וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבים, מקררים ומגבות: 10 דברים בבית שגורמים לכם למחלות מעיים

25.2.2023 / 23:50

הרופא ג'ורדן האוורת' טוען שיש לפחות עשרה דברים בבית שלכם שמכילים חיידקים מעוררי מחלות מעיים - ואתם ממש לא דואגים לנקות אותם כמו צריך. זו הרשימה

10 דברים בבית שלכם שעושים אתכם חולים/mrguthealth

דואגים לנקות את הבית שלכם מדי יום ולהשקיע בניקיון יסודי לפחות פעם בשבוע? רופא המומחה למחלות מעיים טוען שיש עשרה מקומות או חפצים בבית שלכם שמלאים בחיידקים מעוררי מחלות. הסיבה לכך היא שאנחנו פשוט שוכחים (או לא טורחים) לנקות אותם כמו שצריך - אם בכלל.

"גם הבתים הנקיים ביותר מכוסים בחיידקים", מסביר ד"ר ג'ורדן האוורת', "יש חפצים ביתיים ש-70 אחוזים מהאנשים לא מנקים מספיק".

"לחלות מהם רק פעם אחת זה מספיק כדי שתישארו עם בעיות בריאותיות במעיים לכל החיים כמו תסמונת המעי הרגיז", הזהיר המומחה בסרטון שצבר יותר ממיליון צפיות בטיקטוק.

אכן, מחקר משנת 2015 שסקר 1,200 משקי בית חשף שהבתים שלנו מלאים באלפי חיידקים, עם יותר מ-9 אלף מינים שונים של חיידקים, בקטריות ופטריות המסתתרות באזורים שונים בבית. הרופא ממליץ על עשרה מקומות וחפצים שדורשים ניקיון:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נעליים

נעליים מלוכלכות. Giphy
נעליים מלוכלכות/Giphy

המומחה שלנו מתחיל מלמטה: ההמלצה הראשונה שלו היא לחלוץ נעליים בכניסה לבית - שכן ב-45 אחוזים מהנעליים שנבדקו במחקר קודם נמצא חיידק בשם מקלוסטרידיואידס דיפיצילה (Clostridioides difficile או C. diff), שעלול לגרום לתסמינים במערכת העיכול ולקוליטיס.

"זה לא משנה אם הנעליים שלכם מלוכלכות או חדשות - תמיד חלצו את הנעליים בדלת הכניסה," הוא מזהיר.

מיקרוגל

מיקרוגל. Giphy
מיקרוגל/Giphy

נקו שאריות שנשפכו ונותרו במיקורגל הביתי שלכם. קיים סיכון לזהם את המזון המחומם בחיידקים כמו אי.קולי או סלמונלה עקב שאריות שנותרו מאחור - שניהם עלולים לגרום למחלות מעיים.

סמרטוטים

גיף ניקיון. Giphy
גיף ניקיון/Giphy

הסמרטוטים הם מהפריטים המזוהמים ביותר בבית, בשל העובדה שאנשים משתמשים בהם עבור משטחים מרובים ואז משאירים אותם רטובים בכיור. יש פתרון קל לזה והוא השרייתם במים רותחים במשך 15 דקות מדי שבוע.

מכונות קפה

קפסולות קפה. Giphy
קפסולות קפה/Giphy

מכונות קפה עשויות להיות "קרקע פורייה" לחיידקים ועובש. "עליכם לשטוף את המכונה בחומץ ותמיד להחליף את המים לפני השימוש", ייעץ המומחה.

קרשי חיתוך

גיף קרש חיתוך. Giphy
גיף קרש חיתוך/Giphy

כל בית צריך לפחות שני קרשי חיתוך - אחד לבשר ואחר לכל שאר המצרכים "בכדי למנוע זיהום מוצלב", לדברי המומחה. יתר על כך, על פי שירות בטיחות המזון והפיקוח בארה"ב, עדיף לזרוק את קרש החיתוך לפני שהוא נשחק מדי מכיוון שהחריצים עשויים ללכוד חיידקים.

בכל מקרה, יש לנו שיטות לניקוי קרש החיתוך

מתגים וכפתורים

מתג תאורה. Giphy
מתג תאורה/Giphy

שקלו לשטוף ידיים בפעם הבאה שאתם לוחצים על מתגי אור או נוגעים בידיות דלת - כי שניהם מכוסים בחיידקים. כמו כן כדאי לנקות אותם אצלכם בבית בתדירות גבוהה.

מתגים בדרך כלל חמימים במידה מסוימת הודות לזרם החשמלי שהם מעבירים - וככאלה, הם מהווים כר גידול מושלם לחיידקים. לפי Lancaster General Health, יכולים להתאסף 217 חיידקים לאינץ' רבוע. הערכה דומה נוגעת לידיות הדלת, שאינן עוברות מספיק חיטוי למרות העובדה שכל כך הרבה ידיים (ככל הנראה מלוכלכות) נוגעות בהן.

מקרר

גיף אשה פותחת מקרר ומתאכזבת. Giphy
גיף אשה פותחת מקרר ומתאכזבת/Giphy

מקרר

יש לנקות מקררים באופן יסודי לפחות פעם בחודש, הפציר ד"ר האוורת'. "אחסון מזון כמו שצריך הוא גם דבר חשוב", הוסיף, "מקמו במדפים העליוניים מזון מוכן לאכילה - והמשיכו כלפי מטה לפי טמפרטורת הבישול".

מגבות רחצה

אישה עטופה במגבת - הופכת לגבר. Giphy
אישה עטופה במגבת - הופכת לגבר/Giphy

שימוש באותה מגבת עבור מקלחות מרובות זו טעות. הרופא שלנו מדגיש גם שחשוב שיהיו מגבות נפרדות למקלחות ולשטיפת הידיים. ב-Cleaning Institute ממליצים לזרוק מגבות לכביסה לאחר שלושה שימושים בלבד.

עוד על ניקוי מגבות
כל כמה זמן באמת חייבים לכבס מגבות? התשובה תדהים אתכם
אתם הורסים את המגבות שלכם: 6 טעויות קריטיות בכביסת מגבות שמומלץ לא לחזור עליהן

שלט רחוק

גיף צופה בטלוויזיה. Giphy
גיף צופה בטלוויזיה/Giphy

שלט הטלוויזיה הביתי הממוצע יכול להכיל עד פי 20 חיידקים יותר ממושב האסלה, על פי מחקר שפורסם בעבר. בהחלט מגעיל. נקו אותו פעם בכמה ימים.

חיות מחמד

כלב מטייל עם הבעלים שלו. Giphy
כלב מטייל עם הבעלים שלו/Giphy

על אף היותם חמודים להפליא והעובדה שקשה מאוד להתנגד להתרכבלות איתם במיטה, החברים הפרוותיים שלנו מכילים חיידקים. הרי ידוע שחתולים וכלבים דוחפים את פניהם למקומות פחות נעימים - כמו ישבנים זה של זה. "הצעצועים, הקערות, האוכל והצואה שלהם מלאים בחיידקים", מסביר האוורת',. "וכנראה שהם דחפו את הפנים שלהם לכל אלו".

חלק מצופי הסרטון הופתעו מהרשימה הארוכה ומיהרו להרגיע את הלחוצים: "מעולם לא ניקיתי את הדברים האלה ונחשו מה? אני עדיין חי", כתב אחד ואחר הוסיף: "אני לא עצלן. רק בודק את טיב המערכת החיסונית שלי".

אחרים הופתעו שיש אנשים שלא ידעו שצריך לשמור על ניקיון החפצים האלה בבית: "מי לא מנקה את הפריטים הבסיסיים האלה? את שלי אני מנקה באופן קבוע", סיכם אחד הצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully