וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק ה-38": הטריק של המומחית שיסדר לכם שיער מושלם

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 7:44

שיער יפה ובריא הוא מושא לקנאה יוקדת, וזה לא פלא. בטח במדינה יבשה וחמה כמו ישראל. מומחית לשיער באנגליה טוענת כי יש לה טיפ אחד משנה חיים. ננסה?

מעצבת שיער מציגה את הדרך הנכונה לחפוף את השיער/TIKTOK

רובנו חולמים על שיער ארוך יותר, עבה יותר וכזה שסר למרותם של כל כל מסרק ומברשת. למרבה הצער, זה לא משנה אם מדובר בשיער מתולתל או חלק, בלונדיני או חום, שיער נוטה להתייבש - מה שגורם לו להיראות לא במיטיבו.

ניקול פטי היא מומחית לשיער שהתראיינה לאתר The Mirror הבריטי וטענה שם כי יש טעות יומיומית שרבים מאיתנו עושים שיכולה לתרום לאותו מראה לא רצוי - הטמפרטורה בה אנו חופפים את השיער.

"מים חמים אומנם יכולים לעזור למוצרים להיספג עמוק לתוך השיער, אבל הם יכולים גם להסיר מהשיער את השמנים הטבעיים שלו, ולגרום ליובש ולהפקת שמן מופרזת כדי לפצות על קרקפת מיובשת", הסבירה פטי. "זה יכול לגרום להתקלפות בקרקפת ולגירוד, וכתוצאה מכך לשבירה של שיער". במקום זאת, פטי ממליצה לחפוף את השיער במים פושרים כדי לשמר את השמנים הטבעיים בשיער ולשמור על הלחות.

"נסו לחפוף את השיער במים שאינם חמים מ-38 מעלות צלזיוס כדי למזער קשקשים ולעזור לשיער להיראות מבריק יותר, שכן מים קרירים יותר עוזרים לאטום את הקוטיקולה בשיער האחראית לברק ולנעילת הלחות".

אישה חופפת שיער. ShutterStock
אישה חופפת שיער/ShutterStock

אבל לא רק בטמפרטורה של המים אנחנו טועים, ויש עוד גורם מפתח שיכול להזיק לשיער שלנו. אחת השאלות הגדולות שאנשים מוצאים את עצמם שואלים היא באיזו תדירות אנחנו צריכים לחפוף את השיער שלנו, ויש הרבה מידע סותר בחוץ. יש הטוענים שממש אסור לחפוף מדי יום, בעוד שאחרים אומרים שחשוב לחפוף מדי יום כדי להעיף את כל השומן והלכלוך מהראש. למרבה המזל יש לניקול את התשובות, אבל זה לא לגמרי פשוט.

"תדירות שטיפת השיער תלויה בסוג השיער ובאורח החיים שלך, אבל שטיפת יתר היא טעות נפוצה שעלולה להזיק לשיער. חפיפה מוגזמת עלולה להסיר את השמנים הטבעיים ולייבש את השיער, להשאיר אותו נוטה להישבר ולהידלל, לפגוע בברק הטבעי ולהגביר את הפרשת השמן כדי להחזיר לחות שאבדה ולהסיר את צבע השיער מהר יותר".

לדבריה, כדאי להימנע מלשטוף את השיער יותר מ-2-3 פעמים בשבוע. "שיער שהופך שומני במהירות עשוי להעיד על שטיפת יתר. אם זה המקרה, נסו להשתמש בשמפו יבש כדי להאריך את אורך הזמן בין החפיפה והימנעו משימוש במרכיבים כמו סולפטים, פרבנים ואלכוהול."

  • עוד באותו נושא:
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully