וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפרי הזה גורם לעיכול טוב יותר? תלוי את מי שואלים

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 11:28

טרנד טיקטוק חדש מציג את הפיטאיה - פרי הדרקון - כמשלשל טבעי שמנקה את מערכת העיכול. האם זה נכון? ומה היתרונות של הפרי המיוחד הזה?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

טרנד TikTok שמכה גלים במדיה החברתית אומר שאכילת פירות דרקון צהובים הידועים אצלנו יותר בשם בתור פיטאיה יכולה לרפא עצירות. המשתמשים טוענים שהפרי בעל הקליפה הקשה והקוצנית - שהוא למעשה חלק ממשפחת הקקטוסים - פועל כחומר משלשל טבעי.

סרטונים עם ההאשטאג #yellowdragonfruit צברו יותר מ-100 מיליון צפיות מאז פברואר. משתמשים הראו את עצמם חותכים את הפרי ואוכלים גם את החלק הלבן הפנימי וגם את הזרעים.

ולמרות זאת, מומחים אמרו ל-DailyMail.com שאין באמת משהו מיוחד בפרי הזה בהשוואה לאחרים, ואכילת יותר מדי, מכל פרי עמוס בסיבים תזונתיים, עשויה לשלוח אותכם לשירותים בכל מקרה או במקרה הגרוע - לגרום לעצירות.

הרבה סיבים זה טוב?

פירות רבים, כולל פרי דרקון צהוב, מקדמים יציאות קבועות בשל תכולת סיבים גבוהה. הסיבים עוזרים להגדיל את משקל וגודל הצואה ולרכך אותה, מה שמקל על המעבר שלה דרך המעי. עם זאת, יותר מדי סיבים עלולים להוביל לנפיחות, גזים ועצירות. במקרים קיצוניים יותר, זה יכול לגרום לחסימת מעיים.

הטרנד הנוכחי התחיל בפברואר, כשמשתמשת בשם האלי קייט פרסמה סרטון על כמה טעים היה פרי דרקון צהוב. "זה היה אחד הפירות הכי טעימים שאכלתי בחיי", אמרה קייט. יומיים לאחר מכן, היא פרסמה סרטון נוסף שאמר שפרי הדרקון הצהוב ניקה לחלוטין את מערכת העיכול שלה. "אני אומרת לכם שלא נשאר כלום בגוף שלי. לזרעים יש כל כך הרבה סיבים תזונתיים שהם כמו משלשל טבעי".

סרטון המקורי זכה ל-3.2 מיליון לייקים, כשהמשתמשת גם אכלה פרי דרקון צהוב אחד ואז חתכה לעצמה בשירותים זמן קצר לאחר מכן. מאז, ההאשטאג #yellowdragonfruit זכה ליותר מ-110 מיליון צפיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פרי בריא

הפרי, ששייך למשפחת הקקטוסים, אכן נחשב למקור טוב לסיבים תזונתיים ולמגנזיום, כמו גם לוויטמין C, ברזל, וויטמיני B. בנוסף, הליקופן - הפיגמנט שנותן לפרי את צבעו העז - שבפיטאיה גם מעניק לגוף יתרונות בריאותיים והוא נקשר במחקרים להורדת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית.

כמות הסיבים הגבוהה יחסית שהפרי מכיל (כ-3 גרם ב-100 גרם פרי) שוות ערך ל-12 אחוזים מהערך היומי המומלץ של סיבים תזונתיים. כמות הסיבים הגבוהה מעודדת חילוף חומרים ובכך מסייעת גם לתהליכי ירידה במשקל. ואם זה לא מספיק - זרעיו של הפרי יעילים מאוד בגירוי המעיים והם מכילים חומצות שומן רב בלתי רוויות (אומגה 3 ואומגה 6) המפחיתות את רמות הטריגליצרידים בדם ומורידים את הסיכון להפרעות לב וכלי דם.

יחד עם זאת, למרות היתרונות הרבים של הפרי, חשוב לא לשכוח שהוא מכיל גם לא מעט סוכר פירות, פרוקטוז, לכן כמו מקביליו המתוקים והיותר מוכרים, צריך לצרוך אותו במתינות. תמיד במתינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully