וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחררו את הפרות: חלב מן הצומח הוא חלב לכל דבר, וזה רשמי

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 11:18

בשנים האחרונות חלב מן הצומח הפך פופולרי מאוד, מה שעורר את חמתם של יצרני חלב הפרות שהתנגדו לשימוש במילה "חלב". כעת גורמים רשמיים בארה"ב הגיעו להחלטה בעלת השפעה רבה

איך לשמור על החלב טרי לאורך זמן?/@livefree6878

משקאות סויה, שיבולת שועל, שקדים ועוד תחליפים צמחיים יכולים סוף סוף להיקרא "חלב", כך על פי טיוטת כללים פדרליים שפורסמו אתמול (רביעי). במינהל המזון והתרופות האמריקני פרסמו הנחיות שאומרות כי משקאות מהצומח אינם מתיימרים להיות חלב - וכי הצרכנים בארה"ב אינם מבולבלים מההבדל, לכן הם יכולים להקרא חלב, גם אם אין פרה שמעורבת בתהליך.

יצרני חלב טוענים כבר שנים שמשקאות מהצומח מתחפשים למזון מהחי, ומעיבים על המשמעות האמיתית של "חלב". אולם, על פי טיוטת הכללים, הסוכנות ממליצה ליצרני משקאות לסמן את מוצריהם בבירור לפי המקור הצמחי של המזון, כגון "חלב סויה" או "חלב קשיו".

הכללים גם קוראים לתוויות תזונה נוספות מרצון שמציינות מתי למשקאות יש רמות נמוכות יותר של חומרים מזינים מחלב פרה, כמו סידן, מגנזיום או ויטמין D. הם ימשיכו לאפשר תוויות שמציינות מתי למשקאות מהצומח יש רמות גבוהות יותר. חלב סויה מועשר הוא המזון הצמחי היחיד שנכלל בקטגוריית מוצרי החלב של הנחיות התזונה של ארה"ב בגלל רמות החומרים התזונתיים שלו.

חלב סויה. ShutterStock
חלב, גם אם זה לא כולל פרה. חלב שיבולת שועל/ShutterStock

ההנחיות החדשות נועדו לספק לצרכנים מידע תזונתי ברור, אמר נציב ה-FDA, ד"ר רוברט קאליף, בהצהרה. הכללים אינם חלים על מוצרים צמחיים שאינם חלב, כגון יוגורט.

הפדרציה הלאומית ליצרני החלב, קבוצת סחר בתעשייה, בירכה על הדרישה למידע תזונתי נוסף על תוויות המשקאות, אך אמרו שהם דחו את מסקנת ה-FDA לפיה ניתן לקרוא למשקאות מהצומח חלב, מכיוון שזהו "שם נפוץ ורגיל".

עוד בוואלה!

סויה, שקדים או שיבולת שועל: איך בוחרים תחליף חלב?

לכתבה המלאה

"מכון האוכל הטוב", קבוצה הדוגלת במוצרים צמחיים, התנגדה לתיוג הנוסף בהצהרה, ואמרה כי "ההנחיות ממליצות בטעות לחברות לבצע השוואה ישירה" עם חלב פרה, למרות שרכיבי תזונה מרכזיים כבר נדרשים להיות ברשימה.

בשנים האחרונות, שוק המשקאות מהצומח צמח מאוד, והוא כולל היום עשרות זנים, כולל קשיו, קוקוס, קנבוס ומשקאות מבוססי קינואה. למרות שהמשקאות עשויים מחומרים צמחיים, הם מסומנים לעתים קרובות - ומתוארים - כ"חלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully