וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר מהרווארד בן 53 הצליח להצעיר את עצמו בעשור הודות ל-4 הפעולות האלה

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 9:29

החוקר הוא מומחה אנטי אייג'ינג שמתעסק בנושא במשך שנים, ולראיה לשינוי - הוא מביא תמונות שלא משאירות מקום לספק. אז מה הוא עושה כדי להיראות ככה?

הכנת גלידה בטעם מאצ'ה/צילום: עידו שחם

חוקר ביו-האקינג מאוניברסיטת הרווארד טוען כי הוא הצליח להצעיר את עצמו בעשור לאחר שרכש ארבעה הרגלים יומיומיים פשוטים בגיל העמידה. דיוויד סינקלייר, ביולוג מולקולרי, הוא בן 53 - אך לטענתו בדיקות DNA מראות שגופו עדיין בן 43.

הגיל הביולוגי מסתכל על בריאות התאים ולא כמה זמן מישהו באמת חי. לטענתו הוא ההתחיל בשגרה הבריאה בשנות ה-30 לחייו לאחר שסבל מעודף משקל ושתה יותר מדי.

אז מה הסוד שלו?

סינקלייר אמר ל"אינסיידר": "הגיל הביולוגי המחושב שלי יורד בעשור האחרון או יותר עד לנקודה שבה צופים לי לחיות לפחות עשור יותר ממה שהייתי חי אם לא הייתי. עשה כל דבר. זה אף פעם לא מאוחר מדי".

הוא הוסיף: "אף אחד לא רוצה להיות חולה במשך עשור או להיות חולה בסרטן שנמשך או להיות שברירי. מה שאנחנו באמת מדברים עליו זה למנוע את הדברים האלה, או להזיז אותם לתוך החלק האחרון של החיים".

ד"ר סינקלייר מוכר היטב בתחום האנטי אייג'ינג, לאחר שכתב ספר בנושא והופיע במעגל הפודקאסטים בשנים האחרונות. הוא גם מנהל חברה, Tally Health, שמוכרת ערכות בדיקה שמעריכות את הגיל הביולוגי של מישהו.

אלו ארבעת העצות שלו להיפוך ההזדקנות:

אישה רצה ריצת בוקר. ShutterStock
אבן יסוד. אישה רצה/ShutterStock

רוצו שלוש פעמים בשבוע

אבן יסוד כמעט בכל תוכניות האנטי אייג'ינג היא פעילות גופנית. זה עוזר לשמור על השרירים, להגביר את בריאות הלב, להימנע מהשמנה ולהפחית את הדלקת בגוף - מה שיכול לגרום לשינויים הקשורים לגיל בתאים.

ד"ר סינקלייר אמר שהוא תמיד שואף לבצע פעילות אירובית לפחות שלוש פעמים בשבוע. זה יכול לכלול שחייה, רכיבה על אופניים, חתירה בהליכה מהירה - או ריצה. בנוסף אמר סינקלייר שהוא משתמש בשולחן עמידה כדי לצמצם את משך הזמן שבו הוא יושב.

לאכול רק כמה שעות ביום

אנשים צריכים לנסות צום לסירוגין כדי להאט את ההזדקנות, לפי ד"ר סינקלייר.

הגבלת צריכת הקלוריות למספר שעות בלבד ביום יכולה להגביר את הרגישות לאינסולין, להגן מפני סוכרת ולאפשר לתאים לשטוף חומרי פסולת מהגוף שעלולים לגרום לשינויים מזיקים - שניהם עוזרים למישהו לחיות יותר זמן.

ד"ר סינקלייר גילה שכדי למנוע הזדקנות הוא תמיד מגביל את האכילה למספר שעות בלבד ביום. הוא אמר: 'אני משתדל לארוז את הארוחה העיקרית שלי לכמה שעות ביום, בכל הזדמנות שאפשר. ולתקופה ההיא של צום היו גם יתרונות גדולים על הגיל הביולוגי המשוער שלי".

עוד בוואלה!

האם דיאטת צום לסירוגין באמת עובדת? בדקנו

לכתבה המלאה
תה מאצ'ה. ShutterStock
תכונות אנטי דלקתיות. תה מאצ'ה/ShutterStock

שתו תה ירוק מאצ'ה פעמיים ביום

ד"ר סינקלייר שותה כל יום שתי כוסות של תה ירוק מאצ'ה. התה - העשוי מעלי תה אבקת - ידועים כמכילים נוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגבלת הנזק לתאים. אבל אם הם יכולים להאט את ההזדקנות בבני אדם או לא, עדיין אין גיבוי במחקרים מדעיים קפדניים.

לדבריו של ד"ר סינקלייר "יש בתה מולקולות שימנעו סרטן, בין היתר", כמו תכונות אנטי דלקתיות. הוא אמר גם שהוא לוקח בערך שתי טבליות רזברטרול מדי יום כדי לעזור להאט את ההזדקנות. מחקר מהמעבדה שלו מצביע על כך שהתרכובת - שנמצאת ביין אדום, מיץ ענבים וקקאו - יכולה להפחית דלקת ולהפעיל חלבונים הקשורים לאריכות ימים. אבל מחקרים אחרים לא הצליחו למצוא את הקשר.

הפחת מתח והימנע מ'מטומטמים'

לחץ ועצבנות מ"מטומטמים" יכולים כולם להפחית את תוחלת החיים של מישהו, הציע המומחה. הסיבה לכך היא שהם עלולים להוביל לרמות כרוניות של מתח, להעלאת רמות דלקת שמעמידות את הגוף בסיכון לשורה שלמה של מחלות כולל מחלות לב, בעיות שינה והשמנת יתר. הם יכולים גם לגרום לשינויים הקשורים ללחץ ב-DNA בתאים, ולהאיץ את ההזדקנות.

כדי להילחם בזה, ד"ר סינקלייר אומר שהוא תמיד מייחד קצת 'זמן שקט' בכל יום ונמנע מעבודה עם, מה שהוא כינה, 'מטומטמים'. "אני לא כל כך נלחץ מבעיות", אמר. 'אבל אני כן יותר ויותר מקיף את עצמי באנשים שהם לא טמבלים".

הוא הציע בעבר לעשות מדיטציה, ואף ציטט מחקר בשנת 2019 שההרגל יכול להעניק לבני 50 את המוח של בני 25 אם יעשו מדיטציה ויוגה במשך 22 שעות בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully