וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק תאונות: קורקינטים חשמליים מזוהמים יותר משירותים

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 13:04

לא מעט תלונות מופנות כלפי נהגי הקורקינטים והאופנים החשמליים, אבל הפעם אנחנו כאן כדי לדבר על הסכנה שיש לרוכבים, מלבד הכביש. מחקר מצא כי אלה שמשתמשים בכלי רכב שיתופיים נחשפים לכמות בלתי נתפסת של חיידקים

איריס קול מראיינת את ד"ר אייל חשביה על הסכנה העצומה של רכיבה לא אחרית על קורקינט/מערכת וואלה

לכל אחד יש את הדרך שלו להגיע לעבודה בבוקר. אבל אם אתם לוקחים אופניים או קורקינטים חשמליים, יש מצב שתרצו לעטות כפפות מעתה ואילך. חוקרים שבחנו את כמות החיידקים שנמצאים בסוגים שונים של תחבורה הציבורית אומרים שהאופניים והקורקינטים השיתופיים נושאים חיידקים בכמויות של פי כמה וכמה (וכמה) יותר מהשירותים שלכם.

הסקר האחרון, שהוזמן על ידי Velotric, מצא (באופן לא מפתיע) שחפצים בשימוש ציבורי באופן כללי הם אפשרות פחות היגיינית מאשר שימוש בציוד פרטי. המחקר מגלה כי אופניים חשמליים ציבוריים נושאים פי 12,000 יותר חיידקים ממושב אסלה, ופי 800 יותר חיידקים מאשר אופניים חשמליים אישיים. קורקינט ציבורי ממוצע נושא פי 700 חיידקים מקורקינט אישי. זה פי 58,000 יותר חיידקים ממה שיושב על מושב אסלה.

קורקינטים חשמליים. קינן כהן, קינן כהן
כמה מזוהם בדיוק?/קינן כהן, קינן כהן

"מכיוון שאופניים וקורקינטיים ציבוריים כנראה לא מנוקים באותה תדירות כמו חדרי אמבטיה, ולעתים קרובות הם נשארים במקומות ציבוריים, הגיוני שהם יכולים לאסוף יותר חיידקים", כותבים החוקרים.

אוטובוסים ורכבות לא נקיים יותר

וכמובן, לא מדובר רק בכלים האלה. על פי המחקר לאנשים שנוסעים ברכבת, כדאי להימנע מאחיזת הידיות. על פי המחקר, רכבות נוסעים נושאות פי שבעה חיידקים ממחזיק מברשת שיניים למשל. באופן ספציפי, המחקר אומר שיש בערך 18 מיליון מושבות חיידקים צומחות (CFUs) שנמצאות על ידיות ומושבים של הרכבת התחתית. למחזיק מברשת שיניים מלוכלך יש לדוגמה רק 2.4 מיליון.

עוד בוואלה!

האוויר בתוך המכונית שלכם מזוהם נורא. וזו בעיה רצינית

לכתבה המלאה

מכל שירותי התחבורה הציבורית, לעומת זאת, האוטובוס הוא הכי מזוהם ומכיל 40 מיליון מושבות חיידקים צומחות. זה פי ארבעה מכמות החיידקים שמדענים אומרים שכיור המטבח הממוצע מכיל.

באשר לסוגי החיידקים שהנוסעים נתקלים במסעם היומיומי, המחקר מגלה כי חיידקי גראם-חיוביים הם הנפוצים ביותר בקטנועים חשמליים וברכבות. חיידקים אלו יכולים גם לגרום למחלה קשה. חיידקים נוספים שנמצאו בתחסורה הציבורית עלולים לגרום לזיהומים בעלי עמידות גבוהה לאנטיביוטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully