וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מותו של המוות": העתידן שמבטיח חיי נצח למי שיחיה עוד 7 שנים

העתידן ד"ר חוזה קורדרו מאמין שמי שישרוד את שבע השנים הקרובות יזכה לחיי נצח. במסגרת אירועי Tel Aviv Innovation Festival הוא יסביר מה יקרה ביום שהמוות יעלם

חוזה קורדירו/יחצ

"הזדקנות היא בעיה טכנית הניתנת לפתרון. ברגע שנבין את המנגנון של המוות, נוכל לחיות לנצח. אני אישית לא מתכנן למות", את הדברים הדי מדהימים האלה, אומר העתידן הספרדי ד"ר חוזה קורדירו.

קורדירו, שלמד הנדסה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ומחבר הספר "Death of Death", ירצה בוועידת החדשנות Tel Aviv Innovation Festival באקספו תל אביב וברחבי העיר ב-1-3 בפברואר. קורדירו שייך לצוות מדענים וחוקרים ברחבי העולם שפועלים בשנים האחרונות למצוא פתרון למוות ולהארכת תוחלת החיים. "חשוב להדגיש כי המטרה היא לא להשיג חיי נצח כזקנים, אלא להשאר צעירים לנצח. המוות לא יבוטל כי אפשר יהיה עדיין למות מתאונה, אסון טבע מלחמה וכדומה, אבל מוות יהפוך להיות בחירה", הוא טוען.

ד"ר קורדירו מדגיש כי "קבוצות רבות כמו International Longevity Alliance שאני חלק ממנה, Altos Labs הממומנת על ידי ג'ף בזוס, ו-The Evolution Foundation בערב הסעודית משקיעות מליארדים בפיתוחים להיפוך תהליך ההזדקנות ומניעת המוות. גם ממשלות, כמו למשל ממשלת סין, שנמצאת דווקא בתהליך של דילול אוכלוסין של כ-700 מליון איש עד סוף המאה לפי הערכות, משקיעה רבות בנושא".

ממש כמו שכבשנו את הירח, נכבוש את המוות

מתי יחול השינוי לדעתך?
"ג'יימס סי ריילי, פרופסור ומחברם של כמה ספרים על היסטוריית הבריאות העולמית, אמר כי בין השנים 1800 ל-2000 תוחלת החיים עלתה מ-30 שנה לממוצע עולמי של 67 שנים, ויותר מ-75 שנים במדינות מסוימות. השינוי הדרמטי כונה 'מעבר בריאותי', כלומר שינוי הזמן שאנשים ציפו לחיות, וכיצד ציפו למות. עלייה זו בתוחלת החיים, מיוחסת לרוב להתקדמות רפואית, תזונה משופרת ומודעות טובה יותר להרגלים מזיקים.

האל-מוות הוא פשוט הצעד ההגיוני הבא במסע האנושי, ועצירת תהליך ההזדקנות היא עניין של הנדסה פשוטה ממש כמו שכבשנו את הירח, נכבוש את המוות. כל העולם עובד על זה עכשיו".

ד"ר חוזה קורדירו. יח"צ,
לא מתכנן למות. חוזה קורדירו/יח"צ

אתה טוען אמירה אמיצה, שלא לומר קצת משוגעת - שאם נחיה עד 2030, סך הכל עוד 7 שנים מעכשיו נוכל לחיות לנצח?
"אירוע קריטי אחד שצריך לקרות במירוץ לאלמוות הוא להגיע למה שמכונה 'מהירות בריחה של אריכות ימים' או 'מהירות בריחה ביולוגית'. כלומר, המצב בו ההתקדמות הטכנולוגית תגדיל את תוחלת החיים שנותרה ליותר מהשנה שחלפה ותוחלת החיים תשתפר בקצב מהיר יותר מאשר אנשים יזדקנו. כבר עכשיו אנו מרוויחים 3 חודשים על כל שנה שאנחנו חיים ושורדים. בעוד 7 שנים נזכה בשנה על כל שנה שחלפה. השנים שנרוויח יאפשרו לנו להגיע לנקודה בה טכנולוגיית הנעורים תהיה נגישה לכל וזולה ב-2045".

מה זה אומר לחיות לנצח, איך זה יתאפשר ברמה הרפואית? האם גם איכות החיים תשתפר בשנים שיתווספו?
"זוכה פרס נובל ברפואה 2012 שינדיה יאמנקה גילה גנים השולטים בהזדקנות. כתוצאה מכך, מדענים עובדים כיום על הצערת איברים ומשנים עיניים זקנות לצעירות למרות שניתן גם ההיפך. בשנים הקרובות, יבוצעו ניסויים באיברים רבים אחרים עד שנגיע לבסוף לחיות שלמות. הגנים השולטים בהזדקנות מתחילים להתגלות וההזדקנות הופכת לגמישה. כתוצאה מכך, מעין הנעורים יינתן לכל באמצעות זריקות, תרופות וכד' בסופו של דבר. ואם כולם יהיו צעירים, מחלות הקשורות לזקנה כמו סרטן, התקף לב או אלצהיימר ייעלמו ואיכות החיים תשתפר".

עוד בוואלה!

הסיפור המדהים של איש עסקים בן ה-44 שמשלם מיליונים כדי להפוך לבן 18

לכתבה המלאה

אם כולם יחיו לנצח, איך יתמודדו המדינות מולן משבר פנסיה ופיצוץ אוכלוסין בעולם כיום?
"ביטול הזקנה יסיים את משבר הפנסיה כי בפועל, לא יזדקנו. היתרון הגדול בכך הוא חיסכון עצום למשק על הוצאות בריאות: כיום 80 אחוזים מהוצאות הבריאות מתבזבזות על פתרונות בריאותיים ל-5 השנים האחרונות בחיים, ולמרות זאת אנשים עדיין מתים. עצירת ההזדקנות תמנע הוצאות אלה. בגיל צעיר אין הוצאות רפואיות.

גם מבחינה דמוגרפית, כבר היום, אוכלוסיית העולם מתייצבת ואף יורדת במדינות רבות בעולם. סין עוברת משבר דמוגרפי אדיר והיא אמורה לרדת ב-50 אחוזים מאוכלוסייתה עד סוף המאה. המדובר בכ-700 מיליון אנשים, שייעלמו מאוכלוסיית המדינה. לכן אין מה לחשוש מפיצוץ אוכלוסין. אם כבר אז מדילול".

תהליך הזדקנות. ShutterStock
עצירת תהליך ההזדקנות היא עניין של הנדסה פשוטה. תהליך הזדקנות/ShutterStock

איזו הסתגלות נפשית ופיזית חיי נצח ידרשו מאנשים?
"מותו של המוות ישנה המון אספקטים בחברה ויצור עולם מלא בבחירות חדשות שלא התאפשרו עד כה. כך למשל, 'עד שהמוות יפריד בינינו' אולי יוחלף בחוזה נישואין זמני לתקופות של 10 או 20 שנה עם אופציה בלבד לחידושו. נמציא מחדש את עצמנו כל 20-30 שנה גם מבחינת קריירה: נוכל לעבוד כמהנדסים 20-30 שנה, אחר כך לנסוע לכמה שנים, ואז ליצור קריירה חדשה, למשל כאומנים. כשימאס, נוכל לדוגמה אפילו לטוס למאדים ולהיות חוואים המגדלים תפוחי אדמה, או לטייל בשאר הכוכבים שהאנושות תוכל להגיע אליהם. כל זאת נעשה כאנשים צעירים, בבריאות טובה, מלאי חיות ושמחה, יצירתיים ופרודוקטיביים שנהנים מן העולם, ממש כמו בגילאי הילדות, נעורים או תחילת שנות ה-20, לפני שהחיים האמיתיים החלו לפלוש לחלומות שלנו".

"אנו חיים בתקופת מעבר מדהימה שבין דור התמותה ודור האל-מוות. מטרתי להאיץ את התהליך כדי שנהיה בין האנשים ברי המזל שיכולים לחיות לנצח צעירים בעתיד. שני העשורים הבאים יפותחו יותר טכנולוגיות מאשר בשני המליניום שקדמו", סיכם.

חוזה קורדרו ירצה בכנס DLD TEL AVIV INNOVATION FESTIVAL ביום חמישי 14:30 באולם רובינה בהבימה

  • עוד באותו נושא:
  • מוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully