וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעים בלתי נשכחים או חבל על הכסף? בעד ונגד חופשה מושקעת עם הילדים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 10:10

מתלבטים בין תאילנד או אילת? הנה כל הטיעונים שיעזרו לכם להחליט לאן לטוס עם הילדים בחופשת הקיץ

אימא וילד משחקים בבריכה. ShutterStock
הגיע הזמן להיכנס למוד של כיף/ShutterStock

בא לכם בית מלון בקופנגן אבל שוקלים "להתפשר" על קפריסין כי הילדים שלכם גם שותפים לטיול? הורים רבים יזדהו איתכם, במיוחד לקראת סגירת חופשת הקיץ או החגים הבאה. שלא תבינו לא נכון, לטוס לחו"ל זאת אינה פשרה ואם ביכולתכם לעשות זאת עם הקטנטנים שלכם, לא משנה לאן, אז לגמרי הרווחתם. עם זאת, משפחות רבות מוצאות את עצמן מתלבטות לגבי היעד ויש מי שמרגישים, בקרב המבוגרים, שיש מקום לוויתורים, איך לא, בגלל הילדים.

כדי להקל על הבחירה, החלטנו להציג בפניכם כמה טיעונים, בעד ונגד, לחופשה שווה עם הילדים. ומה זו חופשה שווה? התשובה משתנה בין משפחה למשפחה ולגמרי נמצאת אצלכם: לאן תרצו לטוס עם הילדים מבלי להרגיש שהתפשרתם? כך תחליטו אם לצאת או לא לצאת לחופשה ביעד נחשק עם הילדים:

שלושה ילדים יושבים על מזח של נהר. ShutterStock
התמונות והסרטונים יהיו מזכרת משפחתית שתוכלו לחזור אליה בכל זמן שתרצו/ShutterStock

נגד: "הם גם ככה לא יזכרו"

ככל שהילדים יותר קטנים, כך הסיכוי שהם יזכרו את החופשה הזאת ויעריכו את ההשקעה שלכם - קטן. נכון, יהיו תמונות, יהיו סרטונים, יהיה שיח סביב החופשה אחרי שתחזרו, אבל כשהם יגדלו זה יהיה, אם בכלל, איזשהו זיכרון עמום.

בעד: אתם לא חיים בשביל זיכרונות, אלא בשביל הרגע

נכון, הם אולי לא יזכרו ויוכלו לספר בבגרותם על מהלך הטיול באופן מדויק. אבל אתם תהיו מאושרים בבחירתכם והם ירגישו את זה. התמונות והסרטונים יהיו מזכרת משפחתית שתוכלו לחזור אליה בכל זמן שתרצו, ובכלל, אנחנו לא חיים כדי לייצר זיכרונות אלא כדי ליהנות מהחוויות הרגעיות שמעצבות את חיינו.

נגד: ילדים הופכים את הכל ליקר ומסורבל

ככל שהיעד יותר אקזוטי או רחוק - כך ההגעה אליו מסורבלת יותר והמחיר בהתאם. לא פשוט להעביר טיסות ארוכות עם ילדים קטנים (אגב, גם טיסות קצרות שמצריכות "בילוי" בשדה התעופה הן לא פיקניק). מקומות מיוחדים יהיו פחות נגישים וידרשו מעברים, נסיעות, טיסות פנים ואפילו הפלגות. זה לא פשוט למבוגרים, קל וחומר כשמצטרפים ילדים לכל זה.

בעד: הסרבול הוא built in כשמדובר בחופשה, וזה בסדר

גם אם אתם טסים לבדכם לוויקנד באירופה, אתם תצטרכו להגיע לשדה התעופה, לעבור את כל שרשרת הבידוק ומסירת המזוודות, להתבשר שיש דיליי, להגיע, להתפלל שהמזוודה שלכם גם הגיעה, לנסוע למלון, לגלות שהקדמתם לשעת הצ'ק אין... בקיצור - לא בהכרח חוויה קלילה, ובכל זאת כולנו טסים ומשלמים מחיר, תרתי משמע, עבור החופש שלנו. ובעניין סוגיית המחיר, ילד עד גיל שנתיים לא משלם על כרטיס טיסה, אלא רק על מיסי נמל ואולי תוספות שונות במחיר יחסית זניח. אז חשבו על מחיר הכרטיס שתחסכו עבורו כשמדובר בטיסה ליעד נחשק.

נגד: וואו, כמה לוגיסטיקה

מי מכם אוהב לארוז לחו"ל? אז לארוז עם ילדים - יותר כאב ראש. ככל שהילדים קטנים יותר כך תצטרכו להביא איתכם יותר ציוד - חיתולים, בקבוקים, מוצצים, מלאי של בגדים להחלפה, טטרות, צעצועים, תרופות ועוד. נכון שגם ליעד קרוב אורזים, אבל יעד רחוק ומיוחד יותר ידרוש מכם אקסטרה התארגנות. בנוסף, לפעמים תצטרכו להצטייד בעגלה (לא תמיד אחת שעולה לבטן המטוס, וגם אז - היא יכולה להינזק), מנשא או כיסא בטיחות לרכב.

בעד: עוד מחיר שאפשר לשלם עבור החופשה המושלמת

כאמור, כל טיסה עם ילדים, ליעד קרוב או רחוק, תיאלץ אתכם להתמודד עם סרבול מסוים. אחד המחירים עבור חופשה שווה ומושקעת במיוחד הוא התארגנות לוגיסטית, וברגע ש"עולים על זה" ומתארגנים באופן מסודר מגלים שהשד לא כל כך נורא.

נגד: זאת גם ככה לא באמת חופשה, כשטסים עם הילדים

הרי אתם לא לבד, ותצטרכו לעשות הרבה דברים שלא בדיוק מזכירים חופשה: להחליף, להאכיל, לקלח, לארגן, להרגיע והרשימה עוד ארוכה. להשקיע בחופשה כל כך מושקעת כשגם ככה אתם לא 100% בחופש? לא חבל?

בעד: דווקא בגלל זה שווה להתפנק ולהשקיע

ברור שאתם לא לבד והקטנטנים שמצטרפים אליכם ידרשו מכם לא מעט. זאת בדיוק הסיבה שאתם צריכים להגיע למקום שיספק לכם את הכי טוב שיש. כך, בין משימה למשימה תוכלו ליהנות ולהרגיש שהיה שווה להגיע לשם. בנוסף, מלונות מסוימים מציעים שירותי בייביסיטר, או שאפשר מראש להחליט שטסים עם סבא וסבתא (הצלה!), או יחד עם משפחות נוספות עם ילדים בני אותו הגיל, מה שיכול מאוד להקל עליכם ולהיות כיף לילדים.

חשוב שתזכרו שמכל חופשה עם הילדים תחזרו קצת מותשים, ויחד עם רגעי הקסם האמיתיים שיהיו בה כנראה שתחוו גם לחץ, כעס או רצון להיעלם (במיוחד כשתקבלו מבטים זועמים במטוס על הרעש שהילדים שלכם עושים). אחרי שמיקדתם את עצמכם על הסקאלה של הבעד ונגד לחופשה נחשקת עם הילדים, זה הזמן להזמין כרטיסים, בין אם קצת התפשרתם על היעד ובין אם לא, ולהיכנס למוד של כיף. חופשה נעימה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משפחה בחופש על חוף הים. ShutterStock
משפחה בחופש על חוף הים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully