וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מאיתנו נוחרים ומי מתעורר באמצע הלילה? הרגלי השינה של הישראלים נחשפים

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 11:42

סקר חדש שנערך מצא כמה עובדות מעניינות על אזרחי ישראל. בין היתר נבדק מה אנחנו עושים לפני השינה, איך אנחנו קמים בבוקר ובאילו אנרגיות וגם - כמה אנחנו זזים בלילה? הנה התשובות

איריס קול מראיינת את פרופ' ריבי טאומן בנושא הפרעות שינה - גורמים וטיפול/מערכת וואלה

ערב יום העצמאות ה 75 של מדינת ישראל, והרגלי השינה שלנו נחשפים, וניכר שהמתח ששורר ברחובות מגיע עד למיטה. בסקר מיוחד בו הששתתפו כ- 6,000 משיבים שערכה חברת Swiss System חושף כמה זמן אנחנו נוהגים לבלות ערים במיטה וכמה אנחנו סובלים מנחירות?

הישראלים העבירו בשנים האחרונות את העניינים שלהם למיטה, אם בשנות ה-50 היו מוצאים זמן להיכנס למיטה עם ספר טוב או עיתון ולקרוא בו מעט לפני השינה, הרי שעכשיו המציאות השתנתה. וזמן הערות אותו אנחנו מבלים בדרך כלל במיטה התארך: 60% מבלים בין 15 דקות לשעה; 26% בין שעה לשעתיים ו- 14% - יותר משעתיים. אבל זה לא הכל 47% - לא ממש מדייקים בעת כניסתם למיטה אך סביב אותה שעה עם חריגות לפה ולשם, 25% אוהבים הרגלים ונכנסים בשעה קבועה למיטה; 28% ענו שזה משתנה מידי יום.

ומה אנחנו עושים כל כך הרבה זמן לפני השינה? 70% צופים בטלוויזיה, 13% עובדים על המחשב, ו-17% שעדיין קוראים ספרים לפני השינה.

צעירה שלא מצליחה להרדם. Sergey Mironov, ShutterStock
צעירה שלא מצליחה להרדם/ShutterStock, Sergey Mironov

רק חמישית מהישראלים (22%) לא מתעוררים מהשינה במהלך הלילה. כמעט מחצית מהישראלים (48%) מתעוררים פעמיים או יותר במשך הלילה, ו30% העידו שהם מתעוררים לפחות פעם אחת.

ייתכן שלאורך החיים הלחוץ ורווי המתחים הקיים בישראל יש השפעה מרובה על איכות השינה שלנו. לא רק התעוררות במהלך הלילה גם תנוחה ותזוזה משפיעה על איכות השינה, כאן קיימת התפלגות חדה. 42% זזים מעט, אבל 57% זזים הרבה. ובהתייחס לשאלה האם אתם או בן זוגכם סובלים מנחירות, 34% ענו שבמידה מועטה ו- 28% ענו שהם סובלים בהחלט ורק 38% ענו שבכלל לא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

איך הישראלים קמים בבוקר?

על השאלה מה אתם מרגישים בבוקר לאחר היציאה מהמיטה: 56% מרגישים עייפות, 24% מרגישים חוסר אנרגיה ו-20% מרגישים כאבים בגב התחתון. 58% אגב, מתעוררים בעזרת שעון מעורר, כשליש מהישראלים (33%) מתעוררים ביקיצה טבעית ואילו 9% מתעוררים בדרכים אחרות.

ואיך שנת הלילה משפיעה על הפעילות שלכם במהלך היום? 65% ענו שהשינה משפיעה מאוד על מהלך היום שלהם, 24% ענו שהיא משפיעה מעט, 11% לא רואים קשר בין שינה לתפקוד במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully