וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת שמיעה ויראלית תגלה מהו גיל השמיעה שלכם

23.4.2023 / 0:10

בדיקת שמיעה פשוטה מתיימרת לקבוע האם יכולת השמיעה שלכם תואמת לגילכם. בעוד אצל רבים היא מדייקת, אחרים מוטרדים מהתוצאות. יועצת רפואית לשמיעה מרגיעה: "הבדיקה לא מדויקת" אבל אנחנו ממליצים: קחו חבר, תעשו אותה יחד ותתכוננו להלם

המבחן שיגלה בת כמה השמיעה שלכם/@justin_agustin

בדיקת שמיעה פשוטה שמתיימרת לקבוע מהו גיל השמיעה שלכם הפכה לויראלית, כשרבים מודים שהבדיקה הייתה מדוייקת לגביהם.

ככל שבני אדם מתבגרים, התדר הגבוה ביותר שאנו מסוגלים לזהות באופן קולי פוחת באופן טבעי, כלומר ניתן להעריך את גיל השמיעה שלנו על סמך התדר שאנו מסוגלים לשמוע. בסרטון הויראלי, מאמן הכושר ג'סטין אגוסטין שיתף בדיקה פשוטה שיכולה לעזור לקבוע את גיל השמיעה שלנו.

בקטע הקצר מתנגן צליל גבוה ותדירותו עולה בהדרגה, מה שגורם לו להישמע גבוה יותר ויותר. ככל שהתדירות עולה, גם הגיל המוצג יורד ונותן אינדיקציה לגבי "גיל השמיעה שלכם". שכבת טקסט על הסרטון מסבירה: "כשאתם לא יכולים לשמוע יותר את הצליל - זה גיל השמיעה שלכם".

בדקו את עצמכם (הכי כיף לעשות את זה עם חבר)

@justin_agustin I found a more accurate hearing test than my previous one. How old is your hearing? Cr: @jarred jermaine for this test #hearingtest #earagetest #hearingloss #health #sound #healthtok ♬ original sound - Justin Agustin

הסרטון צבר יותר מ-16.8 מיליון צפיות (והאזנות) ופורסם מחדש בפלטפורמות אחרות. בעוד שרבים טענו שהבדיקה מדייקת לגבי הגיל שלהם, אחרים נותרו מזועזעים מהתוצאות: "46 בגיל 15... אמממ, אלה כנראה לא חדשות טובות". אחר אמר: "אוי לא, יצא לי 40 ואני בן 23...". אדם נוסף כתב: "אני מקווה שזו לא בדיקה מדויקת... קיבלתי 67 ואני בן 32".

אדם אחר שיתף את הסרטון בטיקטוק, שם הוא צבר עוד 1.2 מיליון צפיות. המשתמש כתב: "אני נשבע שזה פשוט משתתק אחרי 29". אחר הוסיף: "שלי יצא ב-31-32. אני כנראה צריך להפסיק לשמוע מוזיקה בווליום הכי גבוה שיש".

תהיו מוכנים להפתעה

הצליל שרק צעירים מתחת לגיל 25 שומעים

לכתבה המלאה

עוד מבחן שבודק את השמיעה שלכם:

אך האם בדיקת השמיעה הזאת מהימנה?

בבדיקה מושמע רעש גבוה, שמתחיל בסביבות 5800 הרץ, שהולך ועולה בהדרגה בגובה. ככל שהתדירות עולה, המונה, שפותח בגיל 90, יורד. כשלא ניתן יותר לשמוע את השריקה הגבוהה, הגיל המוצג על המסך הוא גיל השמיעה שלכם - לכאורה. האם הבדיקה מדויקת? אלה שיצאו להם תוצאות מבהילות יכולים להירגע. התשובה היא לא.

בשיחה שהתקיימה בתוכנית הטלוויזיה "לוריין", ד"ר הילארי ג'ונס, רופאת משפחה ויועצת רפואית לשמיעה, פקפקה במידת הדיוק של הבדיקה משתי סיבות. ראשית, כדי שהבדיקה תהיה מדויקת צריך שלא יהיו רעשי רקע - וזה לא ממש אפשרי עבור רובנו. שנית, הבדיקה לא בודקת כל אוזן בנפרד, אז היא לא תקח בחשבון מצב שאוזן אחת טובה מאחרת (כלומר היא לא תזהה שום אובדן שמיעה חד צדדי).

עם זאת, ד"ר ג'ונס לא זלזלה לחלוטין בבדיקה ואמרה: "גם אם היא לא מדויקת, היא מעלה מודעות לגבי חשיבות השמיעה שלנו. זו בדיקה די לא מדויקת, אבל אם מישהו אמר לעצמו: 'אה, גיל השמיעה שלי גבוה ממה שהוא צריך להיות', לפחות הוא יכול ללכת לראות אודיולוג מקצועי ולבדוק את זה בתא שבו אין רעשי רקע. לבדוק אוזן אחת בכל פעם בעוצמת קול ובתדרים שונים".

והנה עוד בדיקת שמיעה שניתן לנסות:

ד"ר ג'ונס דיברה גם על הרתיעה שיש לאנשים בכל מה נוגער לבדיקת שמיעתם, בעיקר אצל אנשים מבוגרים שנמצאים בסיכון גבוה יותר לאובדן שמיעה במידה מסוימת. "אפילו אנשים מבוגרים שמאבדים שמיעה באופן טבעי עקב גילם, מאוד לא ששים ללכת ולטפל בזה. אנשים אחרים שמים לב בשבילם. הם יגידו דברים כמו: 'אמא [או] אבא [או] סבא, הטלוויזיה ממש רועשת, הרדיו ממש חזק, הוא מחריש אוזניים. אתה לא שומע אותי? אני צריך לחזור על מה שאני אומר'. כל מי שיש לו בעיות כאלה צריך ללכת לראות אודיולוג, לעבור בדיקת שמיעה ולראות אילו טיפולים זמינים".

כשנשאלה על מכשירי שמיעה של ימינו, ד"ר ג'ונס מיהרה להדגיש עד כמה רחוק הטכנולוגיה של ימינו הגיעה. "הו, מכשירי השמיעה מדהימים, הם בלתי נראים. הטכנולוגיה היא מדהימה. אתם יכולים להיפטר מרעשי רקע, להתחבר לבלוטוס, לפעמון הדלת, אתם יכולים לשפר את השיחה עם אחרים. כדאי לעבור בדיקה ולא להזניח את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully