וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוש יומי במריחואנה עלול לגבות מחיר כבד מאוד מהלב

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 9:23

מחקר מצביע על כך ששימוש קבוע במריחואנה מוביל לסיכון גבוה יותר למחלת עורקים כליליים שיכולה בתורה לגרום למוות. הנה כל הפרטים

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

מחקר חדש של סטנפורד שפורסם ביום שישי האחרון מצא ראיות לכך שאנשים שמעשנים או מאדים קנאביס כל יום עלולים להיות בסיכון גבוה יותר למחלת עורקים כליליים מאשר אנשים שאינם משתמשים בקנאביס כלל.

CNN ציטט את מחבר המחקר ד"ר אישאן פאראנג'פה, שאמר שיש "גוף הולך וגדל של ראיות" המצביעות על כך שקנאביס אינו לא מזיק לחלוטין, "ועשוי לגרום למעשה למחלות לב וכלי דם". פאראנג'פה הזהיר כי "ההחלטה להשתמש בקנאביס חייבת להישקל בקפידה מול הפוטנציאל למחלות לב חמורות". פורבס מדווח כי עדויות התומכות במחקר כוללות נתונים שנאספו על ידי הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה מ-175,000 חולים.

חוקרים מצאו שבהשוואה לאנשים שאינם משתמשים בקנאביס, צרכני מריחואנה יומית עמדו בפני סיכון מוגבר של 34 אחוזים לפתח מחלת עורקים כליליים נפוצה, הנגרמת מהצטברות פלאק ליד הלב. ייתכן שהסיכון אינו קשור רק למעשנים. נראה ש-THC - שנמצא גם במאכלי מריחואנה ונותן לקנאביס את המאפיינים הפסיכואקטיביים שלו - גורם להצטברות ומגביר את הדלקת באופן כללי באמצעות האינטראקציה שלו עם כלי הדם.

אשה עוברת התקף לב. Creative Cat Studio, ShutterStock
זהירות על הלב. גבר מחזיק בלב/ShutterStock, Creative Cat Studio

המחקר גילה שאנשים שהודו שהשתמשו בגראס רק פעם בחודש בערך לא היו בסיכון גבוה יותר. התוצאות התקיימו גם לאחר שהחוקרים הביאו בחשבון גורמים פוטנציאליים אחרים למחלת לב כלילית, כמו גיל, מין וגורמי סיכון קרדיווסקולריים עיקריים - לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת מסוג 2, השמנת יתר, עישון ושימוש באלכוהול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תופעות הלוואי של הקנאביס הרפואי: האם ניתן לצמצם אותן או להימנע מהן?

בשיתוף סאיקי

מגביר את קצב הלב ולחץ הדם

מדוע נראה שמריחואנה פוגעת בלב ובכלי הדם? ראשית, זה מגביר את קצב הלב ואת לחץ הדם מיד לאחר כל שימוש, על פי ה-CDC. "עשן מריחואנה מספק גם הרבה מאותם חומרים שחוקרים מצאו בעשן טבק - חומרים אלה מזיקים לריאות ולמערכת הלב וכלי הדם", אומרים בסוכנות.

בשנת 2020 הזהיר איגוד הלב האמריקאי כי יש להימנע מעישון או אידוי של כל חומר, כולל קנאביס, בשל הסיכון לפגיעה בלב, ריאות וכלי דם. ההנחיות של ה-AHA שפורסמו אז הצביעו על מחקרים שמצאו הפרעות בקצב הלב, כגון טכיקרדיה ופרפור פרוזדורים, עלולות להתרחש בתוך שעה לאחר עישון גראס המכיל דלתא-9-טטרהידרוקנבינול, או THC. (THC הוא החלק בצמח המריחואנה שיוצר גבוה) מחקרים אחרים הראו כי עישון גראס גרם להתקפי לב ומוביל לסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי ואי ספיקת לב אצל אנשים עם מחלת לב בסיסית.

יש לציין שהמחקר החדש לא הצליח לגלות האם סוגים שונים של שימוש בקנאביס - כמו צריכת מוצרים אכילים לעומת עישון גראס, למשל - עשו הבדל בסיכון של אדם לפתח מחלת לב כלילית. עם זאת, מכיוון ש-THC מגיע למוח מהר יותר בעת עישון, החוקרים טוענים כי מחקר עתידי צריך לחקור שיטות שימוש שונות והשפעתן על הלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully