וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעומק של 11 ס"מ: זה החפץ שהתגלה בישבן של אישה

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 7:33

הוא נחשב לאמצעי המניעה היעיל והבטוח ביותר ועדיין נשים רבות מפחדות להשתמש בו וכנראה שהסיפור הבא גם לא יעזור להם עם החשש

התקן תוך רחמי. science direct, אתר רשמי
התקן תוך רחמי/אתר רשמי, science direct

אישה הייתה צריכה לעבור הליך כדי להסיר את ההתקן התוך רחמי שלה מישבנה לאחר שהוא נדד איכשהו מהרחם שלה. בת ה-30, מכווית, הרכיבה את ההתקן התוך רחמי שנה לאחר הלידה. היא ביקשה עזרה חודשיים לאחר מכן, אחרי שחששה שהיא בהריון.

בדיקות שנערכו לאישה גילו שהמכשיר - שיש לו שני חוטים קטנים תלויים למטה כדי שנשים יוכלו לבדוק שהוא עדיין במקומו בנרתיק שלהן - זז.

סריקות הראו שהוא נמצא בעומק של כ-11 ס"מ בפי הטבעת של האישה. שני החוטים נדחפו מפי הטבעת שלה ואל אזור האגן שלה, כתבו הרופאים ב-International Journal of Surgery Case Reports. חובשים שלפו את המכשיר באמצעות מלקחיים ומצלמה קטנה שהנחתה אותם.

בטוח ויעיל

התקנים תוך רחמיים הם מאמצעי המניעה הבטוחים ביותר ויעילותם עומדת על 99-99.8 אחוזים, בהתאם לסוג ההתקן - נתון גבוה במיוחד ביחס לנתונים של כ-91 אחוזי יעילות בגלולות (בעקבות שיכחה, השפעות של תרופות שונות, הקאות, שלשולים ועוד). ההתקנים נחלקים לשני סוגים: התקן תוך רחמי הורמונלי - התקן שמפריש פרוגסטרון, והתקן תוך רחמי לא הורמונלי. על אף יעילותם הם גם נושאים סיכונים מסוימים.

הם מחזיקים מעמד עד 10 שנים ופועלים על ידי שחרור נחושת לרחם. הנחושת משנה את ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית ולשרוד. זה גם יכול לעצור מביצית מופרית מלהצליח להשתיל את עצמה.

על פי ההנחיות, נשים צריכות לבדוק שההתקן התוך רחמי שלהן עדיין במקום "כמה פעמים בחודש הראשון" ולאחר מכן לאחר כל מחזור. אמנם זה לא קורה לעיתים קרובות שהמכשיר יזוז ממקומו, אך אם לא ניתן להרגיש את שני החוטים או שהמכשיר זז, ייתכן שהאישה לא תהיה מוגנת מפני הריון. "יש סיכון קטן שהגוף עלול לדחוף את ההתקן התוך רחמי או שהוא עשוי לזוז", אמרו מומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully