וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: תאום שלא נולד הוסר ממוח של ילדה בת שנה, והתמונות קשות לצפייה

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 9:40

מקרה נדיר שפורסם בכתב עת מדעי מתאר איך רופאים שלפו ממוחה של תינוקת בסין את אחיה התאום שלא התפתח כראוי. לא מדובר במקרה ראשון מסוגו בעולם, אך הוא בהחלט מסעיר את העולם המדעי

בווידאו: תאומות שנולדו מחוברות בראשן הופרדו בניתוח נדיר/צילום" ביה"ח סורוקה

לא פעם אנחנו שומעים על סיפורים מוזרים, מטורפים ואפילו מעט מגעילים - אבל הסיפור הבא בהחלט נכנס לעשרת הגדולים, ובכל הקריטריונים. מקרה חדש שדווח בכתב העת Neurology מספר את הסיפור החריג של תאום שטרם נולד והתגלה במוח של ילדה בת שנה בסין. למרות שהמקרה הזה נדיר במיוחד, אין זו הפעם הראשונה שהוא מדווח בספרות הרפואית.

רופאים באוניברסיטת פודן בשנגאי הסבירו שהילדה הצעירה סבלה מראש מוגדל ובעיות בכישורים המוטוריים שלה. סריקות CT של ראשה הראו שהמוח שלה דחוס וכי יש הצטברות של נוזלים שנגרמה מגידול משמעותי.

הפרטים בדוח המקרה שפורסם אומנם מועטים, אך הם מתארים כי בוצעה הסרה כירורגית, שחשפה מקרה נדיר של "עובר תוך-חדרי". במילים אחרות, העובר של התאום שטרם נולד של הילדה היה בתוך הגולגולת שלה. נראה שלעובר הלא מפותח צמחו גפיים עליונות ואפילו בליטות דמויות אצבעות, אך הוא נותר מאוד לא מפותח.

מקרים של עובר בתוך עובר, כגון זה המתואר, מתרחשים בשלבים מוקדמים מאוד של הריון תאומים כאשר מקבץ התאים המתחלקים, הנקרא בלסטוציסט, לא מצליח להיפרד כראוי. התוצאה היא שאחד העוברים נעטף על ידי השני. עטוף בתאים המשתכפלים של התאום השני, הוא לא מצליח להתפתח אבל נשאר "חי" הודות לאספקת הדם של התאום.

לא ברור כיצד התאוששה הילדה בת השנה לאחר הניתוח הקשה, שכן דיווח המקרה קצר ביותר.

עוד בוואלה!

שיא גינס עולמי: בשבוע 22 - אלה התאומים שנולדו הכי מוקדם

לכתבה המלאה

אף על פי כן, היו מקרים דומים נוספים שבהם הילד החלים היטב. במחקר אחד, שפורסם ב-1982, מדענים מבית החולים בלונדון דיווחו על עובר באורך 14 סנטימטר בילד בן 6 שבועות שהציג גודל ראש מתרחב. לעובר שהוסר היו גם מאפיינים בולטים כמו גפיים מתפתחות, ראש וגוף. לאחר הניתוח, נאמר כי הילד החלים בצורה מצויינת.

מקרים של עובר בעובר הם נדירים ביותר. הנתון האמין ביותר מצביע על כך שהם מתרחשים בכל 500,000 לידות, אם כי לא ברור כיצד המספר הזה הושג. ברוב המקרים, העובר שטרם נולד נמצא בגופו של התינוק החי, כך שזה נדיר במיוחד למצוא אותו משפיע על המוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully