וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סיבות שאתם צריכים לפנות קצת זמן לילדים שלכם

אפרת לקט

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 16:23

החיים של כולנו עמוסים מאוד, אבל הילדים שלנו צריכים קצת זמן איכות נטול הפרעות איתנו. אפרת לקט מסבירה על הקסם של חוג אבא וחוג אמא, ואיך עושים את זה

אמא וילדה רוקדות. Giphy
הילדים שלכם רעבים לתשומת לב. אמא וילדה רוקדות/Giphy

הילדים שלנו צריכים זמן משותף איתנו, הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. הם זקוקים לתשומת הלב הזו שלנו, והם לא יודעים מתי נתפנה אליהם. האמת שגם אנחנו לא יודעים כי אנחנו עסוקים. כדי להצליח לתת להם זמן איכות נטול הפרעות, כדאי להתייחס לזמן המשותף בין ההורים לילדים כחוג קבוע שנמצא ביומן - באותו היום ובאותה השעה, כאשר הפעילות יכולה להיות קבועה או משתנה. חוג אבא, חוג אמא.

למה חשוב בכלל ליצור חוג קבוע עם הילדים?

1. הילדים שלנו ממש רעבים לתשומת לב והם יעשו המון דברים ואפילו קיצוניים כדי לקבל פירורים ממנה. למה הם עושים את זה? בגלל שתשומת לב שלילית מאיתנו עדיפה להם על פני התעלמות, הם רוצים שנראה אותם, הם רוצים להיות חשובים עבורנו לכמה דקות, הם רוצים שנשמע אותם שנקשיב להם, אז הם יעשו המון רעש בהתנהגות. חוג אמא וחוג אבא משקיטים את הרעב שלהם לתשומת לב, הם מקבלים מנה גדושה שמפחיתה עד מאוד כל מיני התנהגויות של ילדים שעושות להם וגם לנו פחות כיף איתם.

2. אנחנו לא ממש מכירים אותם מספיק, לא ממש מקבלים מהם תשובות לשאלה "איך היה היום בגן או בבית הספר?" הילדים שלנו לא יכולים ולא צריכים להתחרות על תשומת הלב שלנו בין עוד הודעת וואטסאפ דחופה, מייל שצפצוף קטן מאשר שקיבלנו או אפילו מול המחשבות שנודדות אל המסמך שצריך לסיים בעבודה בזמן שהוא ואני בכלל משחקים טאקי.

אבא עם ילדה משחקים בקרטונים - מחזור. ShutterStock
לא צריך שום פעילות שעולה כסף. אבא וילד עובדים יחד/ShutterStock

3. . אנחנו רוצים להשפיע על הילדים שלנו, שיגדלו על פי הערכים שחשובים לנו, שיאמרו אמת, שיהיו מנומסים, שיכינו שיעורי בית, שיתנהגו יפה, שיהיו חברותיים, שיעזרו בבית, הבעיה היא שאנחנו שמים לב לילדים שלנו כשהם מציקים לנו, כשהם משגעים אותנו אנחנו שמים לב אליהם כי בטעות אנחנו חושבים שזה התפקיד שלנו, לגרום להם להירגע או להתנהג יפה או לשתוק או להפסיק לצרוח או להיות מנומסים או לשמוח או לחלוק עם חברים או להיות מנומסים עכשיו.

על פי מחקרים, 95 אחוזים מהדברים הטובים שהילדים שלנו עושים לא זוכים לשום התייחסות מאיתנו. חוג קבוע שלנו עם אחד מהילדים, נותן לנו אפשרות להגיד להם את כל הטוב שאנחנו רואים בהם, להבין מה מעניין אותם, להחמיא על משהו חדש שהתנסו בו, משהו אמיץ שניסו וככה, בהקשבה הנקיה הזו לשעה בשבוע, אנחנו מתקרבים אליהם והם אלינו מכאן וכמו בגל מערכת יחסים, נבנה אמון, אנחנו סומכים עליהם יותר, הם מאמינים שאנחנו בצד שלהם ורק ככה נבנית אותה השפעה שלנו עליהם ומכאן נוח להם לשתף איתנו פעולה.

עוד בוואלה!

האם לקחת את הילדים להפגנות או שזה מזיק להם? בדקנו

לכתבה המלאה

4. אנחנו ממילא משקיעים זמן ואנרגיה כדי לטפל בהתנהגויות של הילדים שאנחנו מבקשים למנוע אז המשוואה היא בדיוק הפוכה - בואו נשקיע זמן ואנרגיה במניעה, זה יפחית את הזמן שנשקיע בטיפול בבעיות התנהגות.

5. הפסיכולוג אוליבר ג'יימס בספרו "love bombing" מסביר שזמן כזה עם ילד הוא ממש איפוס התרמוסטט הרגשי של הילד ושל ההורה. הוא מתאר בספר 12 מקרי התנהגות קיצוניים של ילדים בשלל גילים ואיך זמן 1 על 1 איתם איזן והרגיע את שני הצדדים ההורה והילד.

אז איך עושים את זה?

1. קבעו זמן ביומן, חוג, זוכרים? לא מזיזים, לא משנים. גורמים לזה לקרות, משריינים בייביסיטר קבועה או סבאסבתא תעשו מה שצריך כדי להרוויח את הילד שלכם.

2. ספרו לילדים שלכם שזה מה שעומד לקרות בכל שבוע, למה? כי כשתראו את התגובה שלהם זה יעזור לכם לחזק את ההחלטה וליצור את השינוי ההכרחי בלוז הצפוף.

3. קחו דף פשוט וציירו עליו טבלה עם ימות השבוע ובה כל ילד ידע בדיוק מתי הזמן שלו אתכם.

4. ככל שהילד צעיר יותר ככה העלות של הזמן יחד היא 0 עגול. כל מה שילד צריך זה שתלכו איתו ואחריו, תעצרו איתו כשהוא עוצר ותאפשרו לו לעלות בפעם ה-75 לחומה ולרדת ממנה ושוב.

5. עם ילדים גדולים יותר אפשר לשחק בספורט האהוב, לרדת לגינה, לעשות פיקניק עם סנדביץ מהבית ומשחק אהוב, זהו, לא צריך שום פעילות שעולה כסף.

6. כדאי שגם אתם תיהנו בפעילות עם הילדים, אחרת מרוב שעמום תזלגו מהר אל הנייד
7. כדאי שהפעילות תתקיים מחוץ לבית כי בתוכו יש המון מסיחים מסוג עבודות בית, אורחים לא מוזמנים וכמובן אחים ואחיות.

8. אם לא מצאתם שעה אחר הצהריים, קחו את הילדים בבוקר מוקדם לפני בית ספר לבית קפה - הם הכי נהנים מזה.

9. אם לא מצאתם אחה"צ ולא בוקר מוקדם אז שישי או שבת הם אחלה אופציה, זה לא עולה כסף, זה קורה בחוץ, זה לא מצריך חילול שבת אם אתם שומרים.

10. והמלצה אחרונה ואולי החשובה ביותר - אם כל הקונספט הזה חדש לכם ולילד, הקפידו על פעילות קבועה, ממש תעשו את אותו הדבר ששניכם אוהבים באותה שעה שבועית יחד, למה? זה צורב את זיכרונות הילדות הכי מתוקים בראש החמוד שלהם וגם שלנו.

אפרת לקט היא מרצה בארץ ובעולם להורות במאה ה-21 ומובילת הפרויקט "זמן משפחה" של תנובה - האב חברתי עם שלל תכנים להורים ללא עלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully