וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה המאוד פשוטה (ואפילו כייפית) שמורידה את הסיכון לחלות בסרטן

בתקופת הקורונה רבים הפכו גננים והחלו לטפח את הגינה ואת הבית, ואם לסמוך על מחקר חדש זה מאוד יעיל לשמירה על הבריאות והנפש, אבל גם למניעת מחלות כרוניות. ככה זה עובד

איריס קול מראיינת את פרופ' עידו וולף מאיכילוב על ההתפתחויות בתחום הסרטן/מערכת וואלה!

יש לא מעט כתבות במדורי הבריאות על מחקרים ששעוסקים בשאלה - איך ניתן למנוע סרטן. אבל המחקר הזה הפתיע אותנו. מחקר חדש שפורסם בתחילת החודש ב-The Lancet Planetary Health (כן, יש כתב עת כזה) דיווח על ההשפעות החיוביות של גינון קהילתי על האוכלוסייה הבוגרת. המחקר מצא שגינון יכול לעזור להפחית את הסיכון לסרטן ולמחלות כרוניות אחרות.

לדברי צוות המחקר, התערבויות קהילתיות מבוססות טבע כמו גינון קהילתי, יכולות להקל על גורמי סיכון הניתנים לשינוי של מחלות לא מדבקות וכרוניות, כולל תזונה לא בריאה, חוסר פעילות גופנית וניתוק חברתי.

בניסוי הראשון אי פעם, אקראי ומבוקר של גינון קהילתי, מצאו חוקרים כי אלו שעסקו בפעילות אכלו יותר סיבים תזונתיים ועשו יותר פעילות גופנית. גם רמות הלחץ והחרדה שלהם ירדו באופן משמעותי.

לצורך המחקר, הצוות סקר 493 מבוגרים בין ה-1 בינואר 2017 ל-15 ביוני 2019. מתוך הנתון, 291 השלימו מדדי בסיס וחולקו אקראית לשתי קבוצות - התערבות ובקרה. על קבוצת ההתערבות הוטלה המשימה לעשות גינון קהילתי בעזרת קורס גינון מבוא דרך תוכנית הגנים העירוניים של דנבר. מצד שני, קבוצת הביקורת נאלצה להמתין שנה אחת כדי להתחיל בגינון. כל המשתתפים לבשו מדי פעילות לאורך כל המחקר. הם גם עברו מדידות גוף באופן קבוע וערכו סקרים תקופתיים לגבי הצריכה התזונתית שלהם ובריאותם הנפשית.

גבר משקה גינה. ShutterStock
טוב לנפש ולבריאות. איש משקה גינה/ShutterStock

לאחר ניתוח הנתונים, הצוות דיווח כי גינון קהילתי יכול לספק "פתרון מבוסס טבע" לשיפור הרווחה ולהקלה על גורמי הסיכון לסרטן ומחלות כרוניות אחרות במבוגרים.

"ממצאים אלה מספקים ראיות קונקרטיות לכך שגינון קהילתי יכול למלא תפקיד חשוב במניעת סרטן, מחלות כרוניות והפרעות בריאות הנפש", אמרה העורכת הבכירה, פרופסור ג'יל ליט, מומחית במחלקה ללימודי סביבה בבולדר. "לא משנה לאן אתה הולך, אנשים אומרים שיש משהו בגינון שגורם להם להרגיש טוב יותר", הוסיפה ליט, שהיא גם חוקרת במכון ברצלונה לבריאות גלובלית.

ליט מקווה שאנשי מקצוע בתחום הבריאות, קובעי מדיניות ומתכנני קרקע יבחנו את הממצאים שלהם וישקלו ליצור גינות קהילתיות ומרחבים אחרים המעודדים יותר אנשים להתאסף וליהנות מהטבע יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully