וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז רונאלדו מרח לק על הבהונות. האם זה משהו בריאותי?

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 14:37

האם לק על הבהונות באמת יכול לטפל בפטרת ציפורניים? יצאנו לבדוק בעקבות התמונה ששברה אתמול את הרשת

כריסטיאנו רונאלדו בסאונה. חשבון האינסטגרם של כריסטיאנו רונאלדו, צילום מסך
כריסטיאנו רונאלדו בסאונה/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של כריסטיאנו רונאלדו

אתמול (שלישי) כוכב הכדורגל הפורטוגלי כריסטיאנו רונאלדו העלה תמונה בעמוד האינסטגרם שלו, בה הוא נראה יושב עם בגד ים בתוך סאונה ומשוויץ בגוף החטוב שלו. אחרי שהעוקבים סיימו להתפעל מהקוביות הם התפנו למשהו אחר - ציפורני הרגליים של השחקן שהיו מרוחות בלק שחור. מאז הכדורגלן הוריד את התמונה (לא ברור למה) אבל הספקולציות כבר החלו.

חלק מהעוקבים חשבו שזה עניין של אופנה ואילו אחרים טענו שהוא מורח את ציפורני רגליו בלק כדי לטפל בפטרת שבוודא יש לו אחרי שאצבעות רגליו נשארות סגורות בגרביים ונעליים מזיעות שעות רבות.

אבל האם לק הוא בכלל טיפול לפטרת? ביקשנו לשאול את רופאת העור, ד"ר להבית אקרמן.

בעיה שכיחה שרק מתגברת עם הגיל

"פטרת בציפורניים היא אחת הבעיות השכיחות ברפואת עור. זה שכיח ככל שמתבגרים וגורמי הסיכון לזה הם לחות, רטיבות, מקלחות משותפות (כמו צבא או חדרי כושר) וכן נטייה אישית. הרבה מיתוסים יש סביב העניין ואגדות עם שחלקן אינן נכונות. מריחת לק (או אקונומיקה) הן רק חלק מהן", היא מבהירה.

אז איך כן מטפלים בפטרת?

"דבר ראשון נמנעים ככל הניתן מגורמי סיכון. חשוב לאוורר את הרגליים, לשים גרבי כותנה, ללכת עם נעליים פתוחות, להפקיד על כפכפים במקלחות ציבוריות והכי חשוב - בשנייה שזה מתחיל יש לטפל כי כשהבעיה קטנה הפתרון קל יותר וככל שהפטרת מתחפרת בציפרון הטיפול מורכב יותר", מסבירה ד"ר אקרמן.

עוד בוואלה!

כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה המטרידה של הקיץ

לכתבה המלאה

איך נדע שזה פטריה?

"הכי טוב זה לקבוע תור לאבחון עם רופא עור בקופת החולים", אומרת ד"ר אקרמן. "בדרך כלל פטרת בציפרון תופיע עםככתמים בצבעים שונים על גבי הציפורן כמו צהוב או חום. בנוסף, יראו שינוי צורה התעבות הציפורן, בשבירות שלה וכו'. חשוב להבהיר כי פטריה בציפורן אינה כואבת ואינה מגרדת".

איך מטפלים?

"בעיקרון זו בעיה בריאותית אבל החשיבות שלה היא מינורית בגיל צעיר, אולם ככל שמתבגרים ויש מחלות כמו סוכרת - היא מתחילה להוות גורם סיכון של ממש. לכן כן יש לטפל בבעיה", מבהירה ד"ר אקרמן. .

"קיימים תכשירים מקומיים לטיפול בציפורן, הבעיה היא שלעיתים קרובות הפטרת מחופרת עמוק בתוך מיטת הציפורן ולתכשירים אין איך להגיע לשם. ולכן הטיפול לרוב משולב בחומרים נגד הפטריה עצמה יחד עם חומרים שממיסים טיפה את הציפורן. הטיפול המקומי יעיל במקרים קלים או בנגיעות חלקיות.

פתרון נוסף, הוא לייזר- מדובר על פיתרון שנוי במחלוקת, שכן הטיפול איננו כלול בסל התרופות ולא מאוד יעיל למקרים קשים. כנראה שבמקרים קלים ניתן לשלב טיפול בלייזר עם תכשירים מקומיים ואז לייעל את התוצאה.

טיפול בכדורים הוא היעיל והבטוח ביותר. יש לקחת את הכדורים רק לאחר ביצוע משטח תרבית והתאמת הטיפול לסוג הפיטריה. וכמובן יש לקבל הסבר מרופא העור בקופה לפני הטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully