וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיאם וסאמר חשבו שהם סיימו לגדל ילדים - ואז הם אימצו תינוקת בת יומה

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 10:33

הסיפור של לאיאם וסאמר מרגש ונוגע ללב, אבל האמת היא שהוא מקבל במה בגלל המגזר אליו הם משתייכים. בני הזוג שאימצו למשפחתם תינוקת שהפכה לאחותם של ארבעת ילדיהם, נחשבים ליחידי סגולה במגזר הערבי - ובארגון אור שלום מחפשים לעוד 27 ילדים במגזר הערבי משפחות אומנה

וידיאוקסט הזירה המקומית עם טלי חלף, מנכלית ארגון 'אור שלום'/וואלה

לאיאם וסאמר (שמות בדויים), הורים לארבעה ילדים בגילאי 10 עד 22, היה ברור מהרגע הראשון שהם רוצים משפחה גדולה. אאים, עובדת במוסד רפואי, וסאמר בעל עסק, הכירו לפני 26 שנים. החיבור הראשוני שלהם נשען על רצונם לעשות טוב לזולת ולהקים משפחה מרובת ילדים.

"בתקופת הקורונה אשתי ואני עבדנו שעות על גבי שעות, ובתנו הקטנה נשארה שעות ארוכות לבד בבית. אחרי חצי שנה היא פנתה אלינו בבקשה לאמץ אחות כדי שלא תישאר לבד", מספר סאמר, "ההצעה של בתי הגיעה בול בזמן, איאם ואני שוחחנו רבות על הרחבת המשפחה, ובאותו ערב, לאחר שיחה קצרה, כבר התחלנו לחפש באינטרנט מידע על אפשרות להרחיב את המשפחה, לפתע הבחנתי במודעה של ארגון אור שלום".

אור שלום הוא ארגון ותיק ללא מטרות רווח הפועל למעלה מ-40 שנה, תחת פיקוח משרד הרווחה, בטיפול בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מחזקת הוריהם על ידי רשויות הרווחה בשל נסיבות של חוסר מוגנות קיצונית וקשיים בתפקוד ההורי. הארגון שם לעצמו למטרה להעניק לכל אותם ילדים ובני נוער הגנה מיידית, בית חם, יד מחבקת וכל מה שילד זקוק לו לצורך התפתחות תקינה וסיכוי להווה ועתיד טובים יותר.

"התאהבנו בה מיד"

כשאיאם הרימה את הטלפון והתקשרה לאור שלום, היא לא דמיינה שתוך פחות משנה תצטרף אליהם למשפחה ילדה, ושטלפון אחד ישנה את חייהם. השלב הראשון בתהליך היה ראיון טלפוני עם עובדת סוציאלית, שם הגדירו בני הזוג את הרצון והעדיפות שלהם. לאחר הראיון נקבעה להם פגישה עם צוות הארגון שהגיע לביתם כדי להתרשם מסביבת החיים שלהם ומיתר ובני המשפחה. לאחר הפגישה, הזוג המתין בסבלנות מספר חודשים עד שיימצא למשפחה ילד/ילדה מתאימים.

עוד בוואלה!

מלאכים: הזוג שגידל מעל 50 ילדים ונוער בסיכון במשך 20 שנה

לכתבה המלאה
תינוקייה בבית חולים בגרמניה, 2011. GettyImages
רצו להרחיב את המשפחה, אבל לא ציפו לתינוקת. תינוקת בתינוקייה/GettyImages

הצוות המקצועי של הארגון מורכב מעובדות סוציאליות ופסיכולוגיות, כדי לאפשר קיום הליך מיון דקדקני השואף למצוא התאמה מיטבית בין המשפחה לילד דומה ככל שניתן למשפחת ילד/ה תוך הקפדה למצוא משפחה בעלת זהות דתית ותרבותית כשל הילד. ואכן, לאחר כמה חודשים איאם קיבלה את הטלפון המיוחל שנמצאה התאמה. נאמר לה שישנה תינוקת בת שבועיים שממתינה בבית החולים, וזאת למרות שהזוג ביקש ילדה בוגרת יותר בגיל קרוב לגיל של בתם. הם הגיעו לבית החולים ברגשות מעורבים, אך מייד שראו את התינוקת בתינוקיה הם הרגישו אליה קשר מיידי. "התאהבנו בה ומיד הרגשנו שאנחנו לא משאירים אותה אפילו לא דקה אחת בבית החולים", הם מספרים בעיניים נרגשות.

"מיד שהבנתי שקיבלתי תינוקת קטנה, התחלתי להריץ בראשי איך אני מספרת בעבודה שאני יוצאת לחופשת לידה ומקדישה את החודשים הקרובים לטיפול בתינוקת חסרת ישע", איאם מספרת, "לא חשבתי שנחזור לחיתולים, ולקום בלילה, הינו בטוחים שהפרק הזה מאחורינו, אבל התינוקת הזו שבתה את ליבנו והחלטנו ללכת על זה באהבה גדולה. החיים חזקים מעבר לכל דמיון".

עם קבלת שיחת הטלפון הם כינסו בסלון את ילדיהם ושיתפו אותם בתהליך. "אמרנו להם שנכנסת למשפחה שלנו תינוקת קטנה שהוריה השאירו אותה בבית חולים, כי אין ביכולתם לטפל בה. היה לנו חשוב להעביר להם את המסר שההורים הביולוגים שלה הילדה הם אנשים טובים, שהחיים לא האירו להם פנים מסיבות שונות ושמעכשיו אנחנו נהיה המשפחה שלה ונעניק לה חיים מלאים ומאושרים".

התמונה המשפחתית שלנו שלמה עכשיו

הילדים הביולוגים של איאם וסאמר לוקחים חלק גדול ומשמעותי מאוד בטיפול באחות התינוקת שהצטרפה למשפחה. הם עוזרים במקלחות, משחקים ושומרים עליה. "הבת הקטנה שלנו הפכה ל'אמא קטנה', היא עוזרת לנו מאוד בטיפול השוטף ומרגישה בוגרת ואחראית מאוד. זה ממש העצים אותה". מספר סאמר, "היא האור והשמחה של הבית שלנו. אנחנו ממש מרגישים שהתמונה המשפחתית שלנו שלמה עכשיו. עוד כמה חודשיים נחגוג לה יום הולדת ביחד עם כל המשפחה והחברים, ההתרגשות שלנו עצומה."

איאם האריכה את חופשת הלידה שלה מ-3 חודשים ל-10 חודשים כי הרגישה שהיא רוצה להיות נוכחת בשלבים הראשונים בחייה של התינוקת וכדי לתת לה את החיבוק ואת תחושת הביטחון שהיא כל כך זקוקה להם.

"כל הקרובים שלנו תומכים בנו מאוד שעשינו את הצעד המשמעותי הזה כי הם יודעים שזה ביטוי לדרך החיים ולאמונה שלנו. אנחנו מאמינים בהתנדבות ובעשיית טוב. זה המוטו של חיינו וכך אנחנו מחנכים גם את ילדנו. לפני שבועיים היא אמרה "אבא" וזה עורר בנו שמחה, התרגשות גדולה ותחושת גדולה של שייכות והצלחה. אנחנו מרגישים בני מזל שזכינו לקבל את הילדה ולגדל אותה באהבה, זו הרגשה טובה של נתינה הדדית - אנחנו נותנים לה ומקבלים ממנה המון".

"קיימת מצוקה של ילדים מהמגזר הערבי"

"קיימת היום מצוקה גדולה מאוד של ילדים וילדות מהמגזר הערבי שנדרשים לצאת מביתם למסגרות חוץ ביתיות עקב מצבי סיכון שונים. אנחנו בארגון 'אור שלום' מחפשים כעת משפחות אומנה ל-27 ילדים מהמגזר הערבי באזור המרכז", אומרת טלי חלף, מנכ"לית ארגון אור שלום, "חשוב לציין שמשפחות האומנה מלוות על ידי גופי אומנה המפוקחים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי וזוכות לסיוע כספי ממשרד הרווחה, לטובת גידול הילד/ה כדי שהאומנה לא תהפוך לנטל כלכלי על המשפחה".

משפחות קלט אילוסטרציה. עמותת אור שלום, ספק 500
מחפשים כעת משפחות אומנת ל-27 ילדים/ספק 500, עמותת אור שלום

כמו כן, צוות מקצועי של הארגון המורכב ממטפלים ועובדים סוציאליים של הארגון המוגדרים כ"מנחי אומנה" מלווים את המשפחה וילדי האומנה לכל אורך הדרך, ומסייעים בפתרון קשיים ודילמות בתהליך האומנה. אני קוראת למשפחות להצטרף למעשה האומנה ולזכות בתחושת סיפוק ושליחות שאין דומה לה".

משפחות המעוניינות לשמש משפחות אומנה של אור שלום מוזמנות להיכנס לאתר של 'אור שלום' ולהירשם לקבלת פרטים נוספים. ניתן גם להתקשר לטלפון: 8936* ולוואטאפ : 051-2400312

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully