וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הסימנים המקדימים לפני התקף לב שאתם לא בטוח מכירים

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 7:55

בעיות לב הן הגורם הראשי למוות מוקדם בבני אדם בכל העולם. מומחים אומרים שיש כמה סימנים שמהווים דגל אדום שאמורים להריץ אתכם לרופא. הנה הם

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

אמנם ידוע היטב (לפחות ככה אנחנו מקווים) שבעיות כמו לחץ דם גבוה, סוכרת, עישון ומעט פעילות גופנית הם גורמי סיכון להתקף לב, אבל אנשים רבים עשויים שלא לדעת את הסימנים המוקדמים כדי לדעת אם אירוע לבבי עלול להיות בדרך אליהם.

הכרת הסימנים הללו עשויה להיות הצלת חיים,שכן מחלות לב הן הרוצח מספר 1 של גברים ונשים בעולם והרופאים אף ראו עלייה בתמותה ממחלות לב במהלך מגיפת הקורונה ולאחריה, מה שמדגיש את החשיבות במודעות וידע על הסיכונים הקיימים.

הנה 4 דגלים אדומים שצריכים להעיר אתכם:

גבר סובל מכאבים בחזה. ShutterStock
לא רק כאב בחזה. גבר עובר התקף לב/ShutterStock

1. כאב או לחץ בחזה

הכאב הקלאסי שמיוחס להתקף לב הוא של כאב לוחץ - האדם מרגיש עומס או משקולת שלוחצת במרכז החזה שלו או בצד השמאלי, והכאב הזה יכול להקרין ליד שמאל. אבל זה כאמור לא הכל.

תעוקת חזה (אנגינה פקטוריס), שהיא כאב לסירוגין בחזה הנגרם מהצטברות הדרגתית של רובד בתוך העורקים, יכולה להיות סימן אזהרה לכך שהתקף לב או אירוע לב עלולים להתרחש בימים שלאחר מכן, התכווצות או עווית של העורקים בצד החיצוני של הלב יכולה גם היא להוביל לתסמין זה.

אם אתה מבחין באי נוחות כלשהי בחזה - תעוקת חזה יכולה להופיע גם בצורות אחרות מלבד כאב - חשוב להתקשר לרופא.

2. כאבי צוואר, כתפיים או לסת

בדרך כלל אנו מקשרים התקפי לב עם כאב מיידי בזרוע שמאל. עם זאת, סימני כאב מוקדמים עשויים שלא להיות ברורים כל כך.

אצל נשים למשל, בהשוואה לגברים, התסמינים פחות טיפוסיים ויכולים לכלול כאבים בבטן עליונה, כאבים בגב, כאבים שמקרינים ללסתות, תחושה של קוצר נשימה ועוד.

עוד בוואלה!

איך מרגיש התקף לב? הסימנים שכולם חייבים להכיר

לכתבה המלאה

3. קוצר נשימה ועייפות לאחר מאמץ

כאמור קוצר נשימה עלול להיות דגל אדום. זה יכול לכלול הרגשה יותר סוערת מהרגיל לאחר ביצוע משימה פשוטה, כמו התקנת גוף תאורה חדש או עליה במדרגות. אצל אחרים זה יכוללכלול חוסר נוחות בזרוע או בחזה גם לאחר מאמץ קיצוני.

4. בחילות או בעיות קיבה אחרות

כאבי בטן, בחילות ועייפות כללית הם גם סימני אזהרה פוטנציאליים להתקף לב. אבל זה לא קורה אצל כולם. לחלק מהחולים עשויים להיות תסמינים קלים דומים או ללא תסמינים כלל.

אז מתי צריך לדאוג?

בכל מקרה שאדם חווה כאב בחזה או אי נוחות חריגה, שאינה מורגשת בדרך כלל, ובוודאי אם זה מלווה בקוצר נשימה, הזעה, בחילה או הקאה, וזה לא חולף - יש לפנות לעזרה. ברגע שהדבר הזה נמשך מעבר לכמה דקות ספורות ולא חולף (טווח זמן של 5-10 דקות) אם זה נמשך יותר מזה ולא חולף או מתעצם, יש לפנות לבדיקה רפואית בהקדם האפשרי.

במקרה שאדם חווה אירוע חריג כזה או מדאיג ההמלצה היא קודם כל להזעיק אמבולנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully