וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתם מוכנים לשלשל בשביל 15,000 שקל? זה מה שהניסוי הזה מציע

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 10:18

ניסוי שנערך בימים אלה בארה"ב בחיידק השיגלה, שפיתח עמידות לסוגי אנטיביוטיקה רבים, מחפש נסיינים. אז מה הם צריכים לעשות בשביל הכסף?

צואה של אנשים בריאים יכולה להציל חיים/HumanMicrobes

חוקרים רפואיים מחפשים מתנדבים שמוכנים להרוויח 4,250 דולר (כ-15 אלף שקלים) עבור השתתפות במחקר שלהם. המלכוד? אתם עלולים לסבול משלשולים במשך שבוע, ותצטרכו לבלות עד 11 ימים בבית החולים גם אם לא, כך לפי אתר Gizmodo.

הניסוי, שמתקיים מאוניברסיטת אמורי באטלנטה, נקרא ניסוי אתגר אנושי, כלומר משתתפי המחקר נחשפים במכוון למחלה זיהומית. במקרה זה, הם ייחשפו לחיידקי השיגלה, שהוא הגורם העיקרי לדיזנטריה.

מדעני אמורי עובדים על חיסון חזק יותר להילחם בשיגלה מכיוון שצצים לחיידק זה זנים עמידים לאנטיביוטיקה. מתנדבי המחקר, בסך הכל 120 בין הגילאים 18 ל-49, ישתו את החיידק לאחר קבלת החיסון או פלצבו. לאחר מכן, כולם יאושפזו עד 11 יום ויועברו למעקב, והם יצטרכו להיות זמינים לביקורי חוץ במשך שמונה חודשים.

אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
הייתם מוכנים להשתתף בניסוי? אישה בשירותים/ShutterStock

תסמיני מחלת השיגלוזיס (Shigellosis) הנגרמת כתוצאה מחיידק השיגלה, מופיעים לרוב כיום או יומיים לאחר ההדבקה, והם כוללים שלשולים (שעשויים להיות גם ריריים או דמיים), חום גבוה, וכאבי בטן. משך המחלה נע בין חמישה לשבעה ימים. האבחון של המלה נעשה על ידי בדיקת צואה שמתבצעת בהתאם לשיקול דעתו של הרופא המטפל.

עוד בוואלה!

גן סגור: מהו חיידק השיגלה ולמה הוא מסוכן?

לכתבה המלאה

חיידק השיגלה פוגע בעיקר בילדים קטנים בגילאי שנה עד ארבע, ובדומה למחלות שלשול אחרות הוא אופייני לעונת הקיץ. על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מאובחנים כמה אלפי מקרים של שיגלה בישראל. ישנם ארבעה מינים שונים של שיגלה, כאשר המין הנפוץ בארץ האחראי על 95 אחוזים מהמקרים הוא Shigella sonnei.

כמו רוב מחלות השלשול, מדובר במחלה מאוד מדבקת, ולעתים, ובמיוחד כאשר יש ריבוי מקרי הדבקה, יש צורך לנקוט בצעדים מיוחדים על מנת לעצור את התפשטות המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully