וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 ישראלים יסעו בקרוב לאפריקה למטרה טובה במיוחד

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 7:52

השגרה שוחקת אתכם? מרגישים שאתם עובדים ועובדים בלי מטרה אמיתית? אז מצאנו מטרה אחת מרגשת במיוחד, וההרשמה אליה בעיצומה. הנה כל הפרטים על משלחת תזונה ייחודית לאפריקה

משלחת הלפאפ לאפריקה. שרון לוין קוקס,
מנסים להגדיל מודעות לתזונה בריאה, במסגרת המשאבים הקיימים. משלחת הלפאפ לטנזניה/שרון לוין קוקס

בקיץ הקרוב תצא הדיאטנית הקלינית שרון לוין קוקס יחד עם חברתה עדי שגן לאפריקה, בראש משלחת של 40 מתנדבים ישראלים, תחת ארגון ללא מטרות רווח בשם "הלפאפ - הדרך לחברה טובה יותר". זו לא תהיה הפעם הראשונה שלהן באפריקה. בדצמבר 2021 יצאו השתיים כמתנדבות בעצמן במשלחת לטנזניה.

"באפריקה מקבלים פרופורציות שונות על מהו אושר, על מה מאפשר לנו חיים תקינים ובכמה מעט אפשר להסתפק", מספרת לוין קוקס, "ביקרנו בכפרים אליהם לא הגיעה הקידמה. בכפר שבו התנדבנו לא היו כלל מים זורמים, חיבור לחשמל או לביוב. ילדים צועדים כשעתיים כל יום, הלוך חזור לבית הספר, בחום עז ובנעליים בלויות. וכשהם מגיעים אין להם אפילו טיפת מים אחת לשתייה. בבית הספר הם יקבלו דייסת תירס דלילה, שלעיתים תהיה הארוחה היחידה שאותה יאכלו במהלך כל היום".

משלחת הלפאפ לאפריקה. שרון לוין קוקס,
הקניית ידע שימושי/שרון לוין קוקס
משלחת הלפאפ לאפריקה. שרון לוין קוקס,
וחינוך לתזונה בריאה/שרון לוין קוקס

בשנים האחרונות הוציא ארגון הלפאפ כ-60 משלחות סיוע למדינות שונות באפריקה, בשיתוף צוותים מקומיים בשטח. המשלחות מתמקדות בנושאים שהוגדרו על ידי האו"ם כמטרות לפיתוח בר קיימא - סביבה וקיימות, רפואה, חינוך והוראה, מים ותזונה. מאז התנדבותה במשלחת, לוין קוקס מובילה את תחום התזונה בארגון, ומדריכה את נציגי המשלחות היוצאות מדי כמה חודשים באשר להתמודדות הצפויה להם באפריקה.

"בתחום התזונה העבודה רבה והמטרה העיקרית, מעבר לחינוך לתזונה והנגשת מידע, היא לעודד את התושבים לצרוך מזונות שזמינים להם כדי לתת מענה לחסרים תזונתיים, ובכך להפחית בעיות בריאותיות בקרב ילדים ומבוגרים", היא מספרת. משלחות תזונה פועלות במספר מישורים: ראשית, כהכנה - סיורים בשוק המקומי ובבתי הכפר כדי להבין מהם המזונות הזמינים ומהם היכולות ומנהגי התושבים בהכנת מזון למשפחה לאחר מכן, מותאמות הדרכות והפעלות לילדים בגילאי בית ספר, על פי גיל. ההרצאות מתמקדות בתרומת התזונה לגדילה והתפתחות וכמונעת מצבי חולי, והן מועברות גם להורי הילדים, למורים ולצוות הפדגוגי המחוזי.

שרון לוין קוקס במשלחת הלפאפ לאפריקה. באדיבות המצולמים
"אנחנו מגיעים לשם עם הרבה כבוד ורגישות". שרון לוין קוקס במהלך המשלחת לטנזניה/באדיבות המצולמים

לאחר מכן, המשלחות מסייעות בהטמעת המידע ומעבר מהתאוריה לביצוע בפועל, על ידי שתילת גינות ירק בבתי ספר, על מנת לגוון את תזונתם הדלילה של התלמידים; וגם הנחיית סדנאות בישול ממוצרים מקומיים למבשלות בית הספר ומבשלות הכפר תוך הסבר על ערכו התזונתי של כל מרכיב ועוד.

כל אלו נעשים תוך התחשבות במגבלות הקיימות - אין אמצעי קירור, לרוב אין מים זורמים ותמיד מדובר במשפחות קשות יום ללא אמצעים להגדיל את ההשקעה בצריכת המזון. "מטרתנו אינה לשנות מהיסוד את אורח חייהם, ואנחנו מגיעים לשם עם הרבה כבוד ורגישות. המטרה היא לספק מידע שחסר וללמד טכניקות פשוטות ליישום גם ללא השקעת כסף נוסף", מסבירים בארגון.

עוד בוואלה!

השינוי הקטן בתפריט שיכול לשפר את המצב הנפשי תוך שבועיים בלבד

לכתבה המלאה

המשלחת עוסקת גם בתחומים אחרים כמו חינוך (הקניית כלים פדגוגים למורים), שיפור תשתיות (כגון התקנת מיכל מים בבית ספר), העצמה נשית (סדנה לתפירת תחבושות הגיניות רב פעמיות לבנות הכפר שאחרת לא מגיעות לבית הספר בימי הווסת החודשית), עזרה לקהילה המקומית ועוד.

בארגון הלפאפ מסבירים כי הם מנסים להוביל לחברה ישראלית טובה יותר, והדרך להשגת המטרה עוברת בהתנדבות- בישראל ובאפריקה. ההתנדבות מעלה את הערך העצמי של המתנדבים, את תחושת המסוגלות ושביעות הרצון בחייהם. תחושת הסיפוק גורמת להם להמשיך להתנדב במסגרות השונות גם לאחר חזרתם ארצה.

ההרשמה למשלחות קיץ- יולי/אוגוסט 2023 פתוחה עד סוף פברואר. לפרטים נוספים:
אתר: https://www.helpapp.org.il/
אינסטגרם: https://www.instagram.com/helpup.4all/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully