וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס עולמי: בשבוע 22 - אלה התאומים שנולדו הכי מוקדם

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 10:07

126 ימים לפני המועד שהיו אמורים להיוולד, הגיחו עדיה ואדריאל נדרג'ה לעולם. הרופאים נתנו להם אפס סיכוייים לשרוד ולמרות הכל הם חיים ואפילו "מסתדרים מצויין אחד עם השניה"

התאומים שנולדו הכי מוקדם בעולם. ספר השיאים של גינס אתר רשמי,
עדיה ואדריאל נדרג'ה/ספר השיאים של גינס אתר רשמי

אח ואחות קנדיים שנולדו בשבוע 22 הוכרזו על ידי ספר השיאים של גינס כתאומים הפגים שנולדו הכי מוקדם בעולם. עדיה ואדריאל נדרג'ה נולדו בגיל 126 ימים לפני הזמן, ועקפו את השיא הקודם של 125 ימים שנקבע ב-2018 על ידי תאומים במדינת איווה האמריקאית. אם הילדים היו נולדים אפילו שעה אחת מוקדם יותר משבוע 22, הצלת חייהם לא הייתה אפשרית, נכתב בגינס.

האם של השניים, שאקינה ראג'נדרם, אמרה שכשהחלה לחוש בצירים לאחר 21 שבועות וחמישה ימים בלבד, הרופאים אמרו לה שהתינוקות "אינם ברי קיימא" ויש להם "0 אחוזים סיכוי לשרוד". זה היה הריונה השני, לאחר שאיבדה את הראשון שלה רק כמה חודשים קודם לכן באותו בית חולים ליד ביתם באונטריו.

האב קווין נדרג'ה אמר שבית החולים אמר להם שהם לא יוכלו לעזור בהריון מוקדם כל כך, מה שהשאיר אותו ער בלילה מתפלל עם "פנים זולגות מדמעות". רוב בתי החולים אינם מנסים להציל ילדים שנולדו לפני שבוע 24 עד 26. אך למרבה המזל, בני הזוג הצליחו לעבור לבית החולים מאונט סיני בטורונטו, שבו יש יחידה מומחית לטיפול נמרץ יילודים.

ביום הלידה השני של גברת ראג'נדרם - 21 שבועות ושישה ימים להריון - נאמר לה שאם הילדים יוולדו אפילו כמה דקות לפני שבוע 22, הם ימותו. למרות דימום כבד, היא אמרה שהיא ניסתה בכל כוחה "להחזיק את התינוקות" לעוד כמה שעות. המים שלה פקעו בסופו של דבר 15 דקות אחרי חצות. פחות משעתיים לאחר הכניסה ל-22 שבועות ברחם, נולדו הילדים.

עדיה ואדריאל כבר בני שנה, למרות בעיות רפואיות חמורות בשלב מוקדם. "ראינו את התינוקות כמעט מתים לנגד עינינו פעמים רבות", אמרה ראג'נדרם. בעוד הרופאים עדיין עוקבים אחריהם מקרוב, האחים "מסתדרים מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully