וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחדות מהלב שלכן? התזונה הזאת יכולה למנוע התקפי לב

ניתוח של 16 מחקרים מצא כי תזונה ים תיכונית יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב ומוות מוקדם אצל נשים בכ-25 אחוזים. הנה כל הפרטים

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

הקפדה על דיאטה ים תיכונית עשויה להפחית את הסיכון של נשים למחלות לב ומוות בכמעט 25 אחוזים, כך מראה ניתוח חדש של 16 מחקרים. "מחקר זה מוסיף למה שכבר ידוע על היתרונות הקרדיו-וסקולריים של דיאטה ים תיכונית, אך מדגיש כי זה יכול להיות מועיל לנשים באותה מידה שזה יעיל לגברים", אמרה העורכת הראשית, פרופ' שרה זמאן, חברה ב-Westmead מרכז מחקר יישומי באוניברסיטת סידני, לאתר CNN.

בשנת 2020, אחד מכל חמישה מקרי מוות בקרב נשים בארצות הברית נבע ממחלת לב. עם זאת, מעט מחקרים על הלב בחנו במיוחד נשים, אמרה זמאן.

"זה ידוע מזמן שאכילה בסגנון ים תיכוני עושה טוב ללב שלך, אבל זה מעודד לראות את המחקר הזה שמצביע על כך שכאשר אנו מסתכלים על נשים בנפרד מגברים, היתרונות נשארים", אמרה ויקטוריה טיילור, דיאטנית בכירה בקרן הלב הבריאטית, בהצהרה.

אשה עוברת התקף לב. ShutterStock
גם נשים עוברות התקפי לב. אישה מחזיקה את החזה/ShutterStock

הניתוח, שפורסם בכתב העת Heart, שילב מחקרים על התזונה הים תיכונית, תוך הפרדה בין נשים לגברים. נשים קיבלו נקודות על צריכה גבוהה יותר של מזונות מועילים כמו ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים ופירות ים, וצריכה נמוכה יותר של בשר אדום ומעובד, כולם חלק מהתזונה הים תיכונית.

נשים שהקפידו על הדיאטה הים תיכונית היו בסיכון נמוך ב-24 אחוזים למחלות לב וסיכון נמוך ב-23 אחוזים למוות מוקדם מאשר נשים שבקושי הקפידו על הדיאטה, מצא המחקר. הייתה גם ירידה במקרי מוות משבץ מוחי, אך היא לא הייתה מובהקת סטטיסטית.

עוד בוואלה!

המחלה הזו הורגת יותר נשים מסרטן, אז למה אתן לא מודעות אליה?

לכתבה המלאה

"אני נרגשת לראות סוף סוף נתונים על נשים, כיוון שהנתונים האלה לא מוצגים, או שהם מועטים במחקרים קודמים", אמרה הקרדיולוגית ד"ר רוקסנה מהראן, שלא הייתה מעורבת במחקר. מהראן, פרופסור לרפואה, מנהלת את המחקר הקרדיווסקולרי ההתערבותי והניסויים הקליניים בבית הספר לרפואה הר סיני בניו יורק.

אף שזה המחקר הראשון שבדק ספציפית נשים, חשוב להדגיש שהתוצאות המעודדות נכונות גם לגבי גברים. "היה סיכון נמוך ב-22 אחוזים למחלות לב וסיכון נמוך ב-23 אחוזים למוות בגברים", אמרה זמאן.

דיאטה ים תיכונית. ShutterStock
תזונה טובה לכולם. דיאטה ים תיכונית/ShutterStock

ד"ר דוד כץ, מומחה ברפואה מונעת שלא היה מעורב במחקר, אמר בראיון ל-CNN כי "מה שידענו על היתרונות של הדיאטה הים תיכונית קודם לכן לא היה ספציפי למגדר", והוסיף כי היתרונות הקרדיווסקולריים של דיאטה איכותית צריכים להיות זהים ללא קשר למין הנבדק. "בהתאם לכך, זה היה 'מחקר אישור', שהוכיח כי היתרונות שנצפו עבור הדיאטה הים תיכונית בגברים ונשים נותרו חזקים מבחינה סטטיסטית כאשר נשים בלבד נחשבו לתת-קבוצה מרכזית".

ולמרות זאת, למחקר היו מגבלות. כל 16 המחקרים היו תצפיתיים, מה שאומר שהם לא יכולים להראות סיבה ותוצאה, והם נטו להסתמך על דיווחים עצמיים של צריכת מזון, המושפעים בהכרח מזיכרון, אמרה טיילור. המגבלות "מוכרות על ידי המחברים, שגם ממליצים לנו לפרש את הממצאים שלהם בזהירות, אבל זה גם תומך בצורך במחקר ספציפי יותר למין", אמרה טיילור.

"לא משנה מה המין שלך, אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת כמו דיאטה בסגנון ים תיכוני יכול לעזור לך להוריד את הסיכון לפתח מחלות לב ואת גורמי הסיכון להן, כגון סוכרת מסוג 2, השמנת יתר, לחץ דם גבוה. וכולסטרול גבוה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully