסר מגנזיום. למעשה בסקר של משרד הבריאות שנערך במהלך השנים 2014-2016 נמצא שכמעט 55% מהאוכלוסיה בארץ צורכת פחות מגנזיום מהמומלץ.

הנה מספר מצבים בריאותיים נמצאו קשורים לרמות המגנזיום:

1. בריאות הלב. למגנזיום יש תפקיד בתפקוד תקין של שריר הלב, במניעה של הפרעות קצב, במניעת הסתיידות העורקים, ובשמירה על לחץ דם תקין. באנשים בעלי סיכון מוגבר להתקפי לב, צריכת מגנזיום בכמות גבוהה קשורה בירידה בסיכון לתמותה לעומת צריכת מגנזיום בכמות נמוכה.

2. מטבוליזם תקין. למגנזיום יש תפקיד חשוב בהפיכה של פחמימות ושומנים לאנרגיה. מחקרים מראים שככל שצריכת המגנזיום גבוהה יותר כך הסיכון לסוכרת מסוג 2 הוא נמוך יותר.

3. בריאות העצם. למגנזיום יש תפקיד חשוב במבנה העצם וגם באיזון רמות הסידן בגוף החשובות לבריאות העצם. לפי מחקרים, תוסף של מגנזיום שיפר את בריאות העצם בנשים לאחר גיל הפוריות שסבלו מאוסטאופורוזיס.

אישה עם כאב ראש. ShutterStock
תוסף של מגנזיום יכול להפחית את התדירות והחומרה של מיגרנות ושל כאבי ראש/ShutterStock

4. מיגרנות וכאבי ראש כרוניים. תוסף של מגנזיום יכול להפחית את התדירות והחומרה של מיגרנות ושל כאבי ראש. לפחות מחצית מהסובלים ממיגרנות סובלים מחוסר מגנזיום, ובמחקר כפול סמיות נמצא שמגנזיום היה יעיל כמו 2 תרופות למיגרנה בהפחתה של כאבי הראש במיגרנה.

5. בריאות האישה. מחקרים הראו שמחסור במגנזיום יכול לתרום למגוון בעיות גניקולוגיות: מחזור לא סדיר, תסמונת קדם וסתית, מיגרנות בעת המחזור, ובעיות לאחר הפסקת המחזור, ושתוסף של מגנזיום יכול לשפר את המצב.

6. בריאות המוח. למגנזיום יש תפקיד חשוב בבריאות המוח והעצבים. מחקרים הראו שרמות נמוכות של מגנזיום היו קשורות בסיכון מוגבר לדמנציה, ושרמות תקינות של מגנזיום יכולות להגן מפני מגוון מחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון ואלצהיימר.

7. בעיות פסיכיאטריות והתנהגותיות. מחקר גדול הדגים שרמות נמוכות של מגנזיום היו קשורות עם סיכון מוגבר לדיכאון, חרדה, הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, ובעיות התנהגותיות שונות, ושתוסף של מגנזיום עזר למנוע או לשפר את ההפרעות הללו.

8. כאבים כרוניים. מגנזיום יכול להרפות שרירים ולהשפיע על הקולטנים העצביים של הכאב. מחקרים הראו שהוא יכול להקל על מגוון תסמונות של כאב כמו כאבים עצביים, פיברומיאלגיה, כאבי שרירים, וכאבי פרקים.

9. מצבים של לחץ (סטרס). מגנזיום יכול להפחית את ההשפעות של לחץ ולשפר את יכולתו של הגוף להירגע (דבר המשפר גם את השינה).

10. בריאות המעי. מגנזיום יכול להוביל להרפיה של שרירי המעי, ואכן משתמשים בו לעצירות, כאבי בטן, וגזים.

עוד בוואלה!

רופאה מזהירה: 4 סוגי המזון האלה יכולים לפגוע בבריאות שלכם

לכתבה המלאה

איך נשיג רמות מגנזיום תקינות?

1. מהמזון: מזונות עשירים במגנזיום הם עלים ירוקים (כמו תרד), אצות ים (כמו ספירולינה), זרעים (כמו צ'יה וגרעיני דלעת), תבלינים (כמו עירית וכוסברה), קקאו/שוקולד, אגוזים ושקדים. הבעיה היא שקשה להשיג כמות מספקת של מגנזיום מהמזון, ורק 30-40 אחוזים מהמגנזיום שאנו אוכלים נספג על ידי הגוף.

2. מתוספי תזונה: אנשים רבים יזדקקו לתוסף כדי להשיג רמות מיטביות של מגנזיום. כאשר אתם בוחרים תוסף של מגנזיום חשוב שתרכשו תוסף שנספג היטב. רוב התוספים שתמצאו בחנות יכילו מגנזיום אוקסיד שהוא אמנם זול, אך אינו נספג היטב. חפשו את הצורות של מגנזיום שנספגות טוב יותר וכוללות: מגנזיום גליצינט, מגנזיום לקטט, ומגנזיום מלט.


ד"ר דלית דרימן מדינה היא מומחית ברפואת המשפחה ורפואה אינטגרטיבית ופונקציונלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully