וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מזהירים: אל תתנו לילדים להיכנס לרשתות החברתיות בגיל הזה

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 7:49

ראש שירותי בריאות הציבור של ארצות הברית הזהיר השבוע משימוש של ילדים מתחת לגיל 13 ברשתות החברתיות, ויש לו סיבות ממש טובות

וואלה! תתחברו/וואלה!

אחת השאלות שהכי מעסיקות הורים לילדים צעירים היא מתי אפשר לתת להם להצטרף לרשתות חברתיות. על פי ראש שירותי בריאות הציבור של ארצות הברית, ד"ר ויויק מרטי, התשובה לכך היא ברורה. בראיון שנתן השבוע הוא אמר כי "הוא מאמין שגיל 13 הוא צעיר מדי בשביל ילדים להיות בפלטפורמות מדיה חברתית".

למרות שאתרים מאפשרים לילדים בגיל הזה להצטרף, הם עדיין "מפתחים את זהותם", הסביר. מטה שבבעלותה אינסטגרם ופייסבוק, טוויטר ועוד שלל ענקיות מדיה חברתית מאפשרות כיום לבני 13 להצטרף לפלטפורמות שלהם.

"אני, באופן אישי, בהתבסס על הנתונים שראיתי, מאמין שגיל 13 זה מוקדם מדי... זה זמן שבו חשוב להיות ערים למה שקורה לאופן שבו צעירים חושבים על הערך העצמי שלהם ועל מערכות היחסים שלהם. הסביבה המעוותת של המדיה החברתית עושה לעתים קרובות רע לרבים מהילדים האלה", אמר ד"ר מרטי ב-CNN Newsroom.

להציג חזית אחידה

מספר בני הנוער ברשתות החברתיות עורר דאגה בקרב אנשי מקצוע רפואיים, המצביעים על גוף הולך וגדל של מחקרים על הנזק שפלטפורמות כאלה עלולות לגרום למתבגרים.

ד"ר מרטי הכיר בקשיים של להרחיק ילדים מהפלטפורמות הללו בהתחשב בפופולריות שלהם, אבל הציע להורים להציג חזית מאוחדת מול הילדים ובכך להצליח. "אם הורים יכולים להתאגד ולהגיד כקבוצה, אנחנו לא נאפשר לילדים שלנו להשתמש במדיה חברתית עד גיל 16 או 17 או 18 או בכל גיל שהם יבחרו, זו אסטרטגיה הרבה יותר יעילה כדי לוודא שהילדים לא נחשפים לפגיעה כזו בשלב מוקדם", אמר.

על פי מחקר שפורסם החודש ב-JAMA Pediatrics, שימוש במדיה חברתית יכול לשנות את הכימיה במוחם של מתבגרים. תלמידים שנכנסו למדיות החברתיות באופן קבוע יותר הציגו רגישות עצבית גדולה יותר בחלקים מסוימים של המוח שלהם, מה שהפך את המוח שלהם לרגיש יותר להשלכות חברתיות לאורך זמן.

עוד בוואלה!

למה רשתות חברתיות פוגעות יותר בבנות מאשר בבנים?

לכתבה המלאה
אילוסטרציה: ילד בוכה. ShutterStock
13 זה מוקדם מדי. אילוסטרציה של ילד מול הרשתות החברתיות/ShutterStock

מחקרים אחרונים מציגים דרכים אחרות שבהן זמן מסך מוגזם יכול להשפיע על התפתחות המוח. בילדים צעירים, למשל, זמן מסך מוגזם היה קשור באופן מובהק לכישורי קרוא וכתוב ויכולת שימוש בשפה אקספרסיבית ירודה יותר.

ד"ר מרטי התייחס בראיון באופן דומה לאלגוריתמים ממכרים, והסביר כי הפעלת מתבגרים מול ביג טק היא "פשוט לא מאבק הוגן. יש לך כמה מהמעצבים ומפתחי המוצר הטובים בעולם שעיצבו את המוצרים האלה כדי לוודא שאנשים ממקסמים את כמות הזמן שהם מבלים בפלטפורמות האלה. ואם אנחנו אומרים לילד, השתמש בכוח הרצון שלך כדי לשלוט בכמה זמן אתה מבלה, אתה מעמיד ילד מול מעצבי המוצר הגדולים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully