וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התינוק שלי נולד עם שיניים, צוות בית החולים לא האמין למראה עיניו"

15.1.2023 / 23:28

אמא טרייה נותרה המומה כשגילתה שהפעוט שלה נולד עם שתי שיני חלב קדמיות שבקעו בשלמותן. היא נאלצה להוכיח את זה ל-20 מיליון האנשים שצפו בו בטיקטוק וחלקם טענו שמדובר בפילטר

תינוק שנולד עם שיניים/TIKTOK/JORDANWILSON_BLOSS

אם טרייה סיפרה שהיא לא האמינה למראה עינייה כשתינוקה נולד עם שתי שיני חלב קדמיות שבקעו בשלמותן. יתרה מכך, לדבריה גם צוות בית החולים התקשה לעכל את המראה, כשהאחיות סיפרו לה שבכל הקריירה הרפואית שלהן הן לא נתקלו בתינוק שנולד עם שיניים.

משתמשת הטיקטוק ג'ורדן בלוס-וילסון (@jordanwilson_bloss) שיתפה את החווייה יוצאת הדופן שלה עם אלפי העוקבים שלה. ג'ורדן, שגרה בקנזס סיטי עם בן זוגה, העלתה סרטון של התינוק המקסים שלה מפהק וחושף את שיניו הקטנות. היא כתבה על גבי הסרטון: "כשהתינוק שלך נולד עם שיניים וכל צוות בית החולים לא מאמין כי הם מעולם לא ראו דבר כזה".

האם, שבנה כיום בן שמונה חודשים, סיפקה יותר פרטים בטקסט לצד הסרטון: "זה קורה 1 לכל 2,000 לידות".

הסרטון הפך לוויראלי וצבר קרוב ל-20 מיליון צפיות. מאחר שהיו כמה שלא האמינו וטענו שמדובר בפילטר, האם שיתפה סרטון בו היא בודקת את שיניו של הפעוט שלה ומוכיחה לצופים שהן אמיתיות לגמרי.

עוד תינוקות שנולדו שונים
מקרה של אחד ל-30 מיליון: ילד איראני נולד ללא פין
קשה לצפייה: תינוקת נולדה עם זנב באורך 6 ס"מ המכוסה בעור ושיער - והוא המשיך לגדול

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שלב ההוכחות:

רבים כתבו בתגובות שלא ידעו שדבר כזה אפשרי בכלל - וכי הם לא מצליחים לתאר לעצמם כיצד יגיבו אם זה יקרה להם. אחד כתב: "וואו, זה מרתק. מעולם לא שמעתי על מקרה כזה בעבר" ואחר הוסיף: "וואו, מעולם לא ראיתי דבר כזה". צופה נוספת כתבה: "ציפיתי שהן בקושי ייראו, כאילו הן רק בקעו, אבל אלו נראות כמו שיניים בוגרות". לתגובה הזאת השיבה האם: "אני יודעת, נכון?!. הן נראו כל כך גדולות כי הוא היה כל כך קטן. הוא גדל לתוכן בסופו של דבר".

@jordanbloss_ Replying to @welcome.2.deathrow answering questions about my baby born with two teeth. At the end you can see what his teeth look like now for those who are asking. Might need to do a part 2 for other questions or try to get a better video of what they look like now. Also have some more videos/pics of him as a newborn with the the teeth if you'd like to see more. ? #natalteeth #babytok #babywithteeth #familytok #fypシ #viral ♬ original sound - Jordan Bloss-Wilson

לסרטון המקורי השיבו גם כמה צופים שסיפרו ששמעו על מקרים כאלה בעבר - או אפילו נולדו בעצמם עם שיני חלב. "נולדתי עם שיניים!!!" כתב אחד בהתלהבות ואחר הוסיף: "נולדתי עם שן ואמא שלי אמרה שכל מה שעשיתי כל היום זה לבכות".

לפי האתר "תינוק ישראלי" שיניים הנראות מיד בלידת התינוק נקראות "שיניים נטליות" ויש דיווחים עליהן עוד משנת 59 לפני הספירה בתקופת האימפריה הרומית. אמונות תפלות ופולקלור הובילו לאמונות שונות לפיהן ילדים אלו הם או ברי מזל או נידונו לאבדון. באנגליה, האמינו כי תינוקות הנולדים עם שיניים נועדו להיות לוחמים מפורסמים, ובצרפת ואיטליה האמינו כי תינוקות אלה נועדו לכבוש את העולם. לעומת זאת, בסין, פולין, הודו ואפריקה, תינוקות אלו נחשבו למפלצות המביאות עימן מזל רע, והדרך להיפטר מהשדים הרעים הייתה לעקור את השיניים הללו.

למרות שתופעת השיניים הנטליות שכיחה בתינוקות של יונקים, היא נדירה יחסית בקרב בני אדם. מדובר בשכיחות של בין 1 ל-800 ועד אחד ל-6000 לידות. התופעה מעט שכיחה יותר בקרב בנות ודווח על היסטוריה משפחתית בחלק מהמקרים. מרבית השיניים הללו שייכות למשנן הנשיר התקין של התינוק - כלומר, שאםיעקרו אותן לא תבקענה במקומן שיניים אחרות עד לבקיעת שיני הבשר הקבועות באזור זה, בגיל שש לערך.

הסיבה המדויקת לתופעה אינה ידועה. אך ישנן מספר השערות כגון: מנח שטחי של נבט השן בעצם ובחניכיים, זיהומים, חום, תת תזונה, גירויים הורמונאליים, פעילות תאים מפרקי עצם בסמוך לנבט השן וגורמים גנטיים שונים. התיאוריה הרווחת היא כי הסיבה העיקרית היא מיקום שטחי של נבט השן בשילוב עם השפעה גנטית. במספר מקרים נראתה התופעה יחד עם סינדרומים מסוימים כגון חך ושפה שסועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully