וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר המבהיל שמראה את השפעת הקורונה על הגוף

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 8:39

אנחנו כבר מכירים את המושג קוביד ארוך אבל אנחנו לא יודעים מה טווח ההשפעות המלא של התופעה. מחקר חדש חשף ממצא מדאיג שצריך להדאיג את כולנו

בווידאו: בתי חולים ובתי קברות בסין עמוסים/רויטרס

הקורונה חזרה לחיינו, כבר אי אפשר להתכחש לזה, אבל המדע והמחקר נמצאים כבר כמה צעדים קדימה, ובין היתר הם מבינים היום יותר מבעבר את ההשפעה שיש לקורנה על הגוף, גם חודשים אחרי.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Nature ביקש לקבוע את ההשפעה המתמשכת הנגיף במוח ובחלקים אחרים בגוף האדם במהלך הדבקה בקורונה. מכיוון שמדענים למדו מוקדם יותר במהלך המגיפה שהמחלה גורמת לחוסר תפקוד של איברים רבים, מאמצי מחקר חדשים מתמקדים במיפוי ההשלכות החריפות של SARS-CoV-2 אחרי המחלה, והבנת התסמינים הממושכים של הקוביד הארוך, במיוחד כאשר מספר איברים מושפעים.

לצורך המחקר החדש, הצוות אסף וניתח דגימות שלמות של נתיחה לאחר המוות מ-44 חולים שלא היו מחוסנים ומתו מקורונה. הם גם עשו דגימה נרחבת של מערכת העצבים המרכזית ב-11 מהחולים כדי להעריך את פעילות הנגיף במוח.

סריקות מוח של חולי ומחלימי קורונה שסבלו מנזקים נוירולוגיים - מתוך מחקר של יוניברסיטי קולג' בבריטניה. UCL יוניברסיטי קולג' לונדון, אתר רשמי
מה קורה במוח שלנו אחרי המחלה? סריקות מוח של חולי ומחלימי קורונה שסבלו מנזקים נוירולוגיים/אתר רשמי, UCL יוניברסיטי קולג' לונדון

לאחר ניתוח הדגימות, החוקרים מצאו כי הנגיף הופץ באופן נרחב בגופם של החולים שמתו מקורונה חמורה. הנגיף היה קיים ברקמות נשימתיות ולא נשימתיות, כולל המוח בשלב מוקדם של ההדבקה. מעניין לציין שהצוות גם שם לב שה-RNA של הנגיף נשאר באיברים מרובים, כולל המוח. במקרה אחד הנגיף נשאר במשך כ-230 ימים, או כמעט שמונה חודשים, מאז הופעת התסמינים.

הצוות דיווח שלמרות שהייתה הפצה נרחבת של RNA הנגיף בכל הגוף במספר חולים, היו עדויות מועטות לדלקת וביטויי מחלה אחרים ברמה התאית. לפני המחקר, "ההנחה עד כה הייתה שקורונה הוא בעיקר וירוס נשימתי", אמר מחבר המחקר, ד"ר דניאל צ'רטאו, "הממצאים יכולים לעזור למאמצים המתמשכים של הקהילה הרפואית להבין טוב יותר את הקוביד הארוך ואת ביטוייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully