וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמח קסם: האם זה הלחם המושלם לדיאטה?

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 8:28

כל מי שמנסה להוריד פחמימות יודע כמה זה קשה. אבל מה אם היו אומרים לכם שיש לחם ללא גלוטן שישיביע אתכם לכל היום? אנחנו קנינו, עכשיו נותר לראות מה הטעם של זה

איך להחיות לחם יבש?/lady.lolas/Instagram

רבים שעושים דיאטות נמנעים מלחם בשל רמות גבוהות של פחמימות וסוכרים. אבל חוקרים טוענים כעת שיצרו לחם שבתיאוריה יכול לעזור לאנשים לרדת במשקל - על ידי כך שהגוף ירגיש שובע לאורך זמן רב יותר. הם יצרו קמח שמקורו בחומוס שכאשר נצרך במחקר בצורה של לחמניה עם ריבה, אנשים הרגישו מסופקים יותר ממה שהרגישו לאחר אכילת לחם רגיל.

החלפת קמח חיטה לגרסת החומוס עשויה להגביל אכילת יתר ובסופו של דבר להפחית את ההשמנה, מאמינים המדענים. עם זאת, מומחים מזהירים שהחלפת קמח פשוטה לבדה לא תספיק - מכיוון ששמירה על פעילות גופנית ושמירה על תזונה בריאה כללית נחוצים גם הם לבריאות טובה יותר בטווח הארוך.

מתכונים עם קמח חומוס של וואלה! אוכל

קמח חומוס. ShutterStock
משביע, השאלה אם טעים. קמח מחומוס/ShutterStock

החוקרים ממכון Quadram, מרכז לחקר מזון ובריאות בנוריץ', וקינגס קולג' בלונדון, הכינו לחם באמצעות קמח חומוס במקום קמח חיטה רגיל. המחקר הוא הראשון מסוגו שבחן את המרכיב החדש, שמיוצר על ידי PuseON Foods - חברה שהוקמה על ידי מכון Quadram. קמחים אופנתיים העשויים מחומוס, עדשים ושעועית כוללים טחינה מסורתית שמפרקת את מבני הסיבים ומשמרת את היתרונות הבריאותיים של הקטניות.

אבל קמח החומוס ששימש במחקר נעשה בשיטת טחינה חדשה השומרת על מבנה הסיבים של הקטניות והוא נקרא cellular chickpea flour. המדענים אומרים שמדובר בדרך חדשה להעשרת מזונות מבוססי קמח עם יתרונות תזונתיים נוספים.

עוד בוואלה!

8 מאכלים מהצומח שמכילים חלבון מלא

לכתבה המלאה

החוקרים רצו לברר אם ההחלפה גרמה לאנשים להרגיש יותר מרוצים והשפיעה על ההורמונים המווסתים את המלאות שלהם, האינסולין ורמות הסוכר בדם. לשם כך המדענים הכינו שלושה סוגים שונים של לחמניות: אחת מהן נעשתה באמצעות קמח חיטה לבן רגיל, בעוד שהמנות האחרות החליפו 30 או 60 אחוזים מהקמח הזה בקמח חומוס בהתאמה.

20 אנשים בריאים, בגילאי 18 עד 45, גויסו. הם צרכו כל אחת מהלחמניות, שהוגשו עם ריבת תותים ללא תוספת סוכר וכוס מים, בשלושה ימים שונים לאחר צום של 12 שעות.

דגימת דם אחת נלקחה לפני אכילת הלחמניה, ואחריה שמונה נוספות בארבע השעות שלאחר הארוחה. המשתתפים נבחנו על רמות הרעב שלהם לפני ואחרי אכילת הלחם. עם זאת, הם לא התייחסו לטעם.

דוסה הודית. דרור עינב
לא בדיוק כזה, אבל ליד. דוסה הודית מקמח חומוס/דרור עינב

הממצאים, שפורסמו ב-The American Journal of Clinical Nutrition, מראים כי לאלו שאכלו את הלחם שנאפה עם קמח החומוס המיוחד היו רמות גבוהות יותר של הורמוני שובע בדם 'באופן משמעותי'. אלה שולחים אותות מהמעיים למוח שגורמים לאנשים להרגיש שובע, כלומר המשתתפים הרגישו פחות רעבים לאחר שאכלו את הלחם המועשר בחומוס, אמרו החוקרים. התוצאות מצביעות על כך שאם יצרני המזון יעשו את "המעבר הפשוט" לתערובת החומוס החדשה, אנשים ירגישו פחות רעבים, "מה שעשוי לעזור להימנע מאכילת יתר" - ולהפחית את הסיכון להשמנה, אמר הצוות.

בנוסף להשפעות הפוטנציאליות על המשקל, הלחם שהיה 30 אחוז קמח חומוס תאי הפחית את רמות הגלוקוז בדם ב-40 אחוזים, בהשוואה ללחם הרגיל. החוקרים אמרו שהדבר נובע מהפירוק האיטי יותר של העמילן בקמח הסלולרי במהלך העיכול. לכן, מי שאוכל את הלחם עשוי להיות גם בסיכון נמוך יותר לסוכרת מסוג 2.

הצוות ציין כי נדרש מחקר נוסף על האם אכילה קבועה של מזונות שנעשו עם קמח החומוס יכולה לעזור לשמור על משקל גוף בריא ולנהל סוכרת. הם מתכננים ניסויים גדולים יותר כדי לבחון זאת. ובכל מקרה כדאי להזכיר כי אכילה מבוקרת ומאוזנת היא המפתח לשמירה על המשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully