וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה ושפעת: הבדיקה החדשה שמבדילה בין המחלות

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 14:08

החורף אומנם כמעט מאחורינו, אבל לפנינו עוד תקופות בהן השפעת עוד תפתיע אותנו. בדיקה משולבת חדשה אמורה לפתור עניין חשוב אחד - האם מה שיש לכם זה קורונה או שפעת?

כך מבצעים בדיקת אנטיגן ביתית/משרד הבריאות

מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בסוף השבוע בדיקה ביתית משולבת לשפעת ולנגיף הקורונה, והעניק לצרכנים דרך נוחה מאוד לקבוע במה בדיוק הם חולים. הסוכנות העניקה אישור לשימוש חירום לבדיקת Lucira Covid-19 & Flu Test, המספקת תוצאות תוך 30 דקות מדגימות שנאספות על ידי מטוש מהאף. הבדיקה יכולה להועיל במיוחד בתקופות בהן שפעת, קורונה ו- RSV גורמות לתסמינים דומים ומבלבלות את החולים.

מדובר בבדיקה הביתית הראשונה לשפעת. עד כה כדי לזהות את המחלה אנשים נאלצו לעבור בדיקה בקופות החולים או במקודי חירום. מה-FDA נמסר כי הבדיקה החדשה היא לאנשים עם תסמינים של זיהום בדרכי הנשימה, כולל קורונה.

אישה עם נזלת. DimaBerlin, ShutterStock
שפעת או קורונה? אישה מקנחת אף/ShutterStock, DimaBerlin

הבדיקה, שפותחה כאמור על ידי חברת הביוטק הקליפורנית Lucira Health, משתמשת במטוש אף אחד שיכול לספק תוצאות תוך כחצי שעה. את הבדיקה ניתן לקנות ללא מרשם והיא נועדה עבור כל אדם מגיל 14 ומעלה, או מבוגר שיכול לערוך אותה לילד בן שנתיים ומעלה.

הבדיקה מסוגלת לזהות תוצאה שלילית לשפעת A עם יותר מ-99 אחוזי דיוק, ותוצאה חיובית עם יותר מ-90 אחוזי דיוק. הבדיקה מדויקת ב-100 אחוזים עבור דגימות שליליות של Covid-19 ויותר מ-88 אחוזים עבור תוצאות חיוביות.

ז'אן מרזו, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות באוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם, בירכה על הבדיקה. "בהנחה שביצועי הבדיקה טובים, היא תעזור להתאים את התרופה הנכונה למחלה" כמו פקסלוביד עבור קורונה וטמיפלו עבור שפעת, אמרה מרזו.

עוד בוואלה!

10 הרגלים בריאים של אנשים שלא חולים כמעט אף פעם

לכתבה המלאה

הבדיקה היא הדוגמה האחרונה לאופן שבו מגיפת הקורונה הניעה מאמצים של ה-FDA והתעשייה לספק בדיקות ביתיות נוספות. והסוכנות "להוטה להמשיך ולקדם גישה רבה יותר לבדיקות למחלות זיהומיות בבית כדי לתמוך בצורה הטובה ביותר בצרכי בריאות הציבור".

מרזו גם ציינה כי ייתכן שבזמן הקרוב לא יהיה צורך ממשי בבדיקה. "השפעת למעשה נעלמה כרגע", אמרה, אך היא הזהירה כי גל שני של שפעת באביב שעבר גרם לה להבין כי החורף הוא לא הסוף של המחלה. היא הוסיפה כי היא מקווה שהבדיקה תפחית בעיה משמעותית: טיפול בלתי הולם בנגיפי נשימה עם אנטיביוטיקה, שאינה יעילה נגד ירוסים, ועלול לגרום לעמידות לטיפול אנטיביוטי. "התקווה היא שרופאים לטיפול ראשוני יגידו, 'אה, אני לא צריך להשתמש באנטיביוטיקה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully