וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר מת לאחר שאיבר מינו נרקב בעקבות פרוצדורה רפואית שהסתבכה

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 15:02

מקרה מזעזע ומחריד של גבר בן 64 שעבר שבץ והיה צריך לעבור תהליך רפואי פשוט, הגיע לכתב עת רפואי. אז מה קרה שם בדיוק? אנחנו לא בטוחים שאתם רוצים לדעת, אבל הנה הפרטים

רופאים מנתחים בחדר ניתוח. ShutterStock
מקרה מזעזע. ניתוח/ShutterStock

גבר מת לאחר שאיבר מינו נרקב כאשר הליך רפואי שגרתי השתבש בצורה מחרידה. בן ה-64 ששמו נותר חסוי, הלך לבית החולים כדי שיחדירו לו קטטר שיעזור לו להשתין לאחר שבץ מוחי שהותיר אותו עם שליטה מוגבלת בשלפוחית ​​השתן.

עשרה ימים לאחר מכן, חזר האיש לבית החולים בתוניסיה עם חום, כאבים ושינוי צבע של איבר מינו, שהפך שחור. הרופאים גילו שקצה איבר מינו של המטופל היה "דחוס" ו"גנגרני", כלומר הוא נרקב. הדם שלו הכיל רמות גבוהות של תאי דם לבנים - סימן שגופו ניסה להלחם בזיהום - ולכן הוא קיבל אנטיביוטיקה.

בדיקות מאוחרות יותר גילו שהוא נדבק בחיידק שנקרא Klebsiella pneumoniae (קלבסיאלה פנאומוניה), סוג של חיידק שעלול להדביק לפעמים חולים בבתי חולים. הרופאים ניסו להציל את חייו של האיש על ידי הסרת איבר מינו הנגוע, אך למרבה הצער הוא מת מאלח דם. המקרה המזעזע שלו דווח לראשונה בכתב העת Journal of Medical Case Reports.

אלח דם (ספסיס) הוא מצב מסכן חיים שנגרם עקב זיהום ויכול לצאת משליטה תוך זמן קצר. ספסיס מתרחש כאשר הגוף מנהל מאבק כולל נגד זיהום כלשהו, ונוצרת דלקת בכל הגוף. במצב כזה, הגוף עובר שורה של שינויים וטלטלות, ועלולים להיווצר קרישי דם ודליפות בכלי דם שמגבילים את אספקת הדם לאיברים. כתוצאה מכך, לחץ הדם צונח, איברים רבים עלולים לקרוס וגם הלב עשוי להיפגע. במקרים מסויימים, כמו זה הנוכחי, זה יכול להסתיים גם במוות.

גנגרנה היא נמק של רקמות או של איברים בגוף האדם. מראה הנמק ומיקומו משתנים בהתאם לגורמים השונים. "למרות ששליטה הושגה עם פירוק אגרסיבי" - כלומר הסרת רקמות - "טיפול זהיר בפצעים וטיפול אנטיביוטי רחב טווח, החולה מת עקב הלם ספטי", נכתב בדוח, "הזמן בין האבחון לטיפול משפיע מאוד על תחלואה ותמותה, והוא יכול להתקדם במהירות לאלח דם. זו הסיבה שהיא נשארת מחלה מסכנת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully