וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה הכואבת שאתם חייבים להפסיק להניף ילדים באוויר מזרועותיהם

19.10.2016 / 7:26

זה אולי יתחיל בצהלות שמחה והנאה, אבל זה יכול להסתיים במיון. ילדים מתאפיינים במפרקים מועדים לפורענות. הנפה או משיכה שלהם מהזרוע, ואפילו לא בעוצמה, יכולה להוציא את המרפק שלהם מהמקום

ילד מונף באוויר על ידי אביו. ShutterStock
זה יכול להגמר במיון/ShutterStock

להניף ילד באוויר מזרועותיו נראה כמו משהו כיפי ולא מזיק, אך מומחים מבקשים להזהיר שהפעולה הזאת עלולה להסתיים בפציעות כואבות מאוד. לילדים בגיל הרך, בני שנה עד ארבע, יש גידים גמישים יותר ועצמות פחות מפותחות, דבר שהופך אותם למועדים במיוחד ליציאה של המרפק ממקומו. ככל שהם מתבגרים, גופם של הילדים מתחזק והנטייה לפציעה הזו חולפת.

המרפק הוא מפרק המחבר את עצמות האמה והזרוע, והגידים שמקיפים את ראשו העגול של המפרק עשויים להיות רפויים אצל ילדים בגיל הרך. פריקת מרפק מתרחשת כאשר אחד הגידים הללו משתחרר ממקומו או נקרע, ולעתים זה יכול להתרחש גם ללא הפעלה של כוח רב. כלומר, גם תנועות או משיכות קלות עלולות לגרום לכך.

עוד בנושא:
הסכנה שאתם לא מכירים: ילדים יכולים לטבוע גם מחוץ למים
זו הסיבה שממש אסור לכם להעיר לילדים על המשקל שלהם
המעבדה: כך תגדלו ילדים בריאים ומאושרים יותר

ילד עם זרוע פצועה. ShutterStock
מאוד כואב, אבל בדרך כלל אין השלכות ארוכות טווח/ShutterStock

דוגמאות לפעולות שעשויות להוביל לפריקה של המרפק הן: משיכת הילד כלפי מעלה מזרועותיו, או לפיתה ומשיכה מהירה של הזרוע. גם נפילות או התהפכויות חדות מתוך שינה עלולות לגרום לכך.

אף שמדובר בפציעה מאוד כואבת, החדשות הטובות הן שלרוב אין לה השלכות ארוכות טווח. אם כי, היא כן תחייב אתכם לבקר במיון כדי שרופא יחזיר את המפרק למקומו. אורטופדים מסבירים שלמעשה כל משיכה מהירה ופתאומית של הגפיים העליונות יכולה להוביל לפריקה של המפרקים (כתף או מרפק).

"אי אפשר לעטוף ילדים בצמר גפן, אבל אפשר לנקוט משנה זהירות לגבי דברים מסויימים – במיוחד כשמשחקים איתם באופן פיזי ומעט פרוע", אומר ד"ר אדם פנדיט מנתח אורטופדי שהתמחותו היא ייעוץ בפציעות כתף ומרפק. "זכרו שכל המפרקים שלהם עדיין בתהליכי התהוות, ולכן כל פעולה שמפעילה עליהם לחץ עודף עלולה להסתיים בפציעה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully