וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר המדהים שאוכמניות עושות למוח שלכם

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 7:38

הן טעימות, אפשר למצוא אותן כמעט בכל פינה ואפילו המחירים שלהן קצת יותר טובים עכשיו. מחקר חדש מצא עוד סיבה מעולה לאכול אוכמניות והיא קשורה לתפקוד המוח שלכם

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

אוכמניות הן מזון עשיר בחומרי תזונה הידוע היטב ביתרונות הבריאותיים המגוונים שלהן, החל מתכונות הנלחמות בסרטן ועד לשמירה על רמות האינסולין בחולי סוכרת. מחקר חדש מצביע על כך שצריכת חופן של אוכמניות בר יכולה לשפר את בריאות המוח והלב.

חוקרים מהפקולטה למדעי החיים והרפואה של קינגס קולג' בלונדון בבריטניה העריכו 61 משתתפים בריאים, גברים ונשים, בגילאי 65 עד 80. המשתתפים קיבלו משקה יומי של 26 גרם אבקת אוכמניות בר מיובשות בהקפאה במשך 12 שבועות, בעוד לקבוצת הביקורת ניתן פלצבו תואם.

משקה האוכמניות היה שווה ערך ל-178 גרם של אוכמניות שלמות, משהו בסביבות 75-80 אוכמניות.

אוכמניות. ShutterStock
טובות לבריאות.אוכמניות/ShutterStock

בסוף המחקר, החוקרים גילו שהקבוצה שנטלה משקה אוכמניות שיפרה את הזיכרון לטווח קצר והציגה זמני תגובה מהירים יותר. הם גם נמצאו טובים יותר בזיכרון רשימות מילים ובמעבר בין משימות. המשתתפים הראו גם שיפורים בלחץ הדם הסיסטולי ובתפקוד כלי הדם בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים מאמינים שההשפעות המועילות של אוכמניות נבעו מהפיגמנטים הכחולים שלהם הנקראים אנתוציאנינים. הם סוג של פוליפנולים שנמצא יעיל בהגברת זרימת הדם הקרדיווסקולרית והמוחית. פיגמנטים אלו נמצאים בתותים, פטל, ענבים אדומים וירקות סגולים. מאכלים נוספים המכילים אנתוציאנינים הם ברוקולי, אגסים ותבלינים כמו כורכום.

"ישנן עדויות לגבי היתרונות הבריאותיים של מזונות אחרים העשירים באנתוציאנין, ואין סיבה לחשוב שהם לא יעבדו כמו אוכמניות, כל עוד כמות האנתוציאנינים המסופקת עם מזונות כאלה מספיקה, ושהאנטוציאנינים. הם נגישות ביולוגית וזמינות ביולוגית", אמרה ד"ר אנה רודריגז-מטאוס, המחברת ראשית של המחקר.

לדברי מומחים, היתרונות הלבביים והקוגניטיביים אינם מוגבלים רק לאוכמניות בר, שכן מחקרים קודמים מצאו יתרונות דומים בסוגים אחרים של אוכמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully