וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-HIV שלו נרפא לחלוטין. זה הופך אותו למספר 5 בעולם

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 11:16

חולה נוסף שחלה ב-HIV ובסרטן במקביל עבר השתלת תאי גזע שהצליחה לרפא אותו משתי המחלות. במה מדובר ואיך זה קורה?

ליאור נאור ושי אליעזר צבי מדברים על אנדיטקטבל/מערכת וואלה!

יש עכשיו 5 אנשים על פני כדור הארץ שנרפאו מ-HIV. "חולה דיסלדורף", כפי שמזוהה גבר גרמני בן 53, אושר כאדם החמישי שנרפא מ-HIV. "זו באמת תרופה, ולא רק, אתה יודע, הפוגה ארוכת טווח", אומר ד"ר ביורן-אריק אולה ג'נסן, שפירט את המקרה ב-Nature Medicine. האיש, שאובחן כחולה ב-HIV ב-2008, הפסיק ליטול תרופות ל-HIV לפני ארבע שנים וכיום אין לו וירוס שניתן לזהות בגופו.

כמו במקרים האחרים, התרופה שלו קשורה להשתלת תאי גזע, מדווח היל. מדובר בהליך מסוכן שעולה מאות אלפי דולרים ובוצע במקרה של חולים בברלין ובלונדון כדי לטפל בסרטן של החולים.

גבר לוקח כדור. ShutterStock
תרופה, לא הפוגה. גבר לוקח כדור/ShutterStock

הגבר בן ה-53, ששמו לא פורסם, אובחן כחולה ב-HIV ב-2008. שלוש שנים לאחר מכן הוא אובחן עם לוקמיה מיאלואידית חריפה, צורה מסכנת חיים של סרטן דם. בשנת 2013 הוא עבר השתלת מח עצם באמצעות תאי גזע מתורמת אישה עם מוטציה נדירה בגן CCR5 שלה. נמצא שהמוטציה מונעת כניסת HIV לתאים.

המטופל אמר בהצהרה שהוא "גאה בצוות הרופאים העולמי שלי שהצליח לרפא אותי מ-HIV - ובו זמנית, כמובן, מלוקמיה". הוא אמר שהוא חגג "בגדול" את יום השנה ה-10 להשתלתו ביום האהבה בשבוע שעבר, והוסיף כי התורמת הייתה "אורחת הכבוד".

החולה הראשון שהחלים מאיידס, שמכונה "החולה מברלין", בחר להיחשף וכיום ידוע כי מדובר בטימות'י ריי בראון, שמת לפני שלוש שנים מהסרטן בו לקה. החולה השני שעדיין נמצא תחת השם "החולה מלונדון" אמר בראיון שערך הניו יורק טיימסכי "אני חש שיש לי אחריות לעזור לרופאים להבין כיצד זה קרה לי כדי שיוכלו להמשיך ולפתח את המדע מאחורי זה. הוא הוסיף עוד כי כשהבין שהטיפול שעבר עשוי לעזור לו להחלים גם מסרטן וגם מאיידס חש "הלום" וכי זה היה "סוריאליסטי" עבורו: "מעולם לא חשבתי שתהיה תרופה למחלתי בימי חיי". החלמתם של שני אנשים נוספים עם HIV וסרטן הוכרזו בכנסים מדעיים שונים בשנה שעברה, אם כי טרם פורסם מחקר על מקרים אלו.

  • עוד באותו נושא:
  • איידס
  • hiv

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully