וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיבוי שפתיים: הסכנות, השיטות והחידושים

בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 9:41

רבים מפחדים מעיבוי שפתיים, בעיקר מהמראה הלא-טבעי שעלול להיגרם. בשיטת טיפול חדשנית ובשימוש בחומרים הנכונים אפשר להשיג תוצאה טבעית. ד"ר מועין מטאנס מסביר

עיצוב שפתיים. ShutterStock
כדי להשיג תוצאה טבעית למטופליו, ד"ר מטאנס משתמש בשיטת הזרקה מיוחדת שפיתח בעצמו/ShutterStock

העלאת תמונות וסרטונים לרשתות החברתיות הביאה גם לטרנד של עיבוי השפתיים. עם השנים פונות ופונים יותר ויותר אנשים לקבלת טיפול שיבטיח להם שפתיים עבות ובשרניות יותר בעקבות האופנה המכתיבה את המראה הנ"ל. לטיפול עצמו עשוי להיות גם פן רפואי ולעתים עם השלכות לא נעימות למטופלים. זאת, במקרה שההזרקה מתבצעת על ידי אדם לא מוסמך דיו או בשימוש בחומרים לא נכונים.

ד"ר מועין מטאנס, רופא שיניים במקצועו ובעל ניסיון של יותר מעשר שנים בטיפולי אסתטיקה של הפנים, מסביר מדוע גבר הביקוש לעיבוי שפתיים: "חלק מהאנשים נולדו עם שפתיים דקות מאוד, או עם שפתיים לא סימטריות. אחרים סובלים מחוסר סימטריה בעקבות תאונה או טראומה. כך, ישנם מקרים שהטיפול נחשב לסוג של מותרות ולמטרה אסתטית בלבד, אבל מגיעים אלי גם מטופלים עם רקע רפואי, כאמור עם חוסר סימטריה מולד או כתוצאה מטראומה וכדומה".

ד"ר מטאנס מציין כי הטיפול לעיבוי שפתיים הוא הטיפול האסתטי המבוקש ביותר והוא מבצע אותו הכי הרבה פעמים במרפאתו.

כיצד נעשה הטיפול בשפתיים?

"הטיפול בשפתיים נעשה בעיקר בעזרת מילוי או הזרקה של חומר מילוי מסוג חומצה היאלורונית. זה תחום מתפתח מאוד", אומר ד"ר מטאנס ומוסיף כי "הוא קיים בערך החל משנות ה-90 ויש בו המון שינויים כל הזמן. החומרים בשנים האחרונות עברו שיפורים עצומים, והחברות השקיעו מאמצים גדולים על מנת ליצור נוסחאות מיוחדות של חומרי מילוי מתקדמים, שבעת הזרקתם לא גורמים לגבשושיות ולנפיחויות מיותרות ובלתי רצויות".

ד"ר מטאנס מוסיף כי "ישנם בשוק מספר רב של חומרי מילוי, חלקם איכותי יותר מאחרים.

חשיבות מקצועיות המטפל

עם זאת, חשוב לזכור כי בשנים האחרונות התחום פרוץ מאוד, ולכן יש חשיבות רבה לפנות לרופא בעל ניסיון ושם בתחום ולדעת באילו חומרים הוא משתמש לצורך הטיפול. "כך למשל, אנחנו נחשפים לאחרונה לכל מיני שמות מסחריים של טיפולים, כמו 'שפתיים רוסיות', 'שפתיים פפיון' וכדומה. על כך אני אומר כי הזרקה לשפתיים אמורה להיות מותאמת אישית לכל מטופל ומטופלת. אין סטנדרט אחיד לכל המטופלים".

יתרה מזאת, ד"ר מטאנס אומר כי "הטיפול באזור השפתיים נחשב לטיפול מאוד עדין, זאת מפני שהשפתיים הן מרכז הפנים. האזור מלא בכלי דם ובעצבים, ובהתאם, יש חשיבות רבה לסוג החומר המוזרק בהתאמה לאזור הספציפי בשפתיים. חומר שלא מותאם להזרקה בשפתיים עלול לגרום לגבשושיות ולקושי בתנועת ובתזוזת השפתיים", הוא אומר ומדגיש שוב עד כמה חשובה הפנייה לרופא בעל ניסיון.

טיפול אסתטי בשפתיים. ShutterStock
"כיוון שהתחום משתנה ודינמי, חייבים לעמוד בקצב ולהתעדכן בשינויים"/ShutterStock

כיצד משיגים תוצאות טבעיות?

כדי להשיג תוצאה טבעית למטופליו, ד"ר מטאנס משתמש בשיטת הזרקה מיוחדת שפיתח בעצמו במהלך שנות עיסוקו בתחום. בנוסף, הוא מרצה בכל העולם ומקפיד להשתתף בכנסים מיוחדים בינלאומיים.

"כיוון שהתחום משתנה ודינמי, חייבים לעמוד בקצב ולהתעדכן בשינויים ובהתפתחויות בתחום כל הזמן", הוא אומר. הוא עצמו דוגל בטיפולים ש"משפרים ולא משנים את הבן אדם. המטרה היא להעניק מראה טבעי אחרי הטיפול ולא מראה עשוי מדי".

את תהליך עיבוי השפתיים שלן הוא מגדיר "טיפול לעיצוב השפתיים", וזאת בזכות השימוש בחומרים עדינים והשינוי הדרגתי. "המטופל מוזמן פעמיים לטיפול, תוך הזרקה מינימלית של החומר", הוא מסביר. "בשיטה שלי, המטופל מקבל את המראה הסופי שהוא רוצה, אבל בהדרגתיות ולא בבת אחת. שיטת הטיפול, סוג החומר וסוג הטיפול מותאמים לצורכי ולרצונות המטופל".

ד"ר מטאנס מסכם ואומר כי "לצערי הרב, בגלל שהתחום הפך להיות פרוץ מדי, מגיעות ומגיעים למרפאתי כל שבוע מטופלות ומטופלים שעברו הזרקה לאזור השפתיים בדרך לא נכונה, והם אף אינם יודעים איזה חומר הוזרק להם. חשוב מאוד לבדוק לפני שעושים טיפול אסתטי את סוג החומר המוזרק, את ניסיון הרופא המטפל בתחום והאם יהיה עבורכם מענה רפואי גם אחרי הטיפול שקיבלתם.

"אנחנו נחשפים לאחרונה לכל מיני מבצעים והטבות לטיפולי אסתטיקה, ומומלץ לא להיגרר אחרי מבצעים או טרנדים ברשתות החברתיות, כי הפנים שלכם זה לא משחק", מסכם ד"ר מטאנס.

רשת מרפאות אסתטיקה DMC, בהנהלת ד"ר מועין מטאנס, רופא שיניים מומחה בתחום האסתטיקה והקוסמטיקה הדנטלית. בקליניקה מעניקים מגוון טיפולים כגון: טיפולי אסתטיקה דנטלית, הזרקת בוטוקס וחומצה היאלרונית למילוי קמטים, הסרת שיער בלייזר ועוד. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 077-2303581

לעמוד המרפאה באתר דוקטורס

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • שפתיים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully