וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי ילדים מספרים על 5 דברים שהורים חייבים להפסיק לעשות

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 10:31

למרות שהורים מודעים לסכנות שבכביש או במקומות ציבוריים, פעמים רבות אנחנו לא מתייחסים ברצינות לסכנות שנמצאות ממש בהישג בידינו, בחצר הבית או באוטו. אז ממה אתם חייבים ממש להזהר?

ד"ר נטע כהן מסבירה כיצד מטפלים בילדים שלנו במיון, ומה חשוב לדעת כאשר ילד נפצע/מערכת וואלה

על פי דוח של ארגון בטרם הגורמים העיקריים לתמותת ילדים ובני נוער בשנת 2022 הם תאונות דרכים (כ-40%) ,טביעה (כ-16%) והרעלה/כוויה כתוצאה משריפה (כ-6%), המהווים יחד 61 אחוזים ממקרי התמותה שדווחו בתקשורת.

קיימים בעצם שני סוגי היפגעות מרכזיים: תאונות דרכים ותאונות בית. רבות מתאונות האלה היו יכולות להימנע, אם הורים היו מכירים יותר את הסכנות שאורבות לילדים שלהם בבית. רופאי ילדים, שהם גם הורים בעצמם, סיפרו ל-SUN הבריטי על הדברים שהם לעולם לא יתנו לילדים שלהם לעשות בגלל הסיכון המוגבר לפציעה או מוות.

1. לשבת באוטו מקדימה לפני גיל 13

כאמור, תאונות דרכים הן גורם מוביל למוות ולפציעה חמורה בקרב צעירים ברחבי העולם, על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO). לכן, תמיד יש להושיב ילדים מאחור עם חגורות בטיחות. "חייבים להשתמש בגודל ובסוג המתאים - בין אם זה מושב בטיחות לרכב, מושב מגבה, חגורת בטיחות - שיתאימו לגילם, גובהם ומשקלם", אמר ד"ר ברנט קזיני, מנהל רפואי לניהול חירום בבית החולים לילדים בטקסס.

הורים צריכים להיות זהירים גם כאשר הילדים שלהם בגיל בית הספר. גם אם ילד נראה גדול מספיק כדי לנסוע במושב הנוסע, היצמדו לכלל הקשיח הזה, אמרו. "הילדים שלי לא יסעו במושב הקדמי לפני גיל 13", אמרה ד"ר קייטי לוקווד, רופאת ילדים בבית החולים לילדים בפילדלפיה. הסיבה לכך היא שרוב כריות האוויר עלולות להיות מסוכנות לילדים, שהשלדים שלהם עדיין מתפתחים ואינם בגודל המתאים להיות מלפנים, הסבירו המומחים. כריות אוויר עלולות לגרום לשברים בצלעות, ריאות מנוקבות ולפציעות בראש, בצוואר ובעמוד השדרה.

2. נותנים לקפוץ על כל הטרמפולינות

לרוע המזל, אביזר החצר האחורי האהוב הזה מהווה סכנה, מזהירים המומחים. ד"ר אי טיי, מומחית לרפואת חירום לילדים בבית החולים לילדים הסנפלד באוניברסיטת ניו יורק, הסבירה שטרמפולינות עלולות לגרום לעצמות שבורות ואף לגרוע מכך. היא הוסיפה שככל שמספר הילדים קופצים יותר, כך הסיכון לפציעה גבוה יותר.

ילד קופץ בטרמפולינה. ShutterStock
סכנת חיים. ילד על טרמפולינה/ShutterStock

היא הוסיפה כי יש הרבה גורמים שתורמים לסכנות הטרמפולינות, כולל משקלם וגובהם של הילדים. עם זאת, ישנן דרכים בטוחות יותר עבור הילדים לשחק בטרמפולינות.

ד"ר ברנט קזיני הציע להורים לפקח על ילדיהם בזמן שהם משחקים ולמזער את מספר הילדים שקופצים בכל זמן. כדאי גם לוודא שלילדים הקופצים לא יהיו הבדלים דרסטיים בגובה ובמשקל, הוסיף. החברה המלכותית למניעת תאונות (RoSPA) אומרת שטרמפולינות אינן מתאימות לילדים מתחת לגיל שש. בכל מקרה, יש להשגיח על כל הילדים כשהם על הטרמפולינה.

עוד בוואלה!

הסיבה הכואבת שאתם חייבים להפסיק להניף ילדים באוויר מזרועותיהם

לכתבה המלאה

3. לשחות לבד

המומחים מציעים להורים ללמד את ילדיהם לשחות מוקדם ככל האפשר כדי למזער את הסיכון לטביעה. אבל גם אחרי שילדכם יודע לשחות, לעולם אל תאפשרו לו לשחות לבד ותמיד השגיחו עליו.

ילד רוכב על אופניים. שרון בוקוב
חייבים קסדה. פעוט על בימבה/שרון בוקוב

4. לרכוב בלי קסדה

"אני לא נותנת לילדים שלי לרכוב על שום דבר עם גלגלים בלי לחבוש קסדה", אמרה ד"ר קייטי. זה כולל אופניים, קטנועים, סקייטבורד, רולרבליידס והוברבורד. לילדים יש ראשים גדולים באופן לא פרופורציונלי בהשוואה לגופם, כך שהם נוטים הרבה יותר ממבוגרים ליפול ולקבל מכה בראשם, היא הסבירה. נפילה על ראשם עלולה לגרום לבליטות ופצעים לזעזוע מוח ולדימומים מוחיים חמורים הגורמים לנזק קבוע.

5. ללטף חיות לא מוכרות

הורים יכולים למנוע הרבה ביקורים בבית חולים אם הם ילמדו את הילדים שלהם כיצד להתנהג כראוי ליד בעלי חיים, במיוחד כאלה שהם לא מכירים.

ילדים עשויים להרגיש בטוחים יותר בגישה לבעלי חיים אם יש להם חיות מחמד בבית, אבל ד"ר ברנט ממליץ ללמד ילדים על גבולות עם בעלי חיים.לדוגמה, ילד לא יכול לנשק או לחבק כל כלב כי הוא עושה זאת לכלב שלו. ד"ר אי אמר שאחד מסוגי הפציעות הנפוצים ביותר שהם רואים במיון הוא כאשר ילד זז ליד החיה בצורה שהיא מרגישה מאויימת וזה מסתיים בנשיכה באיזור הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully