וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הפשוט (והכיפי!) שמפחית לחץ בשניות

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 7:42

מוזיקה היא תרופה עבור רבים למצבי רוח, חרדה ודיכאון. כעת חוקרים החליטו להפוך את האקסיומה הזו לעובדה מדעית. והם אכן הצליחו

סטרס. ShutterStock
מי לא מצא את עצמו בפוזה הזו בשבועות האחרונים? אישה בסטרס במשרד/ShutterStock

מוזיקה היא חוויה רגשית שיכולה להשפיע על מצב הרוח שלנו. שירים עצובים יכולים לגרום לאנשים לבכות, בעוד שירים שמחים ומקפיצים יכולים להמריץ מחדש אפילו את האנשים הכי מבואסים. ועכשיו, מחקר חדש טוען שהאזנה למוזיקה יכולה גם להפחית מתח.

במחקר חדש שפורסם באתר JAMA Network Open, חוקרים מאוניברסיטת וינה טוענים שמצאו ראיות המוכיחות שהאזנה למוזיקה בתקופות של לחץ יכולה לשפר ולהגביר את מצב הרוח של האדם, לעזור לו להירגע ולהפחית את רמות הלחץ שלו. ואם זה נשמע לכם מובן מאליו, אשריכם.

מאחר שהמחקר נערך במהלך הימים הראשונים של מגיפת הקורונה, הצוות בחר לבדוק האם האזנה יומיומית למוזיקה סייעה בהורדת הלחץ ושיפור מצב הרוח במהלך הסגרים וההגבלות ברחבי העולם.

אישה שומעת מוזיקה. ShutterStock
אם אפשר לעשות על זה בשטח ירוק - יותר טוב. אישה מאזינה למוזיקה/ShutterStock

מחקרים קודמים כבר העלו שמוזיקה יכולה להקל על תחושות לחץ, אבל הם לא היו רחבים מספיק. במחקר הנוכחי בחרה הקבוצה למצוא בסיס קונקרטי לטענה זו. הם המציאו אפליקציית סמארטפון לשימוש על ידי 711 המשתתפים המבוגרים באוסטריה ובאיטליה. על המשתתפים הוטל לתעד את מצב הרוח והרגלי האזנה למוזיקה חמש פעמים ביום במשך שבעה ימים רצופים.

המשתתפים דיווחו גם על נתונים על חוויותיהם בזמן אמת ובחיים האמיתיים בסביבתם הטבעית בין הסגרים. המחקר נערך בין ה-1 באפריל למאי 2020. ניתוח הנתונים בוצע ממרץ 2021 עד פברואר 2022.

עוד בוואלה!

זה מה שהשירים שאתם אוהבים מלמדים על האישיות שלכם

לכתבה המלאה

"במחקר עוקבה זה של 711 מבוגרים, האזנה למוזיקה הייתה קשורה באופן מובהק לרמות נמוכות יותר של מתח. יתרה מכך, האזנה למוזיקה הייתה קשורה באופן משמעותי לשיפור מצב הרוח, במיוחד עבור אלו עם מתח כרוני מוגבר במהלך מגיפת הקורונה", כתבו המדענים בממצאיהם.

"הממצאים הנוכחיים מצביעים על כך שהאזנה למוזיקה עשויה להיות אמצעי לווסת מתח ומצב רוח בתקופות תובעניות מבחינה פסיכולוגית. אנשים החווים מתח רגעי ו/או כרוני מוגבר בגלל האתגרים שהביאו להגבלות הקשורות למגפת הקורונה עשויים לשקול מוזיקה ככלי נגיש בקלות לניהול מתח ומצב רוח בחיי היומיום", סיכם הצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully